fallback

Най-добрите двигатели на годината

Класацията е съставена от американското издание Ward's Auto

Първите екологични норми са въведени още през 70-те години на миналия век, като в резултат на това автомобилите са подложени на сериозно скопяване, за да изразходват колкото се може по-малко гориво. Именно тогава - през 1974 година, се появява Chevrolet Corvette с мощност от едва 165 к.с. След това производителите осъзнават, че трябва да конструират не маломощни, а модерни двигатели с висока мощност и нисък разход на гориво. Тази тенденция продължава и до днес, когато моторите с мощност от над 150 к.с. на 1 литър работен обем се приемат за нещо съвсем стандартно. Именно модерните технологии, демонстриращи висока мощност и ниско потребление на енергия са в основата на тазгодишната класация на Ward's Auto за най-добрите двигатели на годината. В класацията попадат нови или обновени агрегати, които се предлагат на пазара на САЩ на борда на автомобили с базова цена не по-висока от 60 000 долара. Победителите, сред които бензинови, дизелов, водороден и електрически двигатели, са избрани измежду 37 номинирани агрегата. 10. Volvo S60 Новото Volvo S60 се предлага само с 4-цилиндрови двигатели от семейство DRIVE, които заменят старите 5-цилиндрови. Най-мощният от тях е бензинов с обем 2,0 литра, като генерира внушителните за толкова малък мотор 306 к.с. Въртящият момент достига 400 Нм, а средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км. Икономичността обаче не се отразява на динамиката на Volvo S60. Автомобилът спринтира от място до 100 км/час за само 5,9 сек. Шведите вече обявиха, че подготвят нова версия на този мотор, която ще развива 450 к.с. мощност. 9. Volkswagen Golf Новото поколение на Volkswagen Golf предлага богат избор от двигатели, но Ward's Auto отличава 1,8-литровия TSI бензинов агрегат с четири цилиндъра. Той се предлага на пазара на САЩ, като генерира 170 к.с. и 270 Нм. Средният разход на гориво е 8,1 л/100 км. 8. Subaru WRX Модел, който винаги е разчитал на малък, но много мощен двигател. Най-новият WRX се оборудва с 2.0-литров боксер с четири цилиндъра, който разполага със система за директно впръскване на горивото и турбина, като доставя 268 к.с. и 350 Нм. Двигателят има срещуположно разположени цилиндри, благодарение на което предоставя по-нисък център на тежестта на колата. Японците вече представиха още по-спортна версия на този мотор. Тя задвижва S4-версията на WRX и разполага с 300 к.с. и 400 Нм. 7. Ram 1500 EcoDiesel Голям американски пикап с европейски дизелов двигател. Тази стратегия явно работи, тъй като около 20% от клиентите на Ram 1500 в САЩ са избрали именно дизеловата версия. Тя използва двигател на Fiat - 3.0-литров с 240 к.с. и 568 Нм. Любопитното е, че тази модификация предлага сходни динамични характеристики с върховата версията с 5.7-литров бензинов мотор, но се отличава с далеч по-нисък разход на гориво. 6. MINI Cooper Напълно нов модел с напълно нови двигатели. Най-добрият сред тях, поне според Ward's Auto, е 1,5-литров с три цилиндъра. Агрегатът, който вече се предлага и за два модела BMW, генерира 136 к.с. и изразходва по-малко от 5 л/100 км. 5. Hyundai Tuscon FCV Първият в класацията модел с електрически двигател, който обаче черпи енергия от водородна горивна клетка. Тази модификация на модела, познат като Hyundai ix35 в Европа, разполага с литиево-полимерен акумулатор и електромотор с мощност 136 к.с. Електричеството за батериите се осигурява след взаимодействие между водород и кислород, а автономният пробег с едно зареждане достига 700 км. Този модел е напълно функционален, но трудно може да се нарече сериен. Hyundai планира да произведе около 1000 бройки, които да отдаде под наем на европейски държавни и общински учреждения. 4. Ford Fiesta Двигател, който попадна в миналогодишното подреждане, както и в редица други класации. Това е 1,0-литровият бензинов агрегат с три цилиндъра на Ford, който може да бъде открит дори под капака на Mondeo. В този случай обаче моторът EcoBoost е класиран с компактния модел Fiesta, в своята върхова версия. Тя предлага 125 к.с., изразходва средно по 4,3 л/100 км. и ускорява от място до 100 км/час за 9,4 сек. 3. Dodge Challenger SRT Hellcat Навлизаме в топ 3 на класацията с най-мощната версия в историята на модела Challenger. Тя се задвижва от 6.2-литров V8 двигател с компресор, който генерира 707 к.с. Моделът обаче може да се управлява и в икономичен режим със "само" 500 к.с. Двигателят се предлага и за Dodge Charger. 