fallback

Практик без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена. Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад. Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас. Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки. Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра. Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна. Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага. Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна. При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост. Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим. Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени. Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки. Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки. В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек. В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.Снимки: Automedia.bg

Тагове: Dacia Lodgy
fallback
  • #34
    RRE ( преди 9 години )
    Ostavi go bednia golfadjia.Toi e dostaty4no prost za da ne ti razbere vyprosa,nito ima pari za omega,nito za casio,kamo li dori za dacia.
  • #33
    Анонимен ( преди 9 години )
    Смешника, който сравнява Касио с Омега не само от коли не разбира, но и от часовници. Едното са масови, а другото са луксозни часовници. Едните са функционални и служат за много неща не само да ти показват часа, а другите са по-скоро аксесоар към облеклото, а не за нещо друго. А да и комплекси, ако имаш да можеш да си ги избиеш с часовника и колата. Понеже с леко пренебрежение говориш за Касио, можеш ли да ми намериш този модел на по-тънка цена: Casio MRG-G1000DG-1AJR
  • #32
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всеки сам си преценява,който държи на качеството не виждам как би си взел келява стока било кола,часовник,дори един стар здрав апартамент е по-добре от нов келяво направен.Ако за Вас стара,добре подържана и запазена кола с кожа,алуминиеви елементи и фул екстри е по-зле от нова пластмасова,нискобюджетна кола с мотор с който едва ще изпреварваш бус,просто нямам думи...ама за всеки влак си има пътници.
  • #31
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нормално- върхът в автоиндустрията са конструирани да бъдат Лексус. На тази Дачия целта е да бъде най-изгодна като цена,за целта си предлага добри предложения.
  • #30
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам за пежо, но тази дачия е много по добър и здрав автомобил от фолксваген. Тъй като във фирмата имаме само дачии и фолксваген.В фолксваген всичко лопа и тропа, не че в дачиите не хлопа, но дачията е с най-евтините части и обслужване,фолксваген е с скъпи части и обслужване като на мерцедес а вътре е с по евтини пластмаси от дачията. Ъп-а е леш, двата тигуана с фуги между калниците в които можеш да си навреш ръката. А пасата на светлинни години зад пежото 605 на пазача и във возия и вървене
  • #29
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тази талига при ширина 1751 мм. е в сегмента на Поло и Фиеста. Значи на платформата на първия Логан. Само си направете сметка ще за качества ще има! Мъка, мъка!
  • #28
    ИзлагаШ се ВАГонче! ( преди 9 години )
    Аре стига с тези стари бракми! Като ти харесват си ги карай! Ходи до Германия и си вземай нов внос от първа ръка. Само, че в Германия колите са доста скъпички, а още по-скъпи са ерсте ханд колите. Цените са такива, че с пътя, разходите, тичането и регистрациите ти излизат горе-долу, колкото да си вземеш нова в Бг. Ама ти си тарикат и може да дадеш повече пари, но важното колата да е опърдяна от баш германец. *** те германци почти не останаха. Най-много някой комшия да е бил хахаха.
  • #27
    Анонимен ( преди 9 години )
    Готина кола е ама защо само 110 коня? Много кофти. Ако си качил 7 човека никъв шанс да се правят изпреварвания...
  • #26
    Излагате се! ( преди 9 години )
    И докато Мерцедес и Бмв са конструирани да бъдат върхът в автоиндустрията,дачия е конструирана с цел пестене, за да е евтина.Това включва шумоизолации,материали,шаси,скорости,мотор...всичко е пестено за да е най-евтино.Това е все едно да сравнявам часовник Омега на 5 год и ново Касио! А това че има *** които не могат да отидат до Германия и сами да си купят кола от първия и собственик на реални километри и подържана и карана сами със хубави горива и масла и части си е техен проблем.
  • #25
    Излагате се! ( преди 9 години )
    Повечето от пишещите тук не са и помирисвали Бмв или мерц дори на 5 год. Карат някакви нови служебни бангии нисък клас и си мислят,че това е хубава кола. Аз купих рено клио 2012 на жената а аз карам Бмв 2009...разликата.... ами то няма прилика осен че и 2те имат 4 гуми.Просто не коментирайте коли в които не сте се качвали.Излагате се!Има Мерцедеси таксита на 10 год. качете се и после се качете в една нова дачия да разберете какъв е *** и колко класи надолу е въпреки че е нова.
fallback
Последни