Toyota ще участва в последния етап от първенството на Япония на рали, който ще се състои на 1 и 2 ноември, с нова версия на своя водороден автомобил FCV (fuel cell vehicle). Машината е задвижвана от електромотор, чиято енергия се създава от химическа реакция между водорода от резервоарите и кислорода от въздуха.
От компанията публикуваха единствено снимки на машината, която ще трябва да измине 285 км по време на състезанието, но не дадоха никакви технически подробности за него. Знае се само, че седанът ще изпълнява ролята на "нулев" автомобил - това е колата, която преминава през специалните етапи непосредствено преди състезателните машини.
Стандартният седан Toyota FCV разчита на агрегат с мощност 100 кВт, който може да измине около 300 мили (482 км) с едно зареждане на водородните си клетки. Пълното зареждане отнема 3 минути, а ускорението от 0 до 100 кк/ч става да около 10 секунди.
За първи път Toyota FCV бе представен на фестивала Aspen Ideas Festival през лятото, но официалната му световна премиера се състоя на автомобилното изложение в Париж през октомври. Тогава от компанията-производител обявиха, че купувачите на FCV няма да бъдат принудени да правят компромиси с ходовите качества, безопасността и цената на модела.
Очаква се на пазара в Япония автомобилът, който най-вероятно ще се продава под името Mirai (бъдеще), да се появи през пролетта на 2015 г. А през лятото ще достигне и до пазарите в Европа и САЩ.
Засега е известно, че на домашния си пазар Toyota FCV ще струва 7.5 млн. йени (около 70 000 щатски долара). Както и че модификацията за Щатите и Европа ще запази пробега си от 480 км, докато при тази за Япония той ще бъде увеличен до 700 км.
Снимки: Toyota