Компанията Ford представи официално обновената версия на спортния модел Focus ST. Машината вече предлага избор между бензинов или дизелов двигател, а премиерата й пред публика ще се състои на Фестивала на скоростта в Гудууд.
Снимка: Ford
По отношение на дизайна обновеният Ford Focus ST демонстрира различни брони, светлини, преден капак и джанти. В интериора промените също не са мащабни, като засягат волана, централната конзола и управлението на климатичната система.
Основната новост при модела е свързана с двигателната гама. В нея за първи път е включен дизелов агрегат. Както се очакваше, той е 2.0-литтров TDCi, предназначен за пазара на Европа, и генерира 185 к.с. при 3500 об/мин. и 400 Нм в диапазона между 2000 и 2750 об/мин.
Дизеловият Focus ST ускорява от място до 100 км/час за 8.1 секунди, развива максимални 217 км/час и изразходва средно по само 4.4 л/100 км, сочи официалната информация от Ford. Нивото на вредни СО2 емисии е 114 г/км.
Бензиновата модификация разчита на познатия от настоящата версия на модела 2.0-литров EcoBoost двигател. Той доставя 250 к.с. при 5000 об/мин. и 360 Нм при 2700 об/мин., като е способен да ускори машината от място до 100 км/час за 6.5 сек. Максималната скорост на движение е 247 км/час, а средното потребление на гориво е редуцирано с 6 % до 6.8 л/100 км. Вредните СО2 емисии са в рамките на 158 г/км.
И двата двигателя се куплират стандартно с ръчна скоростна кутия с 6 степени, а в стандартното оборудване е включена старт/стоп система. Обновеният Focus ST е получил също така подобрено окачване с нови предни амортисьори, оптимизирано управление на волана и по-мощна спирачна система.
Любопитна подробност е, че версията за Северна Америка предлага малко по-високи показатели - 254 к.с. и 365 Нм. Те обаче не се отразяват на динамичните характеристики.
Поръчките за Ford Focus ST в Европа ще стартират през есента, а първите доставки към клиенти ще бъдат факт в началото на 2015 г.