fallback

Практик без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена. Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад. Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас. Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки. Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра. Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна. Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага. Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна. При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост. Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим. Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени. Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки. Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки. В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек. В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.Снимки: Automedia.bg

Тагове: dacia lodgy
fallback
  • #14
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Ах ти какъв злетак си не е реално.Сравни лексус и мерцедес с дачия още малко и бентли ще сложиш *** ***.
  • #13
    30 бона за дачия???? ( преди 9 години )
    За 30 000 лв си вземам Х5 или МЛ от 2010 с над 200коня и адаптивни светлини,ел седалки с подгрев и обдухване,парктроници и навигации,темпомат и прочее все неща които ги няма в дачия. 30 бона за дачия 1.5дизел-Трябва да си много *** да си вземеш.
  • #12
    Без лоши чуства ( преди 9 години )
    Маринова,ходи пиши в някой форум за плетки.Нито си карала мерцедес,нито Бмв,Нито Ауди,Лексус-все коли от най-висок клас....каква база за сравнение имаш? Форд и дачия....ти щом от дачия си доволна не ми се мисли ако се качиш в един 5 год мерцедес какво ще правиш.
  • #11
    Маринова ( преди 9 години )
    Бях резервирана към колата,след като карах 1 година форд,но повярвайте ми много съм доволна.Широка,практична и икономична.
  • #10
    Анонимен ( преди 9 години )
    Разбира се,че Дачията е по качествената.Само мазохист и чалгар *** може да кара ВАГ.
  • #9
    Оридо ( преди 9 години )
    ..кое било трошваген... това ли дето 102 000 км вече само му сипваш гориво и масла и изглежда като ново..Дето 450 кг товариш и не ги усеща барбар с климатика.Дето е 140 к.с и харчи 6 в града..хаха.. Болни хора лекувайте се...или просто си карайте Дачииките
  • #8
    семеен ( преди 9 години )
    *** пак е налазил статиите рано, рано и *** ли ***. Луд, умора няма са казали хората. Както и да е колата си е бива. Получаваш точно това за което си платил без да чакаш лукс, глезотии и спортни възможности. Непретенциозен, бюджетен автомобил за семейства с деца, които обичат да пътуват. Багажника е огромен и можеш да сложиш много неща в него без притеснение. Можеш и приятелско семейство да вземеш и да си поделите разходите за пътуването. Приятен и функционален автомобил.
  • #7
    Анонимен ( преди 9 години )
    В пъти по малко проблеми създава от Трошваген.Минава 200 000 без сериозен проблем.Трошвагените ги редуваме през седмица в сервиза.
  • #6
    VW ( преди 9 години )
    От тук я чувам как скърца и тропа - нали произхожда от рено.
  • #5
    ggbg ( преди 9 години )
    Много добра служеба кола, при оптимални разходи
fallback
Последни