IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Хищният“ пикап на Ford изхрвърли 3 литра и 3 букви

Новото поколение на F-150 Raptor остана без V8 двигател

„Хищният“ пикап на Ford изхрвърли 3 литра и 3 букви

Една от най-очакваните премиери на автосалона в Детройт бе на „напомпания“ пикап Ford F-150 Raptor. Под капака на най-мощната версия на легендарния модел вече го няма атмосферния V8 двигател, чието място е заето от V6 мотор с турбо.
„Хищният“ пикап на Ford изхрърли 3 литра и 3 букви
Снимка: NAIAS

Новият Ford F-150 Raptor е загубил и 3 букви от досегашното си име SVT Raptor. Пикапът вече се задвижва от 3.5-литров V6 от семейството EcoBoost с два турбо-компресора. Той заменя V8 агрегата с обем 6.2 литра, чиято мощност бе 411 к.с.

Колко точно развива V6 двигателят на Raptor все още е неизвестно, но представител на Ford разкри, че той ще превъзхожда V8 мотора както по мощност, така и по въртящ момент. Най-силната към момента версия на V6 агрегата генерира 380 к.с. и 624 Нм, като се поставя на новия Lincoln Navigator.

Турбо-моторът V6 се съчетава с нова 10-степенна автоматична скоростна кутия, която заменя досегашната 6-степенна. Предавките при новата трансмисия могат да се сменят и ръчно с лостчета, разположени на волана.

Освен това пикапът е получил и новата електронна система Terrain Management System, променяща настройките на двигателя, на скоростна кутия, на системите ABS и ESP в зависимост от 6 избрани режима – Normal, Street, Weather, Mud, Baja и Rock.

Системата за задвижване на четирите колела също е нова и по-удобна. Докато при предишния Raptor предният мост се включваше само след команда на водача (по схемата part-time), то при новата версия на пикапа предната ос се задейства автоматично (схема torque-on-demand).

В основата на новия F-150 Raptor е усилена рама, а каросерията е от алуминий, което е позволило пикапът да „отслабне“ с 226 кг. в сравнение със своя предшественик. Машината е получила и нови 17-цолови джанти.

Продажбите на модела стартират през есента на 2016 г.

 

 

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 10 години )
    Аз няма какво да добавя, мнението ми го знаете ;)
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Коко Джамбо ( преди 10 години )
    Пикапите са перфектни да ги товариш с арпаджик и картофи. Като за пикап изглежда много добре.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    АЗ ( преди 10 години )
    Форд били, такива били, онакива били. Не съм почитател на марката, но този пикап кърти мивки.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    селянин ( преди 10 години )
    супер е
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    razgradski pop ( преди 10 години )
    всичко е супер, но само едно не мога да разбера при FORD: защо толкова късно започват продажбите...лансираш нов модел и започваш да го продаваш след 2 години...така стана и с Mondeo...
  • #2
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Незнам дали знаеш, ама модерните автомобили с турбо не са с турбина, която дърпа директно въздух от някъде си, а минава през филтри. Прах не прах, ще сменя по-често филтъра.Ама вие наистина май-пишете коментари, защото си нямате друга работа ?
  • #1
    4 rate up comment 17 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    С това турбо, мога да си представя някой фермер как го кара по черните пътища, суперпрашни и сухи, кара сред облаци прахоляк. Турбото ще е консуматив.