IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор

Агрегатът разполага с 450 к.с. и 550 Нм въртящ момент

Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор

Volvo започна изпитания на най-мощния сериен бензинов двигател с обем 2.0 литра, съобщава изданието Autocar. Той развива цели 450 к.с., с каквито показатели засега не могат да се похвалят други производители.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
Според информацията инженерите на шведския производител са решили да предизвикат компанията Mercedes-Benz, която разполага с агрегат със същия обем и 360 к.с., както и Audi, която в момента подготвя мотор с мощност, надминаваща 400 к.с.

Към момента агрегатът на Volvo е само прототип, като в основата му са двигателите от новото семейство Drive-E.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
Главната особеност при мотора е системата за принудително пълнене, която разчита на три турбо-компресора. Освен стандартните две турбини във Volvo използват и така наречената "e-booster" - електрическа турбина, с чиято помощ се повишава производителността на двигателя и се избягва турбо-дупката. В крайна сметка мощността на агрегата е 450 к.с., а максималният въртящ момент 550 Нм.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
Новият двигател се тества на стандартно Volvo S60, но според шефа на департамента за разработки на скандинавците Петер Мертенс серийната му версия ще бъде използвана за моделите, разработвани от подразделението Polestar. Окончателно решение за бъдещето на мотора засега все още не е взето.
Volvo тества най-мощния 2.0-литров мотор
"Подобни двигатели са доста перспективни, защото освен че предлагат впечатляваща мощност, харчат достатъчно малко гориво и същевременно са доста леки. Така че аз и колегите ми ще бъдем много разочаровани, ако той не стигне до масово производство", обясни Мертенс.

Снимки: Autocar

Тагове: volvo e-drive
0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    auto ( преди 11 години )
    Баварец, не съм убеден, че с турбо дупка от около секунда, секунда и половина, ще направиш голяма икономия на гориво, та било то с по-конвенционален турбокомпресор. Да не говорим, че ел комресора се захранва от акумулатора, така че няма да ти окаже кой знае какво влияние върху моментния разход.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Махнете му емблемата отпред и си е баш Мерцедес :Д
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    може и само с хибридно турбо, но на него ще му трябва половин секунда да вдигне налягане...
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    най-добрия вариант е малка турбина, която работи от 1200об. като при БМВ и в добавка хибридно турбо като във F1, което да е ефективно от 2000до 7000об. на бас че след време ще има точно такава архитектура
  • #12
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    щом ел.турбината е за избягване на турбо-дупка -> значи тя ще работи в ниските обороти. това ще рече консумация на енергия точно в тези режими дето се търси икономично каране. за мен това не е добро решение.
  • #11
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    То на СОЦваген ангренажните вериги се разтягат, та камо ли ремъците! За това мотора им вече се счита за извънгаранционен консуматив - виж материалите на АБ за 1.4tsi.
  • #10
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    VAGончик, а какво ще кажеш за двигателите EA211 на любимата ти марка? Дали не са с ремък а?
  • #9
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    VAG нямат двигатели от две години с ремък. Факт.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 11 години )
    @до: A...Не съм и затова питам, щото анонимният беше много уверен.
  • #7
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вярно. С този зъбен ремък все едно са в средата на 90-те години. Нетехнологично и тъпо!