IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi A7 премина на водород

Модификацията h-tron ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди

Audi A7 премина на водород

Audi официално показа свой модел, който работи на водород. Прототипът се нарича A7 h-tron quattro и бе представен на автосалона в Лос Анджелис.
Audi A7 премина на водород
Снимки: Audi

В предната част на A7 е поставен блок с 300 водородни клетки. В тяхната конструкция са включени полимерна мембрана и катализатори, направени от платина. Процесът с получаване на електрическа енергия стартира с разделянето на водорода на протони и електрони.

Именно протоните преминават през мембраната към катода, където се съединяват с кислорода, превръщайки се във водна пара. На свой ред електроните се превръщат в електричество.

За работата на топлинните елементи помагат и турбината, която подава въздух към клетките, вентилатор, който връща неизползвания водород към анода за разграждане, а също така и помпа за охлаждане. Системата работа в диапазона между плюс 80 и минус 28 градуса по Целзий.

Добитата енергия постъпва в литиево-йонните батерии с капацитет 8.8 кВт/ч, разположени под багажника. Те могат да захранват автомобила и без помощта на водородните клетки, като в този случай енергията ще бъде достатъчна за пробег от 50 км. Самите батерии могат да се зареждат от стандартна електрическата мрежа, като за това са нужни около 4 часа.

Хечбекът се задвижва от 2 електромотора – по един на предната и на задната оси. Тяхната обща мощност е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч Audi A7 h-tron ускорява за 7.9 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.

Четирите резервоара, поставени в задната част на автомобила, събират около 5 кг. водород, който се съхранява при налягане от 700 бара. Този запас стига за изминаване на около 500 км.

Още по темата:

И Volkswagen показа водороден автомобил
Водородната Toyota отвътре

Новата водородна кола на Honda

 

 

 

Тагове: audi a7 h-tron
0 от 500
  • #13
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    горкия ваг фен не може да направи разлика между прототип и готова кола за продажби. то бива то може ночак пък такава хралупа да си не е просто истина. дори в случая не е никакъв прототип а чисто и просто а7 с лепенки и измислени характеристики на хартия.
  • #12
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мерцедесче НИКОГА не е продавал водородни коли. Всичките са прототипи за изпитания. Копират от японците.
  • #11
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Отпред решетката е като мрежа на калорифер, цвета е доста шукаритетен, а на джантите трябваше да им сложат тасове от 25лв и щеше да изглежда по добре.
  • #10
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Спокойно лигльо о от Шкода ще изкарат водородна кола по-добъа и много по красива от този на Тойота.
  • #9
    22 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Прототипът се нарича A7 h-tron quattro Както винаги копират от японците.
  • #8
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тази на неготова кола ли ти прилича?
  • #7
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Mnogo grozna Skoda
  • #6
    25 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота не представи прототип,а готова кола. При това по-красива и по-технологична от копировачите ауди.
  • #5
    15 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота също представи своя прототип преди 3 дни. Така, че не виждам нещо кой знае какво, виждам, че Аудито е 100 пъти по хубаво и като дизайн и като динамика, предполагам, че ще бие като тъпан водородната Тойота във всеки един показател. Въпроса е че докато не бъдат изградени водородни станции, водородните автомобили ще са екзотика с по 100-200 продажби годишно, главно кметства, министерства и др. държавни администрации, за демонстране на ЕКО възпитание. Мен главно най-много ме притеснява факта от опасноста на водорода за сигурноста. Изключително взривоопасен а като чета и че само 5 кила водород ще са под налягане 700 бара, незнам дали някой осъзнава каква бомба е това в автомобила и каква мощ ще се освободи при пожар, катастрофа или някакъв друг дефект, детонацията ще рефлектира в доста голям рейндж около автомобила и ще засегне всичко в сериозен радиус, тоест опасноста е и за околните.
  • #4
    13 rate up comment 15 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    На теория изглежда добре.Дано така и да е на практика...