fallback

Автомобил без конкуренция

Изпробвахме Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz определено умее да се доказва като новатор, все пак на сметката на производителя е записан патента за първия автомобил с двигател с вътрешно горене. Днес обаче не става дума за Motorwagen, а за друг новатор на марката - CLS Shooting Brake. Това е автомобил, който с появата си отвори напълно нова ниша на пазара.Mercedes-Benz CLS Shooting Brake трудно може да се определи като нещо различно от Shooting Brake. Той не е комби, не е и купе, седан също не е. Но може да бъде отличен заместител на всеки един от изборните автомобили, дори на популярните SUV возила.CLS Shooting Brake е изграден на базата на купето с четири врати CLS, което с появата си също откри съвсем нова пазарна ниша. Вместо съчетание между седан и купе обаче CLS Shooting Brake предлага симбиоза между комби и купе. Преди години подобен микс би бил сметнат за странен, но дизайнерите на Mercedes-Benz са успели да направят нещо наистина оригинално и запомнящо се - да съчетаят динамичния силует на спортните купета с практичността на скучните комбита.Под авангардната кожа на CLS се крие платформата на E-Class. Размерите на двата модела са почти аналогични, като CLS Shooting Brake демонстрира малко по-големи надвеси, дължина и широчина.Същото се отнася и за интериорите на двата модела. Това обаче съвсем не означава, че салонът на CLS Shooting Brake е посредствен. Точно обратното, в кокпита на германския автомