IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Практик без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места

Практик без претенции

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена.
Практик без претенции
Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.

Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас.
Практик без претенции
Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки.

Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.
Практик без претенции
Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна.

Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.
Практик без претенции
Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна.

При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост.
Практик без претенции
Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим.

Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени.
Практик без претенции
Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки.

Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки.
Практик без претенции
В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек.

В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.
Практик без претенции
Практик без претенции
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Dacia Lodgy
0 от 500
  • #24
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам за трошваген, но тази дачия е много по добър и здрав автомобил от трошльота. Тъй като във фирмата имаме само дачии и тойоти. В тойотите всичко лопа и тропа, не че в дачиите не хлопа, но дачията е с най-евтините части и обслужване, тойотата е с скъпи части и обслужване като на мерцедес а вътре е с по евтини пластмаси от дачията. Ай гото е леш, двата рафа с фуги между калниците в които можеш да си навреш ръката. А авенсиса на светлинни години зад пежото 605 на пазача и във возия и вървене
  • #23
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Искаш ли да ти дам линкове към форума на бмв клуб бг с теми за скърцащи и дрънкащи х5 и х6.
  • #22
    2 rate up comment 8 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Имах една приятелка караше служебна такава ама не дачия ми рено правено в турция.След 40 хиляди километра хлопаше като празна бъчва по калдъръм... Така че нова кво као е нова.Като почва да се разпада след година две ,вратите не могат да се затварят и просто я виждаш как вече е една нова таратайка в полуразпад.По добре стар дворец отколкото нова барака.Някой харесват повече нова барака.Btw-готин дисплей и духалките на парното радват..Като на лада спутник
  • #21
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Dacia M0 платформа е. Добра е и пасва на колата, която е много добро предложение. оня *** със старите брички да вземе да млъкне, че нищо не разбира! Стара кола от по-нисък клас може да си вземеш евентуално и дори нещо да и има и да е скрито, няма да е болка за умиране. Ще го оправиш сравнително евтино. Луксозен автомобил обаче да си купиш на старо с неясна история е живо набутване и келешлък. Да ще си с нещо лъскаво и в селото и пред чалготеката ще ти завиждат, но олекването ти ще е голямо...
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Но тогава я взимаш и знаеш че компетентни лица са пипали по нея и е с чиста сервизна история.Но да купуваш бмв х5 примерно от неизвестен или най вече от автокъща с въртян километраж и тн е ненормално.
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Стара кола винаги има нещо пипано по нея и я купуваш от частник които може да те излъже а и частите никога не знаеш с какви са подменяни и дали са ставали в оторизиран сервиз.Освен това няма как физически кола на 200к километра да е по добро състояние от на 0 освен ако новата няма фабричен дефект който се отстранява безплатно от производителя.Така че да новото си е ново ако ще и дачия.Най добре е обаче кола на малко километри върната от лизинг някоя марка по висок клас примерно бмв.
  • #18
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    А бе вие не разбирате едно основно нещо новата кола има ГАРАНЦИЯ.А някой авт производители и собствена пътна помощ.Това означава че в рамките на гаранцията не го мислиш всичко се подменя а ако отнеме време ти дават друга кола да си вършиш работата.Второ в сервиза ти подменят частите с нови и то оригинални на марки които самият производител препоръчва все извесни примерно бош валео и тн.Трето 24 часа в денонощието навсякъде по земното кълбо ако има сервизна мрежа де те взима тяхна пътна помощ.
  • #17
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хах ,та те повечето от хубавите марки за 20-30 бона втора ръка изглеждат и са в по-добро състояние отколкото тва нещо дето коментираме.Ида със хиляди глезотии са и всички работят.Въпрос на вкус де.Със сигурност трябва да си доста заможен човек в България за да можеш да си купиш нещо на стойност колкото 4 годишни средни заплати.Еквивалента в САЩ или европа за тия заплати би било ново ламборджини..
  • #16
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всяка нова кола, било то и Дачия, е по-добра от 5+ годишно БМВ с незнайно колко собственици и излезли следгаранционни дефекти!
  • #15
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Този спор многократно е воден, но както се казва в една чалга песен " много като тебе вече плакаха" Х5 за 30 бона разход 10-12/100, обслужване 500+лв, минимум. гуми 3 000лв. зимни(20 цола, но нали е гъзарско). От там каско 9 % за БМВ=1800лв. До тук сметна ли ги колко са, и това без да броиш че въпросното БМВ ще е на 200 000 + км. и ще се нуждае от някакъв ремонт с неясна стойност. Извода е че ако имаш пари караш БМВ (дори старо) ако нямаш караш Дачия !!!