fallback

Най-добрите двигатели на годината

Класацията е съставена от американското издание Ward's Auto

Първите екологични норми са въведени още през 70-те години на миналия век, като в резултат на това автомобилите са подложени на сериозно скопяване, за да изразходват колкото се може по-малко гориво. Именно тогава - през 1974 година, се появява Chevrolet Corvette с мощност от едва 165 к.с. След това производителите осъзнават, че трябва да конструират не маломощни, а модерни двигатели с висока мощност и нисък разход на гориво. Тази тенденция продължава и до днес, когато моторите с мощност от над 150 к.с. на 1 литър работен обем се приемат за нещо съвсем стандартно. Именно модерните технологии, демонстриращи висока мощност и ниско потребление на енергия са в основата на тазгодишната класация на Ward's Auto за най-добрите двигатели на годината. В класацията попадат нови или обновени агрегати, които се предлагат на пазара на САЩ на борда на автомобили с базова цена не по-висока от 60 000 долара. Победителите, сред които бензинови, дизелов, водороден и електрически двигатели, са избрани измежду 37 номинирани агрегата. 10. Volvo S60 Новото Volvo S60 се предлага само с 4-цилиндрови двигатели от семейство DRIVE, които заменят старите 5-цилиндрови. Най-мощният от тях е бензинов с обем 2,0 литра, като генерира внушителните за толкова малък мотор 306 к.с. Въртящият момент достига 400 Нм, а средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км. Икономичността обаче не се отразява на динамиката на Volvo S60. Автомобилът спринтира от място до 100 км/час за само 5,9 сек. Шведите вече обявиха, че подготвят нова версия на този мотор, която ще развива 450 к.с. мощност. 9. Volkswagen Golf Новото поколение на Volkswagen Golf предлага богат избор от двигатели, но Ward's Auto отличава 1,8-литровия TSI бензинов агрегат с четири цилиндъра. Той се предлага на пазара на САЩ, като генерира 170 к.с. и 270 Нм. Средният разход на гориво е 8,1 л/100 км. 8. Subaru WRX Модел, който винаги е разчитал на малък, но много мощен двигател. Най-новият WRX се оборудва с 2.0-литров боксер с четири цилиндъра, който разполага със система за директно впръскване на горивото и турбина, като доставя 268 к.с. и 350 Нм. Двигателят има срещуположно разположени цилиндри, благодарение на което предоставя по-нисък център на тежестта на колата. Японците вече представиха още по-спортна версия на този мотор. Тя задвижва S4-версията на WRX и разполага с 300 к.с. и 400 Нм. 7. Ram 1500 EcoDiesel Голям американски пикап с европейски дизелов двигател. Тази стратегия явно работи, тъй като около 20% от клиентите на Ram 1500 в САЩ са избрали именно дизеловата версия. Тя използва двигател на Fiat - 3.0-литров с 240 к.с. и 568 Нм. Любопитното е, че тази модификация предлага сходни динамични характеристики с върховата версията с 5.7-литров бензинов мотор, но се отличава с далеч по-нисък разход на гориво. 6. MINI Cooper Напълно нов модел с напълно нови двигатели. Най-добрият сред тях, поне според Ward's Auto, е 1,5-литров с три цилиндъра. Агрегатът, който вече се предлага и за два модела BMW, генерира 136 к.с. и изразходва по-малко от 5 л/100 км. 5. Hyundai Tuscon FCV Първият в класацията модел с електрически двигател, който обаче черпи енергия от водородна горивна клетка. Тази модификация на модела, познат като Hyundai ix35 в Европа, разполага с литиево-полимерен акумулатор и електромотор с мощност 136 к.с. Електричеството за батериите се осигурява след взаимодействие между водород и кислород, а автономният пробег с едно зареждане достига 700 км. Този модел е напълно функционален, но трудно може да се нарече сериен. Hyundai планира да произведе около 1000 бройки, които да отдаде под наем на европейски държавни и общински учреждения. 4. Ford Fiesta Двигател, който попадна в миналогодишното подреждане, както и в редица други класации. Това е 1,0-литровият бензинов агрегат с три цилиндъра на Ford, който може да бъде открит дори под капака на Mondeo. В този случай обаче моторът EcoBoost е класиран с компактния модел Fiesta, в своята върхова версия. Тя предлага 125 к.с., изразходва средно по 4,3 л/100 км. и ускорява от място до 100 км/час за 9,4 сек. 3. Dodge Challenger SRT Hellcat Навлизаме в топ 3 на класацията с най-мощната версия в историята на модела Challenger. Тя се задвижва от 6.2-литров V8 двигател с компресор, който генерира 707 к.