IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият флагман на Tesla

Американската компания разкри оборудвания с AWD система Model S P85D (видео)

Новият флагман на Tesla

Tesla Motors разкри мистерията около модела, който загатна в интернет пространството по-рано този месец. Това е нов флагман в гамата на марката, който е базиран на Model S, но демонстрира редица подобрения и възможности.
Новият флагман на Tesla
Визуално новите модели с AWD не се различават от познатия Model S

Първото и най-важно от тях е системата за задвижване на четирите колела. Tesla Model S P85D, както се нарича машината, разполага с допълнителен електрически двигател на предния мост, който работи съвместно с по-мощен електромотор, разположен на задния мост. Така общата мощност на Model S P85D достига впечатляващите 691 к.с. и 930 Нм.

Най-мощният някога произвеждан от Tesla Motors автомобил е способен да развива 96 км/час (60 мили в час) за само 3,2 сек - постижение, което е с цяла секунда по-добро от това досегашната най-бърза версия на модела - P85. Максималната скорост на движение вече достига 250 км/час.
Новият флагман на Tesla
От американската компания разкриват данни и за представянето на Model S P85D на състезателната писта. Моделът спринтира на разстояние 1/4 миля за 11,8 секунди, като на финала достига скорост от 210 км/час.

Сериозно увеличените мощност и динамика обаче не се отразяват негативно на автономията на модела. Дори напротив. Новата Tesla е способна да измине с напълно заредени батерии около 433 км, което с приблизително 16 км. повече от настоящия P85, на който е базирана.

Допълнителният мотор, който осъществява задвижването към четирите колела, увеличава масата на колата със 132 кг. до 2239 кг. В същото време обаче той спомага за оптималното разпределение на масата между двата моста, което вече в съотношение 50 / 50.
Новият флагман на Tesla
Разположението на моторите, доставящи задвижване към двата моста

Новият автомобил ще предлага и две по-умерени версии - 60D и 85D. Те също имат система за задвижване на четирите колела, но разполагат с по-малка обща мощност - 376 к.с.. Първата ускорява до 100 км/час за 5,7 секунди, а втората - за 5,2 сек. И двете постижения са с 0,2 секунди по-добри от тези на аналозите със задно задвижване. Автономният пробег на 60D и 85D е съответно 336 и 472 км.

Друга новост в семейството на Model S е система за полуавтоматично управление на колата. Това е технология, която работи с оптични камери и 360-градусов сонар, които сканират пътя напред и следят за други автомобили или пешеходци. Системата може сама да спре автомобила ако това се налага.
Новият флагман на Tesla
Технологията за полуавтоматично управление

По време на представянето изпълнителният директор на Tesla Motors - Елон Мъск, заяви, че компанията му ще представи до 5-6 години напълно автономен автомобил, способен да се движи без помощта на шофьор.

Цените и датата на пазарната премиера на новите автомобили със задвижване към четирите колела ще бъдат обявени преди края на тази година.

Още за новия модел вижте във видеото


 


Снимки: Tesla

 

0 от 500
  • #13
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    до 2015 ще опашат цяла европа с станции за зареждане
  • #12
    17 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    какви четки те гонят бе ***.
  • #11
    10 rate up comment 16 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Kopirali sa novata Toyota Camry prednicata ,farove, niama lo6o dvete nai-tehnologi4ni kompanii v sveta da vzaimstvat edna ot druga.Vajnoto e ,4e se e polu4ila krasiva. Tesla kupi i zavoda na Toyota v USA.
  • #10
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Аз ( преди 10 години )
    четки, пич, четки ...., а после лагери ...., а после намотки ....
  • #9
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Кое му е скъпото на ел. двигателя няма какво да му поддръжаш. Единственото нещо за поддръжката ще са батериите, а те са с достатъчно висока гаранция и пробег, така че отвсякъде тази ел. кола ще е по-евтина за поддръжка от другите лимузини, та дори и не толкова бързи. А за програмата за станциите, срока е мноооого по-кратък. В момента в който го направят Тесла стават без аналог в автомобилостроенето. + Субсидиите в някой дръжави като норвегия, я правят още по-примамлива и достъпна.!
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    razgradski pop ( преди 10 години )
    бях чел че големите екрани на централната конзола отвличат вниманието..особено нощем..на това видео това се вижда много ясно..
  • #7
    17 rate up comment 29 rate down comment
    KLASIKA ( преди 10 години )
    Досега имаше собствено лице,сега копира Мазерати седан ???.....-най доброто от двата свята!...НЕ!НАЙ-ДОБРОТО САМО ЗА ЕДИН ДРУГ СВЯТ !ЗА ОБИКНОВЕННИЯТ СВЯТ ЩЕ СТАНЕ ДОБЪР СЛЕД 80 ГОДИНИ !!!....ТЕПЪРВА ЩЕ ПРАВЯТ СТАНЦИИ .СКАРАХА СЕ С БМВ И ТОЙОТА И СЕ ЗАКЛЕХА,ЧЕ ЩЕ ПРАВЯТ САМО СВОИ СТАНЦИИ.ЩЕ СТИГНАТ ЗА ВСИЧКИ КАЗАХА СЛЕД 80-100 ГОДИНИ.КОЕ МУ Е ДОБРОТО????.......Удри баце! -ДА! УДРИЙ ПО ДЖОБА!РАЗХОДИТЕ СА КОЛКОТО ТРИ МАУБАЧА!???ТО СИ Е СКЪПА ИГРАЧКА ...........Удри баце! -АЙ ЧЕСТИТО !
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    2 сек. леко противоречи на законите на физиката . но тая кола с драг-радиал гуми, които в америка са по евтини от колкото нормалните гуми тук - и с тази мощност ще направи 3.0 сек. което е уникално.
  • #5
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Въпрос на време е електрическите коли да издухат по performance колите с ДВГ. В момента в който измислят батерия която няма да тежи 500кг тази кола ще се изстрелва от 0-100 за по малко от 2 сек.
  • #4
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Готина тесла. :)