IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа суперикономичен хечбек

Концептът Eolab предлага разход от 1л/100 бензин на 100 км

Renault показа суперикономичен хечбек

Компанията Renault показа концептуалния модел Eolab, който е оборудван с хибриден агрегат и изразходва едва 1 л/100 км гориво. Дебютът на хечбека пред публика ще се състои на предстоящото автомобилно изложение в Париж.
Renault показа суперикономичен хечбек
В силовия агрегат на Eolab са включени 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1.0 литър, развиващ 75 к.с. (95 Нм въртящ момент), 3-степенна скоростна кутия, електромотор, чиято мощност е 68 к.с. и 200 Нм и комплект литиево-йонни батерии с емкост 6.7 кВт/ч. Само на електричество хечбекът може да измине около 60 км.

Eolab работи на два режима – weekday (за всекидневно пътуване от дома до работата) и weekend (за по-продължителни пътувания). В първия случай агрегатът използва предимно електричество, като на първа предавка максималната скорост е 60 км/ч, а на втора достига до 120 км/ч. При превключване на трета скорост автоматично се включва двигателят с вътрешно горене. При режима weekend електрическата тяга се използва само при тръгване от място, като при ниски обороти електромоторът работи едновременно с бензиновия двигател.

Теглото на Eolab e 955 кг, като това е постигнато благодарение на използване на олекотени материали в конструкцията. Покривът на прототипа е направен от магний, разките на вратите са от стомана, задните стойки  и по-голяма част от шасито са от алуминий, а капакът и вратите от специална пластмаса.

Коефициентът на челно съпротивление при концепта на Renault e 0.235, което се приближава до най-добрия резултат при серийнии автомобили – 0.23 на Mercedes-Benz CLA. Прототипът е получил редица аеродинамични елементи, като преден сплитер, който се отпуска при скорост от 70 км/ч за ограничаване на въздушния поток под автомобила, а също така и задкрилки с размери 40 на 10 см, разположени на задната броня.

Спирачните механизми на Eloab се различават от традиционните, като за тяхното разработване са помагали и инженерите от компанията Continental. При натискане на педала на спирачката накладките не докосват повърхността на дисковете. Електрониката на автомобила е така програмирана, че сама „разпознава“ ситуация, при която шофьорът ще натисне спирачката и го изпреварва, като приближава накладките до дисковете. По този начин се пести гориво, а и се удължава живота на самите накладки

В салона на Eolab всички функции се управляват от 11-инчов дисплей на централната консола. Той е разделен на две части – на горната се прожектират изображенията от камера, която заменя огледалото за заден ход, а на долната отговаря зааудиосистевата и климатика. Приборният панел е заменен с цифров аналогов.

Засега не се споменава нищо за евентуалното пускане на Renault Eolab в серийно производство. Концептът е отговор на поставената от плавителството на Франция задача за построяване на свръхикономичен автомобил, но не е ясно какво ще е неговото бъдеще.

Снимки: Renault

Тагове: renault eloab
0 от 500
  • #3
    16 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    първо това е само концетп с толкова технологии ще скъп като 1/100 колата на ВАГ второ е рено и само си представете всичката тази електроника колко мизерии ще правитрето не очаквайте никаква динамика - това ще е кола само за задръствания виждам че са откраднали разположението на вратите от велостър (поне не обясняват че е тяхна революционна идея)странно мислех че електромотор и скорости е безсмислена комбинация която дава само загуби
  • #2
    23 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Reanault продължават да правят забележителни малки автомобили . Адмирации
  • #1
    24 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Честито! Тея удариха индустрията в земята! Оттук насетне започва историята с разхода на гориво започващ след запетаята :)