IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

С новата генерация на модела Volkswagen прави поредна крачка към върха през 2018 г.

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Във Volkswagen AG са си поставили доста амбициозна цел - през 2018 г. да станат най-големия производител в света. Първоначално крайният срок бе 2020 г., но темповете, с които се развива германският концерн, позволиха това да бъде възможно и по-рано. Един от основните модели, които трябва да помогне за постигане на този резултат е новия Volkswagen Passat - автомобил, от който всеки ден се продават по над 3000 бройки. Да, няма грешка - един на 29 секунди, два в минута, 126 за час и така нататък. Всеки може да сметне сам за какви обеми на продажби става дума.

Имахме възможност да тестваме осмата генерация на популярния модел. И да се убедим, че последното поколение на Passat е един напълно нов автомобил - и като платформа, и като дизайн, и като технологии, и като двигатели. И докато досега моделът бе приеман като седан или комби от средния клас, вече прави сериозна крачка нагоре в йерархията. Неслучайно във Volkswagen вече не броят досегашните си конкуренти, а се прицелват в BMW 3-Series.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Машината е изградена на новата архитектура на концерна - MQB, на която бе направено и седмото поколение на Golf. Дължината на Passat е 4767 мм, широчината - 1832 мм, а височината - 1456 мм. Така осмата генерация е с 2 мм по-къса, с 12 мм по-широка и с 14 по-ниска от предшественика и. Същевременно междуосието е увеличено със 79 мм и вече достига 2791 мм, което прави машината по-просторна и агресивна. За това спомагат и по-големите колела, както и издължената решетка на радиатора.

Предните светлини са напълно различни от тези на седмия Passat, като в тях са интегрирани диодни дневни фарове. Специално за модела за разработени LED-светлини, достъпни за по-високите нива на оборудване. Серийното обаче са достъпни LED задни светлини, които правят автомобила още по-атрактивен.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Сравненията с премиум сегмента се натрапват още с влизането в автомобила. Дори базовото оборудване е доста богато и модерно, като огромно впечатление правят дигиталните уреди пред водача. При желание от негова страна те могат да бъдат и аналогови. Качеството на материалите бе на високо ниво още при предишната генерация на модела, но сега германците са се опитали да надминат себе си. Седалките са максимално удобни, като помнят голям брой позиции и настройки. Благодарение на големите прозорци водачът има отлична видимост.

От Volkswagen се похвалиха и с увеличение на място за возещите се отзад пътници. Въпреки общото намаляване на размерите на автомобила, височината в салона се е увеличила. Проблем при седана могат да се окажат пътници с височина над 190 см (един такъв се вози известно време на задна седалка и бе принуден да накланя главата си настрани), но пък мястото за краката е по-голямо. Както седана, така и комбито предлагат големи багажници. Товарният обем на седана е 650 литра - нещо, което поне до момента е без конкуренция в този клас.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Осмата генерация на модела се предлага и с най-модерните системи, подпомагащи водача. Сред тях е Еmergency Assist, която реагира, щом водачът загуби контрол над автомобила. Тя предупреждава шофьора и пътниците, след което поема контрол, като спира колата, без да напуска лентата на движение.

Налице е и технологията Area View, действаща с помощта на сензори и камери, разположени отпред, отстрани и отзад на автомобила. Те предават на дисплея в салона картина от случващото се около машината и максимално улесняват водача при паркиране. Системата спомага за предотвратяването или поне за намаляването на силата на удара при инцидент. Тя следи с датчици зоната пред автомобила и разпознава пресичащите хора. Предупреждава и спира автоматично, ако шофьорът не реагира на опасността.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Многофункционалното табло на Passat предлага обширна и вариативна информация. Водачът разполага с възможности да интегрира картата от навигационната система в дисплея зад волана и така няма нужда отклонява поглед в страни. Може сам да настройва цветовете и яркостта на изображенията, а чрез различните информационни профили може да зададе още данни, които да допълват основните - оборотомер, скоростомер и др.

Нова е и система Trailer Assist, която е предназначени за улеснение на паркирането на ремарке. Единственото, което трябва да направиш, е да зададеш посоката и правилния ъгъл и автомобилът сам започва да извършва прецизната маневра. А от водача се изисква единствено да подава газ или да натиска спирачката.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Всички тези технологии са комбинирани с голям избор от задвижващи агрегати, които са с 20% по-икономични и по-екологични от тези на предишното поколение на модела. Осмата генерация на Passat ще се предлага с 10 двигателя с турбина и директно впръскване, но на този етап са достъпни само 3 от тях. Именно те трябва и да бъдат най-популярните сред клиентите. Двата дизела са с обем 2.0 литра, като предлагат мощност от 240 или 150 к.с., а бензиновият е добре познатият 1.4 TSI с мощност 150 к.с. и технология за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.

