Джани Ланча, водеща фигура в следвоенната автомобилна индустрия на Италия, почина на 89-годишна възраст. Това обяви днес семейството му, цитирано от БТА.
Шедьовърът на Джани Ланча - Lancia Aurelia. Снимка: Lancia
Джани Ланча ръководи семейната автомобилна компания, основана от баща му Винченцо през 1906 година, от 1947 г. до 1955 година, когато семейството се отказва от губещия бизнес с централа в северноиталианския град Торино.
Джани Ланча ще бъде запомнен с инженерните си познания и лошия бизнес усет. Под негово ръководство Lancia доминира в състезанията от Формула 1 и създава модела Aurelia, един от най-напредничавите за времето си автомобили, балансирайки същевременно на ръба на фалита.
През 1955 г. водещият пилот на Ланча във Формула 1 Алберто Аскари умира при катастрофа на писта "Монца". След инцидента Джани Ланча дарява подразделението на компанията за участие във Формула 1 на Ferrari, с което помага на отбора да спечели сезона през 1956 година. А останалата част от компанията продава на фамилия Пезенти.
При управлението на Пезенти Lancia продължава да произвежда критично приемани автомобили, които не успяват да донесат печалба.
Така през 1969 година затъналата в дългове компания е купена от Fiat. Следва поредица от върхове и спадове, която продължава и до днес. В момента марката предлага едва четири модела, като съвсем скоро гамата й от модели ще намалее до само един, който ще се продава единствено в Италия, стана ясно от скорошно изявление на Серджо Маркионе, шеф на концерна Fiat Chrysler Automobiles.


0