fallback

Практик без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена. Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад. Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас. Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки. Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра. Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна. Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага. Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна. При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост. Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим. Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени. Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки. Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки. В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек. В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.Снимки: Automedia.bg

Тагове: Dacia Lodgy
fallback
  • #24
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам за трошваген, но тази дачия е много по добър и здрав автомобил от трошльота. Тъй като във фирмата имаме само дачии и тойоти. В тойотите всичко лопа и тропа, не че в дачиите не хлопа, но дачията е с най-евтините части и обслужване, тойотата е с скъпи части и обслужване като на мерцедес а вътре е с по евтини пластмаси от дачията. Ай гото е леш, двата рафа с фуги между калниците в които можеш да си навреш ръката. А авенсиса на светлинни години зад пежото 605 на пазача и във возия и вървене
  • #23
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Искаш ли да ти дам линкове към форума на бмв клуб бг с теми за скърцащи и дрънкащи х5 и х6.
  • #22
    :) ( преди 9 години )
    Имах една приятелка караше служебна такава ама не дачия ми рено правено в турция.След 40 хиляди километра хлопаше като празна бъчва по калдъръм... Така че нова кво као е нова.Като почва да се разпада след година две ,вратите не могат да се затварят и просто я виждаш как вече е една нова таратайка в полуразпад.По добре стар дворец отколкото нова барака.Някой харесват повече нова барака.Btw-готин дисплей и духалките на парното радват..Като на лада спутник
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    Dacia M0 платформа е. Добра е и пасва на колата, която е много добро предложение. оня *** със старите брички да вземе да млъкне, че нищо не разбира! Стара кола от по-нисък клас може да си вземеш евентуално и дори нещо да и има и да е скрито, няма да е болка за умиране. Ще го оправиш сравнително евтино. Луксозен автомобил обаче да си купиш на старо с неясна история е живо набутване и келешлък. Да ще си с нещо лъскаво и в селото и пред чалготеката ще ти завиждат, но олекването ти ще е голямо...
  • #20
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Но тогава я взимаш и знаеш че компетентни лица са пипали по нея и е с чиста сервизна история.Но да купуваш бмв х5 примерно от неизвестен или най вече от автокъща с въртян километраж и тн е ненормално.
  • #19
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    Стара кола винаги има нещо пипано по нея и я купуваш от частник които може да те излъже а и частите никога не знаеш с какви са подменяни и дали са ставали в оторизиран сервиз.Освен това няма как физически кола на 200к километра да е по добро състояние от на 0 освен ако новата няма фабричен дефект който се отстранява безплатно от производителя.Така че да новото си е ново ако ще и дачия.Най добре е обаче кола на малко километри върната от лизинг някоя марка по висок клас примерно бмв.
  • #18
    Сър Пичук ( преди 9 години )
    А бе вие не разбирате едно основно нещо новата кола има ГАРАНЦИЯ.А някой авт производители и собствена пътна помощ.Това означава че в рамките на гаранцията не го мислиш всичко се подменя а ако отнеме време ти дават друга кола да си вършиш работата.Второ в сервиза ти подменят частите с нови и то оригинални на марки които самият производител препоръчва все извесни примерно бош валео и тн.Трето 24 часа в денонощието навсякъде по земното кълбо ако има сервизна мрежа де те взима тяхна пътна помощ.
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хах ,та те повечето от хубавите марки за 20-30 бона втора ръка изглеждат и са в по-добро състояние отколкото тва нещо дето коментираме.Ида със хиляди глезотии са и всички работят.Въпрос на вкус де.Със сигурност трябва да си доста заможен човек в България за да можеш да си купиш нещо на стойност колкото 4 годишни средни заплати.Еквивалента в САЩ или европа за тия заплати би било ново ламборджини..
  • #16
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всяка нова кола, било то и Дачия, е по-добра от 5+ годишно БМВ с незнайно колко собственици и излезли следгаранционни дефекти!
  • #15
    Анонимен ( преди 9 години )
    Този спор многократно е воден, но както се казва в една чалга песен " много като тебе вече плакаха" Х5 за 30 бона разход 10-12/100, обслужване 500+лв, минимум. гуми 3 000лв. зимни(20 цола, но нали е гъзарско). От там каско 9 % за БМВ=1800лв. До тук сметна ли ги колко са, и това без да броиш че въпросното БМВ ще е на 200 000 + км. и ще се нуждае от някакъв ремонт с неясна стойност. Извода е че ако имаш пари караш БМВ (дори старо) ако нямаш караш Дачия !!!
fallback
Последни