Естествено е да стартираме с по-мощния от двата дизела. Двулитровият би-турбо мотор е перфектният за тази машина по две причини. Първата е високият въртящ момент - 500 Нм, а вторият - разходът на гориво, който при сериозно настъпване дава разход от 6.4 л/100 км. Той бе комбиниран със системата за задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия, благодарение на които машината се представя отлично на пътя.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
По-слабият дизел със своите 150 к.с. също няма проблеми, а разходът на гориво при него е с повече от литър надолу. За тези, които не харесват машините с такова гориво, версията с бензиновия мотор също е приемлива. Тя се съчетава с 6-степенна механична трансмисия, като открихме лек проблем именно при тази версия. Особено при изкачване се усеща лека липса на достатъчно мощност, но пък може и да си въобразяваме. Още повече, че току-що бяхме сменили тестовите автомобили, като предишният беше с 240 к.с. И още нещо - няма как да скрием симпатиите към комбито с 4х4.

Бензиновият мотор ще бъде достъпен и със 7-степенна DSG-трансмисия. На по-късен етап се очаква и дизелов вариант със 190 к.с., за който ще се предлага и DSG-скоростна кутия с 6 предавки. Освен седана и комбито предстои да видим още версия R-Line (с около 300 к.с.), както и хибридна модификация. Няма да се мине и без СC, който също обещава да бъде доста атрактивен. Това обаче предстои.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
А началото вече е дадено и първите продажби на новия Passat в България са факт. Цените на модела стартират от 41 650 лв. за версията с 1.4 TSI и 125 к.с., която предстои да се появи, но вече може да бъде поръчвана. Най-скъпата модификация с 2.0-литровия TDI с 240 к.с. и 7-степенна DSG е оценена на 73 755 лв.

Снимка: Automedia.bg, Volkswagen

 

Тагове: volkswagen passat
0 от 500
  • #18
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Кодошо ( преди 10 години )
    Дошкее - докато разните легени, акорди, авенсиси отпътуват в небитието, VW Пасат се продава на всяка 29сек. а концерна върви уверено към 1 в света!Ти нали се изявяваше като виден гербераст - любимият ти вожд вече заменя S-класите с А8, по примера на баба Меркел! Ха ха ха!
  • #17
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пасата е трепач, колкото и да не им се иска на някои дошовци да го признаят. Винаги е бил бестселър в Европа и този няма да направи изключение, докато в същото време Хонда спира Акорд, а Авенсис има срив в продажбите."Сривът в продажбите на Toyota Avensis може да накара японската фирма да обмисли спиране на модела в следващите години. Подобен анализ, базиран на актуално изказване на ръководен член в компанията, изкара онлайн изданието Autonews Europe."
  • #16
    17 rate up comment 3 rate down comment
    blago ( преди 10 години )
    Айде и пасата премиум...те май само Рено остана непремиум...
  • #15
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Пасатора ( преди 10 години )
    И сервиза беше моят дом.
  • #14
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо до анонимния ( преди 10 години )
    Ти не разбра ли, че за СОЦваген скоростните кутии, диференциалите а понякога и ДВГ са консумативи!? Ква гаранция те гони бе кухар?
  • #13
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    126 за час * 24 часа * 365 дни = 1103760 Пасата.... Май някой иска да ни излъже, ааа?
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    а7 ( преди 10 години )
    Искат да го настанят в премиум сегмента, но му е още рано, може би следващото поколение. Имат доста работа докато стигнат премиум сегмента.
  • #11
    20 rate up comment 6 rate down comment
    VAYK ( преди 10 години )
    ХАХАХАХА смех! В премиум сегмента по какво .....по цена?!?!
  • #10
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Младеж ( преди 10 години )
    Предпочитам аналоговите уреди пред дигиталните. Малко по смели решения че все на едно място тъпчат с дизайна, все още е скучен и пенсионерски.
  • #9
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Смех смех ( преди 10 години )
    Продават по един на 29 секунди и след една минута в сервиза.