IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz отрече лазерните фарове

Германската компания представи LED светлини с 84 диода

Mercedes-Benz отрече лазерните фарове

Лазерните фарове, за чийто дебют в автомобилната индустрия се състезаваха Audi и BMW, не са приоритет за другия производител на луксозни автомобили от Германия - Mercedes-Benz. Компанията от Щутгарт се фокусира върху LED технологията, на която са базирани и най-новите й фарове.
Mercedes-Benz отрече лазерните фарове
"LED технологията постига аналогични резултати, но с подчертано по-ниски разходи. Освен това тя е и по-надеждна, тъй като не е толкова сложна", се казва в прессъобщението на Mercedes-Benz.

Въпросните нови LED фарове на Mercedes-Benz разполагат с по 84 диода, благодарение на които предоставят максимална осветеност и нисък разход на енергия. За сравнение LED фаровете на настоящия CLS имат по 24 диода.
Mercedes-Benz отрече лазерните фарове
Новите фарове на Mercedes-Benz ще бъдат на пазара в най-скоро време, като ще разполагат и с LED технология на дългите светлини. В този режим фаровете ще доставят осветеност от 600 метра пред автомобила, но без да заслепяват останалите участници в движението, сочи информацията. Това е възможно благодарение на индивидуално работещите диоди, които могат да се изключват в областта, в която е засечен друг автомобил.
Mercedes-Benz отрече лазерните фарове
Сравнение между настоящите фарове с 24 LED диода и новите с 84. Илюстрацията представя и технологията, която не заслепява останалите участници в движението

От Mercedes-Benz подчертават, че обръщат сериозно внимание на светлините на своите модели, тъй като статистиката сочи, че цели 40% от фаталните пътни инциденти в Германия са се случили през тъмната част от денонощието. А това е сериозна цифра, имайки предвид, че движението през нощта е с 80% по-слабо натоварено.

Снимки: Mercedes-Benz

Тагове: LED
0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    Значи си от ти я *гъзари* с лазерни фарове, дето всеки отсреща ги псува щото са боклучави и заслепяват :)))
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тежко и горко на тея в отсрещното.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    лазерните фарове са малко на принципа на кинескопа - с луминофор. всеки знае, че последните модели кинескопи даваха най добри параметри като яркост, контраст, и т.н. но в крайна сметка е по-добре повече пиксели и ниска цена от колкото товаколко екачествен един пиксел , нали така - затова гледаме 50" FULL HD a не сони тринитрон.
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    две чудни графики, които ясно показват че Мерц са избрали правия път. по добре много LED, които се управляват интелигентно (което едва ли е трудно), отколкото малко на брой Лазерни LED, които са скъпи, изискват допълнително луминофор и няма как да се управляват толкова прецизно
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Засичането на колоездачи и хора е полезно и работи при ниски скорости, ама я ми засечи насрещно движещ се автомобил на 300 метра, като и двете коли се движат с около 90 км/ч. И топлинни сензори и камери и лазери и кво ли не слагат и пак не работи, както трябва, просто защото разпознаването зависи от релеф, метеорологични условия, завой, разстояние до обекта и т.н. Имаше подобна глупост на VW в пасата май и отново не работеше ама грам. Ай със здраве пък квото искате разправяйте.
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз пък ти казвам, че съм карал кола с автоматични светлини ( не разбирайте паленето като се стъмни ) и това нещо НЕ работи както трябва. Всички насреща ми присветваха, за да си загася дългите. Видео обработката хич не е точна и зависи от много фактори включително и метеорологичните условия. За сензорното засичане има определен обсег, така че тая технология е точно бошлав - и пак казвам не говорим за завиващите с волана и автоматично пускащите се при стъмване светлини, а динамичното регулиране.
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    to ( преди 11 години )
    kolega ako ne e tolkowa slojna nqma da e ot 20 godini w razrabotka i oste 5 za testwane, kakto sam kaza. Ta i az sym rabotil w taz oblast che ot wreme na wreme pak se nalaga.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    do 1 ( преди 11 години )
    Глупости! И то пълни. Технологиите за засичане на хора, колоездачи и други превозни средста е от ДВАДЕСЕТ ГОДИНИ в разработка. Още 2007 година беше готова в Даймлер и я тестваха. След успешни тестове излезе чак след ПЕТ ГОДИНИ 2012 на пазара с тогавашната Е-Класа! Технологията функтионира много добре и не е толкова сложна, колкото си мислиш. Всичките класификатори са видеобазирани на методи от Data Mining, по-точно на Clustering. Казвам ти го от личен опит, защото съм работил в тази област.
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    to ( преди 11 години )
    az na moqta 320 sym dowolen ot avtomatichnite swetlini. Rabotqt dobre i regulirat swetliniq lych taka che da sweti nawsqkade no ne i w kolata pred teb ili idwasta srestu teb.Na planinski pyt s poweche zawoi se kolebae otwreme na wreme i ima zabawqniq, no kato cqlo e super
  • #1
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хитро е ама не е много работеща система, защото самото засичане на автомобил в насрещното и различаването му от околната среда е изключително трудно. Аз не бих разчитал, че тази система работи коректно и не заслепява насрещния. Малко идва като автоматичните дълги светлини, я засече някой я не и си праскаш на дълги пък другите да му мислят