IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият флагман на Tesla

Американската компания разкри оборудвания с AWD система Model S P85D (видео)

Новият флагман на Tesla

Tesla Motors разкри мистерията около модела, който загатна в интернет пространството по-рано този месец. Това е нов флагман в гамата на марката, който е базиран на Model S, но демонстрира редица подобрения и възможности.
Новият флагман на Tesla
Визуално новите модели с AWD не се различават от познатия Model S

Първото и най-важно от тях е системата за задвижване на четирите колела. Tesla Model S P85D, както се нарича машината, разполага с допълнителен електрически двигател на предния мост, който работи съвместно с по-мощен електромотор, разположен на задния мост. Така общата мощност на Model S P85D достига впечатляващите 691 к.с. и 930 Нм.

Най-мощният някога произвеждан от Tesla Motors автомобил е способен да развива 96 км/час (60 мили в час) за само 3,2 сек - постижение, което е с цяла секунда по-добро от това досегашната най-бърза версия на модела - P85. Максималната скорост на движение вече достига 250 км/час.
Новият флагман на Tesla
От американската компания разкриват данни и за представянето на Model S P85D на състезателната писта. Моделът спринтира на разстояние 1/4 миля за 11,8 секунди, като на финала достига скорост от 210 км/час.

Сериозно увеличените мощност и динамика обаче не се отразяват негативно на автономията на модела. Дори напротив. Новата Tesla е способна да измине с напълно заредени батерии около 433 км, което с приблизително 16 км. повече от настоящия P85, на който е базирана.

Допълнителният мотор, който осъществява задвижването към четирите колела, увеличава масата на колата със 132 кг. до 2239 кг. В същото време обаче той спомага за оптималното разпределение на масата между двата моста, което вече в съотношение 50 / 50.
Новият флагман на Tesla
Разположението на моторите, доставящи задвижване към двата моста

Новият автомобил ще предлага и две по-умерени версии - 60D и 85D. Те също имат система за задвижване на четирите колела, но разполагат с по-малка обща мощност - 376 к.с.. Първата ускорява до 100 км/час за 5,7 секунди, а втората - за 5,2 сек. И двете постижения са с 0,2 секунди по-добри от тези на аналозите със задно задвижване. Автономният пробег на 60D и 85D е съответно 336 и 472 км.

Друга новост в семейството на Model S е система за полуавтоматично управление на колата. Това е технология, която работи с оптични камери и 360-градусов сонар, които сканират пътя напред и следят за други автомобили или пешеходци. Системата може сама да спре автомобила ако това се налага.
Новият флагман на Tesla
Технологията за полуавтоматично управление

По време на представянето изпълнителният директор на Tesla Motors - Елон Мъск, заяви, че компанията му ще представи до 5-6 години напълно автономен автомобил, способен да се движи без помощта на шофьор.

Цените и датата на пазарната премиера на новите автомобили със задвижване към четирите колела ще бъдат обявени преди края на тази година.

Още за новия модел вижте във видеото


 


Снимки: Tesla

 

0 от 500
  • #23
    6 rate up comment 16 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    да не забравяме че Тесла всъщност НЕ печели пари.
  • #22
    16 rate up comment 2 rate down comment
    ДО KLASIKA ( преди 10 години )
    Питах те оня път защо не се подписваш с GLUPAKA, ти не ми отговори...И ДА ИЗПАДАШ В НЕРВНИ КРИЗИ, Tesla Supercharger мрежата за 20 минутно зареждане догодина достига България и ще бъдат инсталирани 2 станции с неизвестен засега бр. колонки.И ДА ИЗПАДАШ В НЕРВНИ КРИЗИ, колите Tesla започват да се изплащат от ден 1, имат 8 год. гаранция (задвижване, батерия, всичко) БЕЗ ограничение в пробега.Модел S e разпродаден за година и половина напред, а вноските за Model X са изненадa и за самите Tesla.
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    bavareca znae6 li za6to tuka pliuiat germanskite marki.Za6toto ima niakolko psihopata,koito pliuiat po iaponskite marki, te predizvikvat toia ton.Daje moje da ti kaja koi sa- jok,germaneca,A3,iaroslav stan4chev,das *** li kakyv e i edin anonimen. Predpolagam anonimnia si pi6e niakoi ot tia nikove.
  • #20
    14 rate up comment 2 rate down comment
    до бавареца ( преди 10 години )
    Говоря за четки, за да каже какъв им е ресурса - на четките, които си мисли, че има .... Не си схванал иронията. А за немските, е нормалн да ги плюят хората след, като смъкнаха толкова много качеството, но не и цените за частите.
  • #19
    10 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    гледам че още един умник съвсем сериозно говори за четки. типично за българи - хем са необразовани - хем приказват. а и в добавка редовно плюят по германските марки. е нема да се оправим никога
  • #18
    22 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 10 години )
    i-моделите на БМВ изглеждат като от каменната ера! в теста на родния им Ауто Билд ги подиграваха, че след всеки старта за време на i8 от 0 до 100 трябвало по 5-10 минути за "почивка"... премиум смях в залата!
  • #17
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Илко ( преди 10 години )
    Ей сега видях в Добрич една бяла Тесла до СОУ Климент Охридски. Страхотна е !
  • #16
    27 rate up comment 1 rate down comment
    до АЗ ( преди 10 години )
    Пич ти знаеш ли какъв е ресурса на чертките? Какво точно ще им стане на намотките на двигателя? Стига с тия простотии бе, всеки човек с леко понятие от техника знае, че ел. двигателите са с пъти по-голям ресурс от ДВГ.Тия лагери дали ги нямаш в ПЪТИ повече при ДВГ? Имаш ли *** като при ДВГ? Загуби? Супер много простотии си написал само на 2 реда....
  • #15
    14 rate up comment 4 rate down comment
    психиатър до KLASIKA ( преди 10 години )
    Сериозно ви препоръчах РЕДОВНО да си вземате хапчетата, вие отново сте пропуснали!А, и спешно да посетите очен лекър!
  • #14
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Наблюдател ( преди 10 години )
    Това е Колата!! Разните стари "премиум"-фирми и фирмички да започват бързо да се учат, още повече, че Елън Мъск им даде да ползват над 200патента свободно!