IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ожие завърши сезона във WRC с победа

Хирвонен остана втори във Великобритания и се отказа от ралитата

Ожие завърши сезона във WRC с победа

Двукратният шампион в световния рали шампионат (WRC) Себастиан Ожие (Фр) с Volswagen Polo спечели последния, 13-и кръг от първенството – рали „Великобритания“. Французинът поведе от старта на състезанието, което спечели и преди година, и до края му не допусна изненади.
Ожие завърши сезона във WRC с победа
Ожие си бе осигурил титлата още в предишния старт – рали „Каталуния“, но въпреки това записа 8-и успех в шампионата през този сезон и общо 24-и в кариерата си. Като цяло отборът на Volkswagen Motorsport нямаше никаква сериозна конкуренция и спечели 12 от 13-те ралита през годината.

Шампионът бе улеснен допълнително от факта, че съотборникът му Яри-Мати Латвала (Фин), който бе единственият му сериозен съперник през сезона, отпадна след катастрофа. Същото стори и третият пилот на Volkswagen Motorsport – Андреас Микелсен (Нор).
Ожие завърши сезона във WRC с победа
Втори в рали „Великобритания“ завърши Мико Хирвонен (Фин) с Ford Fiesta. За финландеца (на втората снимка) това бе последен официален старт в рали-кариерата му. Още преди старта на ралито Мико обяви, че ще търси развитие в друга автомобилна дисциплина. Хирвонен се отказва като 4-кратен световен вицешампион. Той има общо 163 старта и 15 победи във WRC.

Трети финишира Мадс Остберг (Нор) със Citroen, а четвърти остана Тиери Нювил (Бел) с Hyundai. Пети и шести са съответно британците Елфин Еванс с Ford Fiesta и Крис Мийк със Citroen.

В генералното класиране Ожие събра общо 267 т., докато Латвала е с 218. Микелсен е трети със 150, следван от Хирвонен – 126, Остберг – 108, Нювил – 105, и др. При отборите Volkswagen е шампион с 447 т., следван от Citroen – 210, първия тим на Ford – 208, и др.

Снимки: WRC

 

 

 

Тагове: WRC
0 от 500
  • #6
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Стават шампиони защото целия инженерен екип са Французи и са бившите на Ожие от Ситроен.Във Ф1 същата работа.Само емблемата е на Бенц.Обраха всички инженери от Ред Бул,Ферари и Макларън.В тези отбори няма нито един пръдлив некадърен немец затова се движат нещата.Във Ф1 даже фабриката на Бенц е в Англия всички умове там са англичани французи и италианци.Гестаповците само измами и агитация могат да правят.
  • #5
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    WRC WTCC Dakar WEC- за мен това са в момента автомобилните спортове в които се показва колко е добра техниката и колко е добър шофьора. И така са направени правилата че публиката да гледа и да се радва и най-добрите да се поставят в ситуациите на по бавните състезатели някой гледала WTCC Макао какъв екшън беше колите вървят на по 10 см от мантинелите.
  • #4
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Фетз ( преди 11 години )
    Мен винаги ме причислявате към т.нар. оризари, даже към ВАГ-омразец. И така да е, голям респект за блестящия сезон, който направиха. Латвала ми е любимец и смятам, че колата е също толкова в основата на успеха им колкото и Ожие, Латвала и Микелсен. За мен единият истински вълнуващ моторен спорт в момента. Формули,мормули, всичко друго отиде подяволите... И един Дакар остана то един Дакар, жив да го оплачеш...
  • #3
    19 rate up comment 7 rate down comment
    VW ( преди 11 години )
    А оризарките само дишат прахоляка и цъкат с език!
  • #2
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наистина е така и аз изобщо не ги харесвам но явно авомобила е доста добър, защото пилоти като латвала до преди две години едвам бяха в то 6 сега се борят за титлата. Но технически другите не могат да правят кой знай колко до края на 2015.
  • #1
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хич не съм привърженик на VW, ама за тия състезания направиха сериозна кола.