IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #45
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хибридът им харчи 4.2/100. Тъжно! Вездесъщия и недостижим Пасат харчи 3.7/100 дизел без да е хибрид. На някой не му отърва да види истината. Форд = посредственост. Чао, Форд!
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    *дори да се различаваше
  • #43
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    Първо дали няма по-добро от двулитрова атмосферка може да се поспори. После, очевидно нямаш идея, колко много пари са необходими за разработката на нов двигател, ако ще да ползва утвърдени технологии. Ще ти кажа - много са.Старт-стопът си пести гориво и в България, не знам с какво чакането на светофар в София се различава от чакането на светофар в Мюнхен... А дори да не се различаваше, на никой не му пука за такъв миниатюрен пазар като нашия, що се отнася до нови разработки.
  • #42
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ми, др....й си тогава тука и си земи нещо "нов" внос от талибанска автокъща, някъде от Европата
  • #41
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма какво да я карам. Седани с двигатели на малолитражки за 50 хилки не ме вълнуват. За нашите ширини само нещо с клиренс над 160-170мм. А и какво са обогатили стандартното оборудване, сложили са старт-стоп системата дето всички разбраха, че е пълен ***. Оригинален акумулатор за такава кола струва 500лв.+ това знаеш ли го и икономията поне в БГ ще е незначителна.
  • #40
    11 rate up comment 5 rate down comment
    до Automotive ( преди 9 години )
    Няма по-добро от 2.0 атмофсерка бе мен.. какво му разработват бе. Супер малък двигател със супер изпърдяла възможно най-евтина турбина. Това да не е някаква нова технология. Качеството на материалите не мисля, че се покачва, а напротив. Има много стари коли в които цялото табло и вратите са супер стабилни и изглеждат много добре, вижда се че е влагано..новите всичко е пластмаса, от най-долнопробната. Ти като четеш статията, че са повишили качеството на материалите и го приемаш веднага а?
  • #39
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вървете и карайте колата! Аз вече го направих. Никой няма да ви върне! Какво ми се плюнчите тука и философствате!
  • #38
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо до бъчваря ( преди 9 години )
    Виждал си, но не можеш да го различиш от стария. Те пасаторите са еднакви.
  • #37
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    Защото разработката на тия двигатели е много скъпа, както и самите те са по-скъпи. Много по-евтино би било да си ползваме 2000 кубиковите двигатели отпреди 10 години с по 150 коня, ама със съвременните еко-норми няма как. Отделно, че имаш постоянно повишаване на качеството на материалите в интериора, постоянно обогатяване на стандартното оборудване и не на последно място инфлация. Нормално е цените да вървят нагоре.
  • #36
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Трябва съвсем да не те слуша главата, за да дадеш 40к+ за кола с 1.0 двигател. То бива downsize ама това вече е смешно бе хора... Както и новия X-trail, с 1.6 дизел, 130 коня. Защо цените на колите постоянно се качват като им слагат все по малки двигатели, на едни и същи платформи.