fallback

Най-добрите двигатели на годината

Класацията е съставена от американското издание Ward's Auto

Първите екологични норми са въведени още през 70-те години на миналия век, като в резултат на това автомобилите са подложени на сериозно скопяване, за да изразходват колкото се може по-малко гориво. Именно тогава - през 1974 година, се появява Chevrolet Corvette с мощност от едва 165 к.с. След това производителите осъзнават, че трябва да конструират не маломощни, а модерни двигатели с висока мощност и нисък разход на гориво. Тази тенденция продължава и до днес, когато моторите с мощност от над 150 к.с. на 1 литър работен обем се приемат за нещо съвсем стандартно. Именно модерните технологии, демонстриращи висока мощност и ниско потребление на енергия са в основата на тазгодишната класация на Ward's Auto за най-добрите двигатели на годината. В класацията попадат нови или обновени агрегати, които се предлагат на пазара на САЩ на борда на автомобили с базова цена не по-висока от 60 000 долара. Победителите, сред които бензинови, дизелов, водороден и електрически двигатели, са избрани измежду 37 номинирани агрегата. 10. Volvo S60 Новото Volvo S60 се предлага само с 4-цилиндрови двигатели от семейство DRIVE, които заменят старите 5-цилиндрови. Най-мощният от тях е бензинов с обем 2,0 литра, като генерира внушителните за толкова малък мотор 306 к.с. Въртящият момент достига 400 Нм, а средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км. Икономичността обаче не се отразява на динамиката на Volvo S60. Автомобилът спринтира от място до 100 км/час за само 5,9 сек. Шведите вече обявиха, че подготвят нова версия на този мотор, която ще развива 450 к.с. мощност. 9. Volkswagen Golf Новото поколение на Volkswagen Golf предлага богат избор от двигатели, но Ward's Auto отличава 1,8-литровия TSI бензинов агрегат с четири цилиндъра. Той се предлага на пазара на САЩ, като генерира 170 к.с. и 270 Нм. Средният разход на гориво е 8,1 л/100 км. 8. Subaru WRX Модел, който винаги е разчитал на малък, но много мощен двигател. Най-новият WRX се оборудва с 2.0-литров боксер с четири цилиндъра, който разполага със система за директно впръскване на горивото и турбина, като доставя 268 к.с. и 350 Нм. Двигателят има срещуположно разположени цилиндри, благодарение на което предоставя по-нисък център на тежестта на колата. Японците вече представиха още по-спортна версия на този мотор. Тя задвижва S4-версията на WRX и разполага с 300 к.с. и 400 Нм. 7. Ram 1500 EcoDiesel Голям американски пикап с европейски дизелов двигател. Тази стратегия явно работи, тъй като около 20% от клиентите на Ram 1500 в САЩ са избрали именно дизеловата версия. Тя използва двигател на Fiat - 3.0-литров с 240 к.с. и 568 Нм. Любопитното е, че тази модификация предлага сходни динамични характеристики с върховата версията с 5.7-литров бензинов мотор, но се отличава с далеч по-нисък разход на гориво. 6. MINI Cooper Напълно нов модел с напълно нови двигатели. Най-добрият сред тях, поне според Ward's Auto, е 1,5-литров с три цилиндъра. Агрегатът, който вече се предлага и за два модела BMW, генерира 136 к.с. и изразходва по-малко от 5 л/100 км. 5. Hyundai Tuscon FCV Първият в класацията модел с електрически двигател, който обаче черпи енергия от водородна горивна клетка. Тази модификация на модела, познат като Hyundai ix35 в Европа, разполага с литиево-полимерен акумулатор и електромотор с мощност 136 к.с. Електричеството за батериите се осигурява след взаимодействие между водород и кислород, а автономният пробег с едно зареждане достига 700 км. Този модел е напълно функционален, но трудно може да се нарече сериен. Hyundai планира да произведе около 1000 бройки, които да отдаде под наем на европейски държавни и общински учреждения. 4. Ford Fiesta Двигател, който попадна в миналогодишното подреждане, както и в редица други класации. Това е 1,0-литровият бензинов агрегат с три цилиндъра на Ford, който може да бъде открит дори под капака на Mondeo. В този случай обаче моторът EcoBoost е класиран с компактния модел Fiesta, в своята върхова версия. Тя предлага 125 к.с., изразходва средно по 4,3 л/100 км. и ускорява от място до 100 км/час за 9,4 сек. 3. Dodge Challenger SRT Hellcat Навлизаме в топ 3 на класацията с най-мощната версия в историята на модела Challenger. Тя се задвижва от 6.2-литров V8 двигател с компресор, който генерира 707 к.