IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор

Агрегатът разполага с 450 к.с. и 550 Нм въртящ момент

Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор

Volvo започна изпитания на най-мощния сериен бензинов двигател с обем 2.0 литра, съобщава изданието Autocar. Той развива цели 450 к.с., с каквито показатели засега не могат да се похвалят други производители.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
Според информацията инженерите на шведския производител са решили да предизвикат компанията Mercedes-Benz, която разполага с агрегат със същия обем и 360 к.с., както и Audi, която в момента подготвя мотор с мощност, надминаваща 400 к.с.

Към момента агрегатът на Volvo е само прототип, като в основата му са двигателите от новото семейство Drive-E.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
Главната особеност при мотора е системата за принудително пълнене, която разчита на три турбо-компресора. Освен стандартните две турбини във Volvo използват и така наречената "e-booster" - електрическа турбина, с чиято помощ се повишава производителността на двигателя и се избягва турбо-дупката. В крайна сметка мощността на агрегата е 450 к.с., а максималният въртящ момент 550 Нм.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
Новият двигател се тества на стандартно Volvo S60, но според шефа на департамента за разработки на скандинавците Петер Мертенс серийната му версия ще бъде използвана за моделите, разработвани от подразделението Polestar. Окончателно решение за бъдещето на мотора засега все още не е взето.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
"Подобни двигатели са доста перспективни, защото освен че предлагат впечатляваща мощност, харчат достатъчно малко гориво и същевременно са доста леки. Така че аз и колегите ми ще бъдем много разочаровани, ако той не стигне до масово производство", обясни Мертенс.

Снимки: Autocar

Тагове: volvo e-drive
0 от 500
  • #6
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Големите производители ги изхвърлиха, но ВАГ все още произвеждат *** с ангренажни ремъци.
  • #5
    10 rate up comment 8 rate down comment
    до: Automotive ( преди 11 години )
    Защо, ти старши инженер ли си по проекта, че питаш? Против физичните закони, няма как да вървиш. Няма как от малък двигател да изстискаш много мощност, без това да се отрази по някакъв начин на живота на агрегата.Всъщност, ако си любител на научната фантастика, може и да може...
  • #4
    12 rate up comment 9 rate down comment
    az za novovnos ( преди 11 години )
    TOVA NE TI E NEMSKA KOLA BE
  • #3
    3 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Гледам, че използват зъбен ремък за валовете. Тези сериозно ли...?! Всички големи производители изхвърлиха ремъците. Ама да, само големите. Простено им е на китайчетата.
  • #2
    33 rate up comment 7 rate down comment
    Automotive ( преди 11 години )
    Ти да не си старши инженер в тоя проект, че толкова ги разбираш нещата...
  • #1
    10 rate up comment 36 rate down comment
    нововнос ( преди 11 години )
    На 5000 км следва смяна на бутала, сегменти, клапани, водна помпа. На 10000 км се сменя целия мотор с нов.