IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кралят на Северната дъга и неговите придворни

Ето ги 10-те най-бързи автомобила с предно предаване на "Нюрбургринг"

Кралят на Северната дъга и неговите придворни

Шефовете на Renault обещаха, че техен автомобил ще подобри рекорда на Seat Leon Cupra за най-бърз автомобил с предно предаване на Северната дъга на "Нюрбургринг". И изпълниха заканата си. Новият хечбек Megane RS 275 Trophy-R изпревари с 4 секунди конкурента си, записвайки време от 7:54.36 минути.

Ето кои са 10-те автомобила, които през последните 6 години записаха върхови постижения в тази категория.

Новият (стар) крал - Renault Megane RS 275 Trophy-R
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 7:54.36 минути (15 юни 2014 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 275 к.с. и 360 Нм.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.5 секунди
Максимална скорост - 250 км/ч.


Erlkonig (б.а. - от немски "горски цар"), така в Германия наричат тестовите прототипи, покрити с камуфлаж. На "Нюрбургринг" такива често се виждат, но малко от тях могат да съперничат на новия крал Renault Megane RS 275 Trophy-R. Тази машина бе специално създадена, за да бие рекорда на Seat Leon Cupra.

От автомобила, който е оборудван с опционалното шаси Cup с блокировка на диференциала, е премахнато всичко излишно - стандартите седалки, шумоизолацията, климатика, мултимедийната система и дори задната чистачка. Акумулаторът също е олекотен, а отзад е поставен каркас за безопасност.

В крайна сметка автомобилът с мощност 275 к.с. е отслабнал със 100 кг. Освен това версията Trophy-R разчита на изпускателна система Akrapovic и регулируеми амортисьори Ohlins. През цялото време, докато хечбекът се правеше, в RenaultSport твърдяха, че се готвят за война. Която в крайна сметка спечелиха.

Детронираният - Seat Leon Cupra
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 7:58.40 минути (2 март 2014 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 280 к.с. и 350 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.7 секунди
Максимална скорост - 250 км/ч.


По време на поставянето на рекорда си, този автомобил бе покрит с черно-бял камуфлаж. Въпреки че машината е испанска, няма как да скриеш нейните германски корени. Seat Leon Cupra подобри с цели 9 секунди постижението на Megane RS 265 Trophy, който се задържа на трона 2 години. Вече бившият рекордьор бе оборудван с пистовия пакет Performance Pack със специални гуми и олекотена каросерия. По време на поставянето на постижението машината на Seat бе управлявана от испанския пилот Хорди Жене.

В Seat обаче съвсем не мислят да се предават без бой и смятат да създадат още по-екстремна версия на Leon Cupra. Това разкри отговорникът по шасито на модела Свен Шаве. Според него е напълно възможно от автомобила да бъде свалено част от оборудването и това да компенсира изоставането с 4 секунди. Освен това двигателят на хот-хеча ще бъде форсиран до 300 к.с.

Бащата - Renault Megane RS 265 Trophy

Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:07.11 минути (2011 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 265 к.с. и 360 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.9 секунди
Максимална скорост - 254 км/ч.


Това е бащата на настоящия рекордьор. Той бе с 10 к.с по-слаб и малко по-тежък заради наличието на пълно оборудване. Ускорението му също бе малко по-слабо, но въпреки това в продължение на 2 години никой не успя да бие рекорда му. Това се опитаха да сторят и Opel Astra, и MINI Cooper, и Volkswagen Golf GTI, но те така и не можаха да преодолеят по-бързо трасето с дължина 20.8 км.

По време на поставяне на рекорда автомобилът е управляват от Лоран Юргон. Това е същият френски пилот, който върна Megane на върха през тази година.

Дядото - Renault Megane R26 R
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:16.90 минути (2008 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 230 к.с. и 310 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 6.0 секунди
Максимална скорост - 241 км/ч


"Дядката" бе доста бърз, като рекордът му се задържа цели 3 години. Този Megane прилича на версията Clio V6, известна и като "Бясната табуретка", а под капака си има 230 к.с. Именно при него френските инженери показаха как най-оптимално се доработва шаси и как се намалява тегло. А следващият герой в тази класация - далеч по-мощният и съвременен Opel, така и не успя да се приближи на по-малко от 4 секунди.

Местният - Opel Astra OPC
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:20.11 минути (2012 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 280 к.с. и 400 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.3 секунди
Максимална скорост - 262 к/ч


Най-бързата машина в този списък е и една от най-популярните на пазара. Със своите 280 к.с. тази Astra наистина върви убийствено, но въпреки това не успя да се качи на върха. По време на преминаването на Северната дъга автомобилът е каран от германеца Хорст фон Сарума, който има огромен опит на това трасе. Така че едва ли някой ще успее да я подкара по-добре от него.

Преминаващият случайно - Chevrolet Cobalt SS/TC
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:22.09 минути (2008 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 263 к.с. и 353 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.8 секунди
Максимална скорост -257  км/ч


За разлика от останалите машини тип хечбек, това е пълноценно купе. То разчита на 2.0-литров тубомотор с мощност 264 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Теглото му е 1352 кг, при това без да се прави нещо за неговото намаляване. За 2008 г. всичко това звучи добре, но рекорд на трасето така и не бе записан.