с. Моделът обаче може да се управлява и в икономичен режим със "само" 500 к.с. Двигателят се предлага и за Dodge Charger. 2. Chevrolet Corvette Stingray Сребърното отличие също отива при спортна американска кола с голям двигател. Това е новото поколение Corvette, разполагащо с V8 агрегат с обем 6.2 литра и мощност 455 к.с. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за по-малко от 4 секунди, а при ниско натоварване част от цилиндрите на мотора се деактивират с цел по-нисък разход на гориво. 1. BMW i3 Златното отличие в класацията е за първата електрическа кола на BMW. Моделът i3 е напълно електрически, но се предлага в две версии - изцяло електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия. И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км. За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин. Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #18
    Анонимен ( преди 9 години )
    VAGончик, тези класации и телефонни допитвания ги запази за себе си! Те по никакъв начин не променят факта, че японските автомобили са най-надеждни, най-здрави, най-икономични и т. н. Техническите тестове, репорти и продължителните тестове казват много, но трябва да имаш очи да го прочетеш и мозък в главата да го осъзнеш. При теб явно и двете липсват. Колкото до сервизните акции, предпочитем след 10 г. да ми оправят нещо, безплатно, отколкото да си траят и проблема да го оправям за своя сметка.
  • #17
    до дошовците ( преди 9 години )
    Точно яронските легени са най-честите посетители на сервизите в безкрайните,безчетни и най-различни сервизни акции!! А колкото до мита'че са надеждни е достатъчно да прегледате сайтовете за продажба на употребявани автомобили-и в Бг,и в Германия,Швейцария,Франция или Италия.При еднакви години,по-евтини от "японките"са само корейските автомобили.Вероятно защото са много надеждни и качествени!Само в главата на дошовците едан япоска кола може да е по-добра от немския й аналог в класа си.
  • #16
    хъхъхъ ( преди 9 години )
    Най-добри сега и догодина най-често посещаващи сервиза. Що за *** класации, дали си струва се вижда след време. Може да е икономичен но после като отидеш и ти свалят кожата в сервиза каква файда. Не случайно японците са най-надеждни на вторичния пазар. Там е истината, далеч на изток, на едно островче. Останалите са за скрап.
  • #15
    Анонимен ( преди 9 години )
    В *** на всеки две минути се ражда по един ***.Всеки *** като вземе книжка си купува АВДИ.После защо сме били най изостаналата държава.Разликата между Японките и Европейските *** е очевидна.Японката я купуваш и излизаш от автобизнеса.Не ти трябват рез.части не посещаваш сервиз нямаш грижи.Еврпопейското менте се скапваш да го правиш.Кварталния майстор ти става пръв приятел.Отделно пълен *** с големи фуги и огромни луфтове.Никакво удоволствие от шофиране.Смешна измамна гаранция и само главоболия.Европа е най бедния и измамен нещастен континент.
  • #14
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Най-добрите двигатели ... ще видим след време в класациите за надеждност.
  • #13
    Анонимен ( преди 9 години )
    Забрави и сервизните акции. Ако оживееш всъщност. Ето едно четиво от собственици. Може да се види къде са японските и оплюваните немски, особено ФВhttp://fakti.bg/avto/125735-sobstvenicite-na-mercedes-darjat-nai-mnogo-na-markataСмешно, нали?
  • #12
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японците ги няма в журналистическите класации, но в тестовете за качество, надеждност и здравина, както и при техническите прегледи ги изкарват винаги на първите места. Трябва да си изключително глупав, за да вярваш повече на журналистите, отколкото на инженерите. Ама ти си вярвай де! Отива ти!
  • #11
    до Дошо ( преди 9 години )
    Колкото и да оригиналничиш,японските легени никакви ги няма в класациите - и за автомобили,и само за двигатели. Особенно "високотехнологичните" бидони на Тойота/Лексус.Не,че любимата ти Хонда някой я слага в класациите!
  • #10
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немските некадърни *** и техните простовати празноглави кючекчии от *** цял живот ще въртят *** на Японци и Корейци сама и само да им пуснат някоя модерна технология на аванта.
  • #9
    Анонимен ( преди 9 години )
    Така де вднъж завинаги да се знае,че BMW са калфите на Тойота.
fallback
Последни