Една от най-очакваните премиери на автосалона в Детройт бе на „напомпания“ пикап Ford F-150 Raptor. Под капака на най-мощната версия на легендарния модел вече го няма атмосферния V8 двигател, чието място е заето от V6 мотор с турбо.
Снимка: NAIAS
Новият Ford F-150 Raptor е загубил и 3 букви от досегашното си име SVT Raptor. Пикапът вече се задвижва от 3.5-литров V6 от семейството EcoBoost с два турбо-компресора. Той заменя V8 агрегата с обем 6.2 литра, чиято мощност бе 411 к.с.
Колко точно развива V6 двигателят на Raptor все още е неизвестно, но представител на Ford разкри, че той ще превъзхожда V8 мотора както по мощност, така и по въртящ момент. Най-силната към момента версия на V6 агрегата генерира 380 к.с. и 624 Нм, като се поставя на новия Lincoln Navigator.
Турбо-моторът V6 се съчетава с нова 10-степенна автоматична скоростна кутия, която заменя досегашната 6-степенна. Предавките при новата трансмисия могат да се сменят и ръчно с лостчета, разположени на волана.
Освен това пикапът е получил и новата електронна система Terrain Management System, променяща настройките на двигателя, на скоростна кутия, на системите ABS и ESP в зависимост от 6 избрани режима – Normal, Street, Weather, Mud, Baja и Rock.
Системата за задвижване на четирите колела също е нова и по-удобна. Докато при предишния Raptor предният мост се включваше само след команда на водача (по схемата part-time), то при новата версия на пикапа предната ос се задейства автоматично (схема torque-on-demand).
В основата на новия F-150 Raptor е усилена рама, а каросерията е от алуминий, което е позволило пикапът да „отслабне“ с 226 кг. в сравнение със своя предшественик. Машината е получила и нови 17-цолови джанти.
Продажбите на модела стартират през есента на 2016 г.


0