Новият 4.0-литров би-турбо V8 двигател на Mercedes-Benz, който е предназначен за суперколата AMG GT, ще бъде представен в почти цялата гама модели, разработени с помощта на ателието AMG, съобщава Car and Driver..jpg)
Двигателят носи работното име М178, като ще замени досегашните М156/М159 – 6.2-литров атмосферен, и M157 – 5.5-литров би-турбо V8. При суперколата AMG GTS той ще развива 503 к.с., докато в стандартната – AMG GT, ще предлага 475 к.с.
До края на 2015 г. агрегатът ще бъде поставен на седана и купето C63 AMG, както и на следващото поколение на кросовъра GLK. Той ще се появи и при новата генерация на E63 AMG, която трябва да видим до 3 години..jpg)
В крайна сметка всеки модел на AMG, изграден на платформата със задно предаване, ще се сдобие с мотора. Това означава, че той ще се предлага и за S63 AMG и ML63 AMG. Основната причина за подобен ход е, че 4.0-литровият обем на мотора е по-изгоден заради данъчни съображения на някои от пазарите. Неслучайно и Audi също залага на би-турбо V8 със същия обем..jpg)
Изключения, разбира се, ще бъдат моделите с предно предаване, разработени от AMG, които включват CLA45 и GLA45. Те ще продължат да бъдат задвижвани от 2.0-литров турбо мотор M133 с 4 цилиндъра, който всъщност представлява половин М178. Mercedes-Benz ще продължи да предлага и големия мотор M275/M279, който е с 12 цилиндъра.
Снимки: Mercedes-Benz


4