IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jaguar разкри XE

Седанът има коефициент на въздушно съпротивление 0.26

Jaguar разкри XE

На церемония в Лондон британската компания Jaguar показа най-новия си модел – XЕ, чиято световна премиера ще се състои на автосалона в Париж през октомври. Седанът ще трябва да се пребори за клиенти с представителите на голямата немска тройка в този клас – A4 на Audi, 3-Series на BMW и C-Class на Mercedes-Benz.
Jaguar разкри новия XE
В Jaguar не крият, че това е един от най-важните модели в новата история на компанията. Почти ¾ от конструкцията на седана е от алуминий, като това е постигнато благодарение на новата модулна платформа iQ. Тя превръща новия XE в най-лекия и аеродинамичен модел на Jaguar. Коефициентът на въздушно съпротивление при седана е 0.26.

Освен това XE и първият Jaguar, който е оборудван с електрически сервоусилвател на волана, настроен да осигури изключително пъргави реакции и усещане, но с по-нисък разход на енергия в сравнение с хидравличните системи.

"Позицията на Jaguar като водещ премиум производител на автомобили с алуминиева конструкция ни позволи да разработим олекотена и здрава каросерия, която е революционна в своя клас. Благодарение на нея и усъвършенстваните технологии на шасито успяхме да постигнем безпрецедентен баланс между гъвкавост и финес“, заяви Кевин Страйд, директор на проекта Jaguar XE.

Що се касае до окачването – отпред то е идентично с това на спортния F-Type, тоест с двойни носачи. Задното е независимо Integral Link.

Базовият Jaguar XE ще бъде оборудван с 2.0-литрови бензинов и дизелов мотори от семейството Ingenium. Пълните характеристики на агрегатите не бяха разкрити, но се знае, че дизелът ще предлага разход от 3.7 л/100 км, а нивото на вредните емисии СО2 ще бъде 99 г/км.

Топ версията ще носи името XE S, като тя ще бъде оборудвана с познатия 3.0-литров бензинов V6 мотор с механичен компресор. Двигателят развива 340 к.с., като е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия. С този агрегат седанът ускорява от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 4.9 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч.

Новият модел на британците е оборудван още със системата All Surface Progress Control, която предлага на водача 4 различни режима на двигателя - Dynamic, Normal, Eco и Winter. Последният е програмиран да дава подходяща мощност при движение с ниска скорост при лоши пътни условия.

Седанът разполага с редица електронни асистенти, сред които са камера за разпознаване на пътните знаци. Тя също така изпълнява предупредителна функция при напускане на пътната лента. XE предлага и системи като адаптивен автопилот, сензори, засичащи приближаващи превозни средства, следене на „мъртвите” зони, полуавтоматично успоредно и задно паркиране, и Reverse Traffic Detection (предупреждение за водача за насрещен трафик).

Машината също така е оборудвана с информационно-развлекателна система InControl, лазерен проекционен дисплей, избор от няколко вида джанти – от 17 до 20 цола. Цените на Jaguar XE стартират от 27 000 паунда, като в компанията разчитат да постигнат годишни продажби от около 100 000 бройки.

Снимки: Jaguar

Тагове: jaguar xe
0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    инфинити лексус и особено аглока имат силни продажби на американския пазар но като знам американците на какви боклучави пластмаси се радват - линкълни кадилак, всяка кола ще им се видили луксозна а все пак японските не са чак толкова злено в европа конКУРенцията е друга
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ама големи пазарни специалисти има тук - маркетинголози които на месец взимат повече от колкото повечето хора тук за година и които познават пазара в детайли за последните 10 години казват че ще се борят с,както писаха в ауто експрес, the big boys - споменатите немци вие казвате че тези хора не познават пазара и трябва да се борят с японците
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Веско ( преди 10 години )
    A кво значи "конглокенция" ми стана интересно. Колата ми идва малко скъпа и непрактична.
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ***, а защо в Япония никой не се сравнява с Лексус, Инфинити и АКуРа? Защо Ягуар в САЩ не се сравнява с японското трио? Като си отговориш на тези въпроси, може да достигнеш и до отговора на тъпия си въпрос!
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    както казах вчера - красавец! само таблото можеше да е по-добре..
  • #2
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    а бе защо никой в европа не иска да се сравнява с японци а все с немцито от японските само лексус бих казал че е конглокенция на немското трио но с пазарен дял ненадхвърлял 0.26% малко вероятно да ги уплаши а и като с голям зор надхвърлят пазарния дял на ягуар който така и така е малъккорейците въобще няма какво да ги споменаваме тукв европа евентуално новата DS линия на ситроен да е конглокенция но едва ли (колкото и да ми се иска като фен на ситроен)
  • #1
    12 rate up comment 22 rate down comment
    всичко е казано! ( преди 10 години )
    " Седанът ще трябва да се пребори за клиенти с представителите на голямата немска тройка в този клас A4 на Audi, 3-Series на BMW и C-Class на Mercedes-Benz."Няма Лексус,няма Хонда,Няма Мазда,Няма Рено,Пежо,Киа и други подобни.Има само ГОЛЯМАТА НЕМСКА ТРОЙКА в този клас. Да си го набият в главата Дошо,Нев,док.зумчета и най-вече *** RRE!