fallback

Автомобил без конкуренция

Изпробвахме Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz определено умее да се доказва като новатор, все пак на сметката на производителя е записан патента за първия автомобил с двигател с вътрешно горене. Днес обаче не става дума за Motorwagen, а за друг новатор на марката - CLS Shooting Brake. Това е автомобил, който с появата си отвори напълно нова ниша на пазара.Mercedes-Benz CLS Shooting Brake трудно може да се определи като нещо различно от Shooting Brake. Той не е комби, не е и купе, седан също не е. Но може да бъде отличен заместител на всеки един от изборните автомобили, дори на популярните SUV возила.CLS Shooting Brake е изграден на базата на купето с четири врати CLS, което с появата си също откри съвсем нова пазарна ниша. Вместо съчетание между седан и купе обаче CLS Shooting Brake предлага симбиоза между комби и купе. Преди години подобен микс би бил сметнат за странен, но дизайнерите на Mercedes-Benz са успели да направят нещо наистина оригинално и запомнящо се - да съчетаят динамичния силует на спортните купета с практичността на скучните комбита.Под авангардната кожа на CLS се крие платформата на E-Class. Размерите на двата модела са почти аналогични, като CLS Shooting Brake демонстрира малко по-големи надвеси, дължина и широчина.Същото се отнася и за интериорите на двата модела. Това обаче съвсем не означава, че салонът на CLS Shooting Brake е посредствен. Точно обратното, в кокпита на германския автомобил цари безупречна атмосфера -  изработката е на изключително високо ниво, материалите също. Повечето пластмаси са покрити с естествена кожа, а още в серийното оборудване са налични най-търсените екстри.Салонът на CLS Shooting Brake трудно може да се нарече просторен, тъй като прозорците са сравнително малки. Вътре обаче е достатъчно широко, а инженерите са успели да осигурят повече място на задните седалки в сравнение с E-Class. Багажникът също демонстрира отлични размери - 590 литра, като освен това под прага му е поставена пълноразмерна резервна гума. Той има две нива, като може да бъде "постлан" с дърво.Що се отнася до инфо-развлекателните системи, те отстъпват на тези, които дебютираха с новите поколения на S- и C-Class. Технологиите на борда на CLS Shooting Brake предлагат всичко необходимо, но боравенето с тях не е достатъчно интуитивно.И докато сме на тема екстри, няма как да пропуснем въздушното окачване AIRMATIC - най-впечатляващата технология в CLS Shooting Brake. Въпросното шаси позволява регулиране на просвета, благодарение на което автомобилът може да преодолява лоши терени, бордюри и други често срещани препятствия по пътищата, заради които SUV машините станаха така популярни. Най-ценен обаче е комфортът, който предоставя AIRMATIC. Окачването има два режима - комфортен и спортен. Първият прави колата невероятно прецизна към неравностите по пътя, докато спортният режим втвърдява окачването и свежда до минимум накланянето в завои.AIRMATIC позволява регулиране на просвета Автомобилът, който изпитахме, разполага с най-търсената на европейския пазар задвижващата система - мощен, но икономичен дизел, автоматична трансмисия и задвижване към четирите колела. Агрегатът е 3.0-литров с шест цилиндъра и генерира 265 к.с. и 620 Нм, които са налични още при 1600 об/мин. Ускорението от място до 100 км/час става за само 6.7 секунди, а максималната скорост на движение е електронно ограничена на 250 км/час.Въпреки отличната си динамика CLS Shooting Brake не е особено лаком. Средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км, този в града - около 8 - 9 л/100 км, а при извънградско каране потреблението лесно пада до под 6.5 л/100 км. Все пак всичко зависи от шофьора. При поддържане на магистрална скорост разходът на гориво може да премине 7.5 л/100 км."Има два вида коли - Mercedes-Benz и останалите", обичат да казват феновете на марката. В случая с CLS Shooting Brake това е абсолютната истина. Не са много автомобилите, които са едновременно модерни и аристократични. И които предлагат функционалност, безупречна возия и авангарден външен вид. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake е именно това - явление на пазара, автомобил без конкуренция.Е, всяко хубаво нещо си има и съответната цена. При CLS Shooting Brake 350 CDI 4MATIC сумите стартират от почти 130 000 лв. с ДДС. Екземпляр като този на снимките, който е оборудван с Пакет „Премиум”, излиза около 145 000 лв. с ДДС.Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Shooting brake" като вид каросерия съществува още от 60-те години, така че това не е иновация. Идеята е ловците да могат да побират пушките и принадлежностите си в издължената задница. От съвременните коли, най-близо до този дизайн са Volvo C30 или например BMW Z3 Coupe. А този Мерцедес си е просто комби версия на CLS, който пък погрешно маркетират като "купе".
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нищо спортно няма във едно комби- някакъв снижен рейс.Спортна осанка имат автомобили като ламборджини,кадилак елр,може би някоя аглока..
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Вижте Мерцедеса и Мазда 6 комби в профил! 1/1 са! Кой от кого копира не знам, но буквално силуетите им съвпадат.
  • #10
    123 ( преди 10 години )
    Задните светлини приличат на китайски стопове и се прекалено ***. Изобщо не отиват на автомобил, като Мерцедес. Пластмасата имитираща дърво също е супер грозна и контрастира с външния модерен облик. Някой пенсионер може и да го зарадват тези имитации, но не и друг.Как да не е комби тази кола се чудя. Чисто комби е според мен. Малко е скосена задната част, но това не е нов клас. Вижте Мазда 6, че и тя е така скосена. По-спорното изглеждат така колите, но за сметка на обема в багажника.
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е комби е все пак.Колко хубаво може да е едно комби?Луксозните футуристични миниванове отдавна изпяха песента на комбитата.Ама може би за по-възрастните потребители които са заможни сега а когато са били млади миниванове е нямалко това ще дойде екстра..
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Изгърбената задница, задните стопове и дървената ламперия на таблото не ми харесват. Всичко останало е супер.
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нито една корейска пръчка няма пластмасов махагон вътре.Навсякъде е евтината сива пластмаса.Понякога я разнообразяват със черна.Само европейските марки слагат имитация на дървени лайсни вътре.И колата изглежда никак не зле.
  • #6
    Д ( преди 10 години )
    Не знам дали защото всяка корейска пръчка има пластмасов махагон в интериора си или защото наистина е така, но не мога да преживея грозотата и простотията, които лъхат от това нещо, било то и в Мерцедес, било то и истинско.
  • #5
    Гробаря ( преди 10 години )
    Супер катафалка - направо без конглокенция!
  • #4
    Анонимен ( преди 10 години )
    уфф аутокомедиа! направо си е живо комби, аааама не е - по-голямо ее, затова не е комби, със сигурност е дебела кифла
fallback
Последни