fallback

Как да шофираме безопасно през зимата

Съвети, които могат да спестят много главоболия

През зимния сезон има няколко прости неща, които всеки шофьор трябва да направи - да "обуе" на колата си зимни гуми, да има вериги в багажника, да зареди със зимна течна за чистачки, да провери антифриза, както и чистачките, тъй като при студено време перата им могат да се втвърдят. Добре е също така да имате повече гориво, особено при извънградско шофиране, тъй като то може да се окаже единственият начин да се стоплите при евентуален проблем с пътя или времето. При дизеловите автомобили е добре да се залага на проверено и качествено гориво, за да се избегне възможността от замръзването му. Това са най-важните съвети за подготовка на колата. Знаете ли обаче как да управлявате безопасно автомобила, особено при специфичните зимни условия. Със съдействието на OMV и училището за безопасно шофиране на Влади Кулев предлагаме няколко ценни съвета, които могат да спестят много главоболия. За да избегнете подобни ситуации, вижте съветите за безопасно шофиране. Снимка: Ройтерс 1. Наблюдавайте всичко на пътя. Необходима ви е около 1 секунда да асимилирате ситуацията и да предприемете активно действие. За това време автомобилът се е преместил на съвсем различна позиция в зависимост от скоростта. Колкото по-рано сте информирани за обстоятелствата на пътя, толкова повече време имате да реагирате. 2. Ако се наложи да спирате за максимално късо разстояние - "скочете" на спирачките и не забравяйте да натиснете съединителя, за да запазете двигателя работещ. Реагирайте възможно най-бързо и спирайте с максимално спирачно усилие в опасни ситуации. 3. Винаги използвайте предпазен колан, независимо дали шофирате или се возите. Предпазните колани ще ви спасят от сериозни наранявания при инциденти дори с ниска скорост. Травмите, които се получават при сблъсък, дори с ниска скорост и при удара на пътниците от задната седалка в предната, са сериозни и болезнени. А такива леки удари са често явление през зимата. 4. Дръжте волана в позиция "9" и "3" часа, следвайки циферблата на аналогов часовник. Това ви дава възможност да въртите максимално волана в критична ситуация, без да махате ръцете си от него. Така имате най-много усет и координация, за да можете да насочите правилно автомобила в правилната посока. 5. Седнете правилно зад волана. В общия случай, за среден ръст на шофьора и стандартен автомобил, би следвало да имате около 5 пръста между главата и тавана на автомобила. Нагласете седалката по дължина, като натиснете докрай съединителя (или спирачката при автоматиците) с левия крак, така че да имате сгъвка в коляното. След това настойте облегалката в изправено положение. Задно с настройката на волана, проверете позицията си, като без да губите контакт на тялото с облегалката, сложете ръка на горната част на волана - на "12 часа". Воланът трябва да идва зад сгъвката на китката ви. Средата на подглавника на седалката трябва да е на една линия с очите и ушите ви. 6. Бъдете винаги наясно с пътната ситуация, с възможностите на автомобила и ясно преценете вашите собствени. Ни ги надценявайте. Шофирайте спокойно, без агресия и без рискови маневри. Статистиката у нас показва, че най-много загинали има в случаите, когато шофьорът е управлявал сам и съответно сам е преценил всички фактори, влияещи на движението му. 7. Аквапланингът е честа причина за загуба на управление особено по междуградските и магистралните пътища у нас. Той може да се появи след обилни валежи от дъжд или сняг. Много шофьори игнорират тази първа предупредителна лампа. При износени гуми аквапланингът се получава при значително по-ниска скорост. Наблюдавайте пътното платно и реагирайте навреме. Намалете скоростта предварително, преди да сте достигнали водата на платното. Попаднете ли в състояние на аквапланинг, дръжте здраво волана, не използвайте спирачки или газ. Ако автомобилът продължава да е в състояние на аквапланинг - настинете съединителя. Същите съвети важат и при внезапно спукана гума. 8. В състояние на мъгла, не изпреварвайте. Дори и да сте сигурни във вашите способности, никога не знаете как ще реагира идващият насреща автомобил. Никога не шофирайте със скорост на границата на видимостта. Винаги оставяйте резерв, който ще ви осигури безопасно и спокойно пътуване в подобни условия. 9. Гумите са важна част от безопасността на един автомобил. Контактното петно на 4-те гуми е не по-голямо от площта на лист хартия във формат А4. Редовно проверявайте налягането им и не шофирайте с гуми, по-стари от 5 години от датата им на производство. Автомобилът със стари или износени гуми има значително по-дълъг спирачен път, особено при мокра или заснежена настилка. Ако е възможно, изберете по-качествени нови гуми. При движение със скорост 85 км/час, разликата в спирачния път между нова гума с обозначение "А" за сцепление с мокра настилка и такава с обозначение "F" може да достигне цели 18 метра. Имайте предвид също така, че гумите с висок скоростен индекс загряват по-трудно, което означава, че изискват време, за да достигнат оптималните си качества. 10. В лоши атмосферни условия намалете скоростта, увеличете дистанцията и не правете резки маневри. При шофиране в заледени условия бъдете изключително предпазливи и мислете много напред във времето, тъй като поведението на автомобила върху лед е с изключително ниско сцепление. Осигурете си видимост. Почистването на автомобил от нормално количество навалял през нощта сняг би трябвало да ви отнеме не повече от 5-10 мин.Още по темата:МВР съветва: На пътя по-далече от другите!Как да изберем правилните чистачки

Тагове:
fallback
  • #39
    RRE ( преди 9 години )
    Mnogo iasno,4e predpo4ita6 land kukuruz pred Evoque.Taka e kato jivee6 na selo i si amputiran ot kam vkus
  • #38
    До RRE ( преди 9 години )
    Плюс това го е взел използван и юркан. Всеки му е правил тест-драйв и сега като почне да се обажда ще си *** празната кратуна. Евтиното излиза скъпо нали знаете.
  • #37
    zoom--zoom ( преди 9 години )
    RRE, ti kolko pi6ki ima6!? mnoooo specialen li si!? pred zil-a vsi4ki sme ravni! do not forget it, biatch! 100 puti predpo4itam land cruiser pred evoque! are begai!
  • #36
    RRE ( преди 9 години )
    Kato si kupi6 "eftnia" RR za 120 bona togava 6te mi pravi6 izre4enia.Do togava 6te mal4i6
  • #35
    До RRE ( преди 9 години )
    Къде си тръгнал с тоя кош извън пътя. Твоята каруца не може да се сравнява със скъпия RR която е наистина за offroad. Като нямаш кинти карай тоя паркетник.
  • #34
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    za koleda 6te hodim ot Varna za Pamporovo...da vidim koi kak kara...6te publikuvam patepis! ;-) veseli praznici i ne karaite pili, kakto i ne burzaite!
  • #33
    До РРЕ ( преди 9 години )
    А бе човек има и други коли, които се справят много по-добре в зимните условия(справка перманентно 4х4 коли, Евока мисля е парт тайм 4х4). Карал съм въпросният Евок и изобщо не е това, което се опитват да го представят на рекламата. И въобще каква е това желание да се хвалиш с тоя Рендж ровер. Мислиш ли че някой го интересува какво точно караш. Намирисва на избиване на комплекси.
  • #32
    RRE ( преди 9 години )
    Pak vi kazvam,koito ima dalboki djobove da si vzima Range,vsiko drugo e kompromis s jivota vi.Koito niama mangizi da se vozi v metroto prez zimata,4e da ne stradat drugite zaradi nego
  • #31
    thebrainless ( преди 9 години )
    На 37 години съм, карам от 18 годишен. Имам една катастрофа, когато бях на 22. Братко, зимата ако караш бързо и не спазваш доволно дистанция си пътник. Когато караш внимателно, всичко което се изисква от теб е да отнемеш газ и внимателно със спирачките, иначе си бобслей, а теоретичното дете смачкано. Вие си скачайте на газта, на спирачките, всеки ден гледам такива като вас, само малко да завали я дъжд, я недай си боже сняг.
  • #30
    RRE ( преди 9 години )
    Pireli zimni 20 cola dovolen li si
fallback
Последни