fallback

Как да шофираме безопасно през зимата

Съвети, които могат да спестят много главоболия

През зимния сезон има няколко прости неща, които всеки шофьор трябва да направи - да "обуе" на колата си зимни гуми, да има вериги в багажника, да зареди със зимна течна за чистачки, да провери антифриза, както и чистачките, тъй като при студено време перата им могат да се втвърдят. Добре е също така да имате повече гориво, особено при извънградско шофиране, тъй като то може да се окаже единственият начин да се стоплите при евентуален проблем с пътя или времето. При дизеловите автомобили е добре да се залага на проверено и качествено гориво, за да се избегне възможността от замръзването му. Това са най-важните съвети за подготовка на колата. Знаете ли обаче как да управлявате безопасно автомобила, особено при специфичните зимни условия. Със съдействието на OMV и училището за безопасно шофиране на Влади Кулев предлагаме няколко ценни съвета, които могат да спестят много главоболия. За да избегнете подобни ситуации, вижте съветите за безопасно шофиране. Снимка: Ройтерс 1. Наблюдавайте всичко на пътя. Необходима ви е около 1 секунда да асимилирате ситуацията и да предприемете активно действие. За това време автомобилът се е преместил на съвсем различна позиция в зависимост от скоростта. Колкото по-рано сте информирани за обстоятелствата на пътя, толкова повече време имате да реагирате. 2. Ако се наложи да спирате за максимално късо разстояние - "скочете" на спирачките и не забравяйте да натиснете съединителя, за да запазете двигателя работещ. Реагирайте възможно най-бързо и спирайте с максимално спирачно усилие в опасни ситуации. 3. Винаги използвайте предпазен колан, независимо дали шофирате или се возите. Предпазните колани ще ви спасят от сериозни наранявания при инциденти дори с ниска скорост. Травмите, които се получават при сблъсък, дори с ниска скорост и при удара на пътниците от задната седалка в предната, са сериозни и болезнени. А такива леки удари са често явление през зимата. 4. Дръжте волана в позиция "9" и "3" часа, следвайки циферблата на аналогов часовник. Това ви дава възможност да въртите максимално волана в критична ситуация, без да махате ръцете си от него. Така имате най-много усет и координация, за да можете да насочите правилно автомобила в правилната посока. 5. Седнете правилно зад волана. В общия случай, за среден ръст на шофьора и стандартен автомобил, би следвало да имате около 5 пръста между главата и тавана на автомобила. Нагласете седалката по дължина, като натиснете докрай съединителя (или спирачката при автоматиците) с левия крак, така че да имате сгъвка в коляното. След това настойте облегалката в изправено положение. Задно с настройката на волана, проверете позицията си, като без да губите контакт на тялото с облегалката, сложете ръка на горната част на волана - на "12 часа". Воланът трябва да идва зад сгъвката на китката ви. Средата на подглавника на седалката трябва да е на една линия с очите и ушите ви. 6. Бъдете винаги наясно с пътната ситуация, с възможностите на автомобила и ясно преценете вашите собствени. Ни ги надценявайте. Шофирайте спокойно, без агресия и без рискови маневри. Статистиката у нас показва, че най-много загинали има в случаите, когато шофьорът е управлявал сам и съответно сам е преценил всички фактори, влияещи на движението му. 7. Аквапланингът е честа причина за загуба на управление особено по междуградските и магистралните пътища у нас. Той може да се появи след обилни валежи от дъжд или сняг. Много шофьори игнорират тази първа предупредителна лампа. При износени гуми аквапланингът се получава при значително по-ниска скорост. Наблюдавайте пътното платно и реагирайте навреме. Намалете скоростта предварително, преди да сте достигнали водата на платното. Попаднете ли в състояние на аквапланинг, дръжте здраво волана, не използвайте спирачки или газ. Ако автомобилът продължава да е в състояние на аквапланинг - настинете съединителя. Същите съвети важат и при внезапно спукана гума. 8. В състояние на мъгла, не изпреварвайте. Дори и да сте сигурни във вашите способности, никога не знаете как ще реагира идващият насреща автомобил. Никога не шофирайте със скорост на границата на видимостта. Винаги оставяйте резерв, който ще ви осигури безопасно и спокойно пътуване в подобни условия. 9. Гумите са важна част от безопасността на един автомобил. Контактното петно на 4-те гуми е не по-голямо от площта на лист хартия във формат А4. Редовно проверявайте налягането им и не шофирайте с гуми, по-стари от 5 години от датата им на производство. Автомобилът със стари или износени гуми има значително по-дълъг спирачен път, особено при мокра или заснежена настилка. Ако е възможно, изберете по-качествени нови гуми. При движение със скорост 85 км/час, разликата в спирачния път между нова гума с обозначение "А" за сцепление с мокра настилка и такава с обозначение "F" може да достигне цели 18 метра. Имайте предвид също така, че гумите с висок скоростен индекс загряват по-трудно, което означава, че изискват време, за да достигнат оптималните си качества. 10. В лоши атмосферни условия намалете скоростта, увеличете дистанцията и не правете резки маневри. При шофиране в заледени условия бъдете изключително предпазливи и мислете много напред във времето, тъй като поведението на автомобила върху лед е с изключително ниско сцепление. Осигурете си видимост. Почистването на автомобил от нормално количество навалял през нощта сняг би трябвало да ви отнеме не повече от 5-10 мин.Още по темата:МВР съветва: На пътя по-далече от другите!Как да изберем правилните чистачки

