IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Практик без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места

Практик без претенции

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена.
Практик без претенции
Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.

Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас.
Практик без претенции
Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки.

Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.
Практик без претенции
Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна.

Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.
Практик без претенции
Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна.

При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост.
Практик без претенции
Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим.

Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени.
Практик без претенции
Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки.

Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки.
Практик без претенции
В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек.

В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.
Практик без претенции
Практик без претенции
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Dacia Lodgy
0 от 500
  • #14
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Ах ти какъв злетак си не е реално.Сравни лексус и мерцедес с дачия още малко и бентли ще сложиш *** ***.
  • #13
    3 rate up comment 22 rate down comment
    30 бона за дачия???? ( преди 9 години )
    За 30 000 лв си вземам Х5 или МЛ от 2010 с над 200коня и адаптивни светлини,ел седалки с подгрев и обдухване,парктроници и навигации,темпомат и прочее все неща които ги няма в дачия. 30 бона за дачия 1.5дизел-Трябва да си много *** да си вземеш.
  • #12
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Без лоши чуства ( преди 9 години )
    Маринова,ходи пиши в някой форум за плетки.Нито си карала мерцедес,нито Бмв,Нито Ауди,Лексус-все коли от най-висок клас....каква база за сравнение имаш? Форд и дачия....ти щом от дачия си доволна не ми се мисли ако се качиш в един 5 год мерцедес какво ще правиш.
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Маринова ( преди 9 години )
    Бях резервирана към колата,след като карах 1 година форд,но повярвайте ми много съм доволна.Широка,практична и икономична.
  • #10
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Разбира се,че Дачията е по качествената.Само мазохист и чалгар *** може да кара ВАГ.
  • #9
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Оридо ( преди 9 години )
    ..кое било трошваген... това ли дето 102 000 км вече само му сипваш гориво и масла и изглежда като ново..Дето 450 кг товариш и не ги усеща барбар с климатика.Дето е 140 к.с и харчи 6 в града..хаха.. Болни хора лекувайте се...или просто си карайте Дачииките
  • #8
    23 rate up comment 7 rate down comment
    семеен ( преди 9 години )
    *** пак е налазил статиите рано, рано и *** ли ***. Луд, умора няма са казали хората. Както и да е колата си е бива. Получаваш точно това за което си платил без да чакаш лукс, глезотии и спортни възможности. Непретенциозен, бюджетен автомобил за семейства с деца, които обичат да пътуват. Багажника е огромен и можеш да сложиш много неща в него без притеснение. Можеш и приятелско семейство да вземеш и да си поделите разходите за пътуването. Приятен и функционален автомобил.
  • #7
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В пъти по малко проблеми създава от Трошваген.Минава 200 000 без сериозен проблем.Трошвагените ги редуваме през седмица в сервиза.
  • #6
    4 rate up comment 16 rate down comment
    VW ( преди 9 години )
    От тук я чувам как скърца и тропа - нали произхожда от рено.
  • #5
    25 rate up comment 3 rate down comment
    ggbg ( преди 9 години )
    Много добра служеба кола, при оптимални разходи