с. Моделът обаче може да се управлява и в икономичен режим със "само" 500 к.с. Двигателят се предлага и за Dodge Charger. 2. Chevrolet Corvette Stingray Сребърното отличие също отива при спортна американска кола с голям двигател. Това е новото поколение Corvette, разполагащо с V8 агрегат с обем 6.2 литра и мощност 455 к.с. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за по-малко от 4 секунди, а при ниско натоварване част от цилиндрите на мотора се деактивират с цел по-нисък разход на гориво. 1. BMW i3 Златното отличие в класацията е за първата електрическа кола на BMW. Моделът i3 е напълно електрически, но се предлага в две версии - изцяло електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия. И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км. За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин. Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    Селяците да четат внимателно и да не питат повече германчетата от коя марка ползват наготово технология.
  • #7
    Анонимен ( преди 9 години )
    BMW ще стартира тестирането на автомобили с горивни водородни клетки в най-близко бъдеще. Но..., както сподели шефът на маркетинга и продажбите на баварците Ян Робертсон, "прогресът в технологиите на акумулаторните електрически батерии може да значи, че водородните автомобили никога няма да стигнат до серийно производство".Баварският автопроизводител и по-рано е работил по темата водородни технологии, но по друго направление. Още в 2007-а тества 100 купета от 7-Series с 6,9-литров двигател V12, работещ на бензин и водород. Агрегатът развиваше мощност от 256 к.с. и максимален въртящ момент от 393 Нм, позволяващи на автомобила да се ускорява от място до 100 км/час за 9,5 секунди.Новото поколение тестови машини в момента са в стадий на проектиране, а самата технология е разработена съвместно с Toyota. Независимо от прогреса в развитието на технологията горивни клетки /fuel cells/, баварската компания се отнася много скептично към тях. "Казахме, че ще продължим да инвестираме във водорода и това ще резултира в малка серия тестови транспортни средства, за да докажем, че технологията работи" - каза Робертсон. - "Реалният проблем не е в това, какво можем да направим, а в това дали ще има инфраструктура, способна икономически ефективно да доставя водород на пазара".Високата цена на технологията и на инфраструктурата за водородно гориво, всъщност е плюс за увеличаване продажбите на конглокентните им електромобили. Това се потвърждава с новите успехи в развитието на литиево-йонните акумулатори, а се задават още въздушно-литиеви батерии, както и акумулатори с твърд пълнеж. Новите постижения в скоро време ще премахнат и най-големия проблем на електромобилите - времето за зареждане и пробегът с един заряд на акумулатора. Според Робертсон големите компании в най-скоро време ще пренасочат инвестициите си от развитието на двигателите с вътрешно горене към това на акумулаторите и електромоторите. Засега дългосрочните планове на BMW по отношение на водородните горивни елементи са насочени към използването им в моделите от новата марка "i". Това се потвърждава от съобщенията по-рано, че новото BMW i5 ще ползва задвижването на Toyota FCV.
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    То света си отива, те сефте за екология се сетили да мислят.
  • #5
    ц ( преди 9 години )
    любопитно, къде е Тесла С в тая работа ??
  • #4
    Бобо ( преди 9 години )
    4 Коли от Европа, 4 от Америка, 1 от Корея и 1 от Япония... Факт. Светът се обърка, американци и европейци да са по-ефективни от японците...
  • #3
    RRE ( преди 9 години )
    Vinagi ima niakoi koito razvivat tehnologiite i sa pioneri,kakto tova praviat sega iaponcite s modernite avto tehnologii.
  • #2
    бъчваря ( преди 9 години )
    Бъдещето е там, където има печалба. Когато електромобилите станат много печали вши, няма да се налага разни форумни плъхове да дават наклон на производителите. Те сами ще си открият пътя към големите пари ;)
  • #1
    b.b. ( преди 9 години )
    А така! Давайте награди на електрическите автомобили. Нека дебелите кратуни на автопроизводителите разберат, че там е бъдещето! И да се захванат малко по-сериозно да развиват тези коли, а не да бъдат екзотика!
fallback
Последни