Агент Купър - Mini Cooper JCW GP
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:23.7 минути (2012 г.)
Двигател - 1.6 литра с турбо, мощност 218 к.с. и 280 нм
Ускорението от 0 до 100 км/ч - 6.3 секунди
Максимална скорост - 242 км/ч.


MINI Cooper с допълнителен пакет John Cooper Works и допълнителните GP настройки за писта излезе в серия от 2000 бройки. Неговият 1.6-литров турбо мотор е само със 7 к.с. по-мощен от този на обикновения John Cooper Works. Скоростната кутия е с 6-степенна механична. При него също липсват задни седалки. Въпреки по-малкия си мотор вече 2 години този хечбек остава в първите 10 на Северната дъга. Какво ли ще направи новият, който ще има 238 к.с.?

Фокусникът - Ford Focus RS
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:26.08 минути (2009 г.)
Двигател - 2.5 литра с турбо, 305 к.с. и 440 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.3 секунди
Максимална скорост - 263 км/ч


Няма как подобна класация да мине без второто поколение Ford Focus RS. Този автомобил бързо се превърна в любимец на желаещите да се пробват на пистата. От записите в YouTube ясно се вижда, че тази машина може да даде и много по-добър резултат от официалния такъв към момента. Да не говорим, че има и по-свирепа модификация RS500 с форсиран до 350 к.с (500 Нм) мотор. Тя обаче няма официално време на Северната дъга.

Братчето - Renault Megane RS MKIII
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:29.1 минути (2009 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 250 к.с. и 340 Нм
Ускорението от 0 до 100 км/ч - 6.0 секунди
Максимална скорост - 245 км/ч


По-големият брат на Renault Megane RS 265 Trophy - базовия хечбек Megane RS, е с 15 к.с. по-слаб и с 0.1 секунди по-бавен при ускорение. Максималната му скорост е по-ниска с 9 км/ч, но това не му пречеше дълго време да държи второто най-добро постижение на "Нюрбургринг" след хардкор модела R26.R. След това французите пуснаха модификацията Trophy и Megane RS250 съвсем остаря.

Голфърът - Volkswagen Golf GTI
Кралят на Северната дъга и неговите придворни
Време - 8:29.1 (2013 г.)
Двигател - 2.0-литров с турбо, мощност 230 к.с. и 350 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 6.4 секунди
Максимална скорост - 250 км/ч.


Този автомобил също е управляван от вездесъщия Хорст фон Сарума, за когото вече стана дума. То е карал и предишната кола в този списък - Megane RS 250. При Golf GTI германецът повтаря постижението си не само с хеча на Renault, но и със Skoda Octavia RS и Volkswagen Golf Scirocco R - време от 8:29.1 мин. Така извън първата десетка остават Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde (8:30.39 минути), старите Ford Focus RS (8:34.10) и Ford Focus ST и предишния Opel Astra OPC (и двата 8:35.00).

В крайна сметка обаче Volkswagen Golf GTI с пистовия пакет Performance и механична скоростна кутия се движи на "Нюрбургринг" като 4-годишен Megane. Но пък резултатът му не е лош за граждански автомобил.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    кви БМВта и Поршета ви гонят? Класацията е за коли с предно!
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е добре де как стават тези неща? БМВ М3, къде, къде по-кола от тези а не може да даде такова време? М3 на правите ще изпреварва тези коли като спрели, бие ги и във ускорение, топ спийд всичко, значи трябва да се бави в завоите, но как може супер балансираното 50:50 М3 със задно да завива по-лошо и то даже много по-лошо от автомобил с тежка предница и предно недозавиващо предаване? Няма никаква логика. Най-новото М3 дава време като на третия тук Рено от 2008г. въпреки, че Реното е с наполовина по-малко коне и 6г. по стар модел!!! Какви Сеати? Какви Рена? Как може това нещо да е възможно? Противно е на всяка логика.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Верно бе, дали някога Ваг ще направят двигател за Ф1? Съжалявам за офтопика.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    respect ( преди 10 години )
    Алфата е със задно
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Върл Левскар ( преди 10 години )
    С уважение към Вашите мнения /не съм дал плюс - минус / Господа !Все пак Рено прави двигатели за формула 1 и 2 . Естественно , че са добри . Не така стоят нещата с тези расови машини за обикновени клиенти . Слаби съединители и ходова част - второто е нормално , но за България .Стоят пък екстра на пътя . Браво на Рено !
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Batito ( преди 10 години )
    И Alfa 4C е с предно и е с време 8.04
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    перничанин ( преди 10 години )
    Не е възможно Голф да е на последно място!
  • #13
    10 rate up comment 15 rate down comment
    .I. ( преди 10 години )
    е, те рената излизат от завода, отиват на пистата и после обратно в сервиза. все издържат по някоя и друга обиколка
  • #12
    15 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 10 години )
    Как пък едно рено не се счупи на тази писта?!!
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до а ( преди 10 години )
    Какви инфаркти бате, любимия им плакат е свален от стената. Сега е само мучане от мъка ;)