IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda се отказва от своята „петица“

Компактният ван остава без пряк наследник

Mazda се отказва от своята „петица“

Японският автомобилен производител Mazda ще прекрати производството на семейния компактен ван Mazda5 заради намалелия интерес от страната на купувачите, съобщава Automotive News.
Mazda се отказва от своята „петица“
През миналата година компанията е продала едва 13 884 бройки от модела, което е близо два пъти по-малко от резултата, записан през 2008 г. – 22 400 единици. Наследник на Mazda5 не се предвижда, а неговото място на конвейера и в моделната гама на марката ще бъде заето от новото поколение на кросовъра CX-7.

Всъдеходът ще се предлага в модификация със 7 места, което ще му позволи да се бори с конкуренти като Mitsubishi Outlander и Nissan X-Trail. Новият CX-7 ще се появи пред публика през 2016 г., а продажбите му ще стартират година по-късно.

Все още е рано да се говори за техническите характеристики на автомобила, но се очаква той да получи платформа SkyActiv и независимото окачване на CX-9 от второ поколение. От по-големия кросовър новият CX-7 ще вземе и системата за задвижване на четирите колела. Що се касае до двигателите, те ще бъдат 4-цилиндрови атмосферни мотори, както и турбо-дизел, работещи с 6-степенна автоматична трансмисия.

Едновременно с бъдещата Mazda CX-7 японците ще покажат пред публика и най-достъпния като цена свой кросовър – CX-3, който ще бъде изграден на платформата на ситикара Mazda2. Преди това – още тази година, ще видим фейслифта на CX-5, а след това и обновения CX-9.

Снимка: Mazda

Тагове: Mazda CX-7 mazda5
0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Edin ot nai-krasivite vanove na pazara s Toyota Verso.
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Мазда имат чудесни автомобили като дизайн, но вановете и SUV-овете са посредствени. Скоро подозирам, че и SUV ще слезе от конвейра или поне ще бъде заменен с нещо по-смислено като дизайн. Ужасен контраст спрямо седаните и купетата им. Като чуя Мазда си представям две крайности - отличните им леки автомобили и отвратителните ванове и SUV.
  • #6
    11 rate up comment 8 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Mazdata si e mazda,po-dobra ot vsi4kite germanski psevdokoli vzeti zaedno.Vsi4ki germanski marki triabva da se u4at ot mazda kak se praviat koli i moderni dvigateli i razbira se krasiv dizain,za6toto germanskite kopirova4i praviat samo skapani karuci s ostareli tehnologii!
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като е толкова чудесен, здрав, надежден и симпатичен що не го купуват хората?
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    до: гумаджията ( преди 11 години )
    Гумите са надути по спецификация FRONT 31.91 (34.81)PSI и REAR 31.91 (40.61)PSI.Така,че измисли нещо друго за 14 см. просвет,който има колата!
  • #3
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Чак пък здрав и надежден не беше. А уюта вътре беше като в УАЗ-ка- само твърда пластмаса. Една мека повърхност нямаше.
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Жалко!Чудесен семеен автомобил,здрав,надежден,симпатичен.С тази ухилена предница обаче,няма как да впечатли някой да си го купи,макар да е с много достойнства.Другото важно нещо,което им спъна продажбите е малкия клиренс.Може би е най-малкия от всички ванове.Просто трябва да се кара само на много добър асфалт без дупки и никога да не се качва бордюр.Като се качат в него 4 човека и се сложи багаж още повече кляка.Щом опира в легналите полицаи най-ниските пластмасови смятайте за какво говорим.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Дизайнът с тази усмивка изобщо не ми допада. Предишната 5-ца беше по-симпатична. Добре че дойде реда на KODO.