Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #95
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    тествах новото Мондео 1.5,Мазда 6 165 к.с автомат и пасат 2.0 битурбо dsg.Най-ми хареса пасата,но и цената там е над 80000 лв.Мондеото е най-добре обезшумено.Маздата с автом сорорсти е изкл.тромава,но като набере няма проблеми.В средното ниво Пасата е с трагична материя на седалките.Пространството в пасата е най-голямо. Цена качество за мене първа е маздата,но с офертата,която беше до 01.15-безплатно обслужване в гаранцията
  • #94
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ха-ха ( преди 4 години )
    То па оризарките ,нали не скърцат и не тропат,а?Ейй,аман от комплексарчета......
  • #93
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Хитреци са от ВАГ. Слагат асфалт по колите си, за да не тропат и скърцат. Те обаче по стара традиция, въпреки асфалта пак си тропат, хлопат и скърцат. Как го правят това още не мога да си го обясня.
  • #92
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До този под мен ( преди 4 години )
    Ми ти тропащ асфалт чувал ли си?
  • #91
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Чисто нова Фиеста на мой колега се разскърца интериора на няма още 25к км. При моя Пасат вече на близо 100к още няма нищо тропащо и скърцащо по интериора :)
  • #90
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    "НЕ е от най-просторните алфата, да но това, че хода на седалката е до задните значи само, че може да имаш много място отпред." При същата нагласа на седалката на сегашната ми кола отзад има поне още 20-25 см. Мерено по мен. "А Мондео е кола, която винаги бих предпочел пред новия Passat" Предпочитате го, ти и още 3-ма. Мондео има още много да извърви, откъм материали, надеждност, имидж и още доста неща. В последните години става все по-добра кола, но това не е достатъчно засега...
  • #89
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 4 години )
    Лично аз съм доволен от надеждността на Форд. Ако има някакви минуси, то това са че дизайна е за сметка на формата и че наистина материалите не са от най-добрите, макар че има и добри материали дори във Фиеста. Все пак пластмасата преобладава, но за тоя клас е нормално. Срещу доплащане си има и кожа, ама чак до там не съм стигал. Но която и кола да погледнеш от тоя клас, почти винаги качеството се заплаща допълнително. Дори и при Поло. А Мондео е кола, която винаги бих предпочел пред новия Pasat
  • #88
    3 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 4 години )
    Напротив. Точно Форд е най-комплексната марка за най-малко пари. Преди не белестеше с кой знае какво, но от 3 години вече блести с еднолитровия си мотор, който никой не може да бие все още. Точно при Форд може да намериш всичко най-модерно на поносими цени. Точно при Форд може да намериш баланс между поведение на пътя и комфорт. И точно при Форд може да имаш голям избор - от спорт до пространство и комфорт. Естествено на поносима цена.
  • #87
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    НЕ е от най-просторните алфата, да но това, че хода на седалката е до задните значи само, че може да имаш много място отпред. Това между другото го има и при гоуфовете и повечето марки. Като двигател ( здравина и параметри ) 2.4 двигателя е ненадминат, дори след 10 години е конглокентен на пазара. Дизайна е много пред немските например. Екстри - всякакви и предостатъчно. Здравина и надеждност - една от най-надеждните алфи и се оказва една от най-надеждните в класа - гледай тестовете в нета.
  • #86
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Само дето един двигател и пътно поведение не правят колата. Алфа може и да ги има тези неща, само че ако излезе от сервиза...Тези коли са само за фенове на марката. Лошо няма. Иначе съм се качвал в 159, дори я оглеждах да я купя и ми опря шофьорската седалка в задната. Айде няма нужда...