
Agera. Снимка: Koenigsegg
Напоследък свикнахме големите производители да изтеглят в сервизите си милиони автомобили заради някакъв проблем. Подобни неща обаче се случват и на компании, предлагащи луксозни и бързи суперколи в малък тираж.
Шведската фирма Koenigsegg, например, изтегля модела си Agera, като любопитното е, че сервизната акция засяга един-единствен автомобил, съобщава Automotive News.
Оказва се, че единствената Agera, продадена в САЩ през последните 3 години, има проблем със системата за контрол на налягането в гумите. Затова по искане на Националното управление за безопасност по пътищата (NHTSA) хиперколата трябва да бъде ремонтирана.
От Koenigsegg вече са прибрали машината в сервиза, където системата е била препрограмирана. Любопитното е, че собственикът на хиперколата дори не е подозирал за повредата. Въпреки това поправката на системата носи статус на пълноценна „сервизна акция“, тъй като такива са правилата на NHTSA. По този начин Koenigsegg влезе в историята като производителят с най-малка сервизна акция.
За сравнение General Motors държи рекорда за най-голямо изтегляне на автомобили. За 2014 г. над 29 млн. машини на концерна се озоваха в сервизите зарази различни проблеми. Един от тях – неизправност на ключа за запалване, доведе до инциденти, при които загинаха няколко души.


1