2. Chevrolet Corvette Stingray Сребърното отличие също отива при спортна американска кола с голям двигател. Това е новото поколение Corvette, разполагащо с V8 агрегат с обем 6.2 литра и мощност 455 к.с. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за по-малко от 4 секунди, а при ниско натоварване част от цилиндрите на мотора се деактивират с цел по-нисък разход на гориво. 1. BMW i3 Златното отличие в класацията е за първата електрическа кола на BMW. Моделът i3 е напълно електрически, но се предлага в две версии - изцяло електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия. И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км. За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин. Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #28
    Анонимен ( преди 9 години )
    Един от по-долните ''имал хора' да му работят. Абе льольо, ти името не можеш да си напишеш, а си тръгнал с бизнес да се хвалиш. Подарени червени. парички, а?
  • #27
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГон ***, и в САЩ ли е така, както казваш? Там на 100 Тойоти има един продаден ВАГен и пак вагонетките са в дъното по качество, а Тойота, която най-много продава е първа по качество. А какро ще кажеш за това, че всеки 27-ми двигател на Авди е дефектен. И това ли е от продажбите или там извънземните правят сечено на селската фирма ваг. Кажи селянино, каква нова глупост ще измислиш!
  • #26
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да губя половината пари, но си спестявам нерви по майстори и измамниците по автоморгите. В крайна сметка, вероятно ми излиза едно и също като цена. Само дето колата ми влиза само за масла...Схващаш ли разликата или ти е трудно?
  • #25
    Анонимен ( преди 9 години )
    За пръв път чувам,че съм автоджамбазин.Имам доста хора да работят за мен.Понеже си просто селяндурче с нисък коефициент на интелигентност няма да падам до твоето ниво.Кола от магазина съм убеден,че не си помирисвал.Свършиха простаците които от магазина си купуват кола и още на другия ден са загубили половината парички.Кола от магазина се купува за фирма с кьорави кинти.Най добре вземи бръкни в контакта,но в 380 волта и се оттървай от мъките си.А вероятно си някой бакшиш фантазирал си в сънищата
  • #24
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ооо, става още по интересно. *** автоджамбазин да ми говори за образование. Заедно с бакшишите са най-простото и лъжливо племе. Що се отнася до моето образование, благодарение на него, вече почти 10-тина години си изкарвам колите от магазина. Така съм намалил срещите с простаците от автоморгите, пардон автокъщите до минимум.Надявам се така да е и занапред Така че от мен не си си уредил нищо, за мое най голямо удоволствие,като ти гледам простия език,но както казах е нормално за такива като теб
  • #23
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бати смешника! Пътувал 30г по Германия, Франция и Италия. Там да видиш японска кола е голям зор. Стига си писал глупости и измислици,че ще ти смее и комшийката... и тя разбира повече от теб. За японските коптори, не е като да нямам приятели с такива. Правят си ги редовно, не намирам разлика с моята. Наскоро единия се оплака, че Х-Treil-а му на 140к е гробница и ще го разкарва. Но тези неща вие си ги знаете, друго си е да се проявявате по форумите и да плюете.Чета ви коментарите с кеф и сълзи
  • #22
    Анонимен ( преди 9 години )
    Акато си беден и глупав върви в пункт за годишни технически прегледи.Наведи се да видиш Японския двигател е сух без капка масло все едно е излязал от завода.Наведи се после под мотора на някой Европейски тракащ *** и ще видиш,че отдолу всичко е в масло и антифриз,но ти си глупав *** и едва ли си ме разбрал.
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    И да са най-здрави, това няма да ме накара да си купя японски недомисляк. Неудобни, необезшумени, ръждясващи, пластмасови лагерници. Това са японските
  • #20
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вурста глупав, пак почна да сее това, което най-малко има. Всеки 27-ми двигател на четирите нули е дефектен. Прочети статията за това кои най-много лъжат в разхода на гориво. Прочети моят дом бе сервизът и вечният пациент!Писани са от германци тезинеща. И те ли са дошовци или ти си *** с параноята, който вижда във всеки дошо. Американците и те ли са дошовци, че всяка година японките ги изкарват най-здрави. Всички криви, а глупавият вурс прав. Теб ли да слушаме или специалистите, куха лейко?
  • #19
    Анонимен ( преди 9 години )
    Честно казано се съмнявам някой да смени нещо на 20г ти ръждясал леген. :):):)
fallback
Последни