Тагове:
fallback
  • #49
    vel_co ( преди 10 години )
    да не угасне като пусна съединителя) и заедно със спирачката плавно пуснах съединителя. Всичко стана меко и без шумове и колата намали много по-бързо отколкото ако бях само със спирачки и сякаш нещо натисна колата надолу. Може и случайно да се получи, повече не съм опитвал. Но се сещам, че по баир надолу при това упражнение с волана би трябвало да се действа обратно: ако се отклони наляво - с волана още наляво, за да върне предницата в средата и обратното положение за надясно.
  • #48
    vel_co ( преди 10 години )
    Още един експеримент, сигурно ще се смеете, но проработи.Ходейки по много стръмна улица веднъж,се замислих как бих спрял(долу имаше главна улица),ако се плъзна надолу и нито първа,нито спирачки не помагат. "Да включа на задна в движение,баси,откачено е". Но след няколко дни на сняг с лед отдолу реших да опитам. Избрах голяма широка права, нямаше никой наоколо, вдигнах около 40, набих спирачката, за да блокирам колелата(тогава нямах АБС), задната влезе леко, подадох леко газ с пета(колкото
  • #47
    vel_co ( преди 10 години )
    Да споделя и аз малко личен опит, че много техники се казаха. При намаляване на лед с пускането на газта-задължително съединител. Намаляването на скорост при предно предаване крие риск от завъртане - точно така стана с мен и се озовах, за щастие в пряспа край пътя. Затова препоръчвам освобождаване от скорост и след това много леко със спирачката. Това-за предно предаване, за задно не знам, отдавна не съм карал такава.
  • #46
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да, фармацията е много напреднала. Сутрин като си вземеш едно хапче и после цял ден си айляк. :)))
  • #45
    Анонимен ( преди 10 години )
    RRE, излязоха едни много модерни и иновативни хапчета, тичай да си вземеш пръв!
  • #44
    Анонимен ( преди 10 години )
    https://m.youtube.com/watch?v=IlevIj8SoX4
  • #43
    Анонимен ( преди 10 години )
    RRE е бързал да е един от първите висящи в сервиза. Хахаха.
  • #42
    Анонимен ( преди 10 години )
    РРЕ пак яко сипва и то гратис
  • #41
    RRE ( преди 10 години )
    Iphone 6 si vzeh v denia na puskaneto mu tuk 26.09 6toto pak iskah da sam edin ot parvite ta dori cakah na edno pi6leme 150 evro da spi pred magazina za da mi go vzeme
  • #40
    RRE ( преди 10 години )
    Moito mom4e vzeh go na 3 hiliadi kilometra i 4 meseca,za6toto iskah da bada edin ot parvite i to v 6veicaria s Evoque,a ne 6toto e bil po eftin.Togava za RRE se 4aka6e do 9 meseca.Po pora4ka izliza6e sa6tite pari no az iskam da sam prav vav vsi4ko.Kapii66
fallback
Последни