IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилни шефове обвинени в корупция

Причината е неизправните въздушни възглавници, произведени от японска компания

Автомобилни шефове обвинени в корупция

Ръководство на Националната администрация по безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) е взимало подкупи от автомобилните производители и това става причина за катастрофи с човешки жертви. Това обяви американският радикален политик Ралф Нейдер в свой материал за The New York Times.
Автомобилни шефове обвинени в корупция
Щандът на Takata на изложението във Франкфурт. Снимка: Ройтерс

В него известният защитник на правата на потребителите е категоричен, че чиновниците от NHTSA са "прекалено близки" с автомобилните производителите и си "затварят очите" за някои некачествени компоненти, които стават причина за пътно-транспортни произшествия. Нейдер припомня, че още през 70-те години на миналия век Конгресът на САЩ е дал пълномощия на NHTSA да разследва автомобилните компании и фирмите, които доставят компоненти за тях, но на практика това не се случва.

Според радикалния политик представителите на администрацията "са си затворили очите" в началото на случая с некачествените въздушни възглавници на японската фирма Takata, които станаха причина за изтеглянето на повече от 12 млн. автомобила от цял свят през тази година. Заради проблема само в САЩ загинаха трима души, а сервизната акция засегна модели на Toyota, Honda, Mazda, BMW, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Chrysler, Ford и General Motors.

През лятото на тази година NHTSA все пак обяви за некачествените въздушните възглавници, в резултат на което само за един акциите на Takata на Токийската фондова борса паднаха с 23%. Тогава администрацията препоръча на собствениците на автомобили да следят сайта на организацията, където ще бъдат публикувани новите модели, оборудвани с въздушни възглавници на Takata.

Найдер твърди, че по-рано - през периода 2009-2013 г., чиновниците от NHTSA умишлено са игнорирали същия проблем с модели на Honda, BMW, Nissan и Toyota. Американският политик е категоричен, че причината за това са подкупите от страна на автомобилни компании. Освен с пари експертите от Националната администрация са били "поощрявани" и с назначения като консултанти, юристи или експерти към фирмите производители.

В същото време самите компании са "внедрявали" свои кадри в NHTSA, които със своите действия за успявали да прикрият некачествените детайли и компоненти за по-дълго време. Известни са такива случаи с хора, които са били изпратени от Chrysler. В крайна сметка обаче случаите с дефектните възглавници на Takata, както и проблемите със запалването при модели на GM не могат да бъдат скрити и истината излиза наяве.

Нейдер е категоричен, че властите в САЩ трябва незабавно да вземат мерки, като стартират разследване. Според него редица топ мениджъри, които вече са се оттеглили от постовете си, вместо да се наслаждават на пенсионирането си, трябва да бъдат пратени зад решетките.

 

Тагове: Takata
0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тая прашка в средата не е ли на VW?
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 11 години )
    Нали се учим от новите братя- Хамериканци.
  • #2
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Някой взимал подкупи някъде и някой бил близък с някакви други. Такова нешо в света до сега никога не е ставало, това прецедент.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Опааааа,става интересно,то ако е само със възглавниците ,някак да го преглътне човек,ама явно и при други компоненти си затварят очите срещу заплащане.И какво става кола ,която реално им струва 7-8хил.долара се продава най малко дубъл,а в някой случаи х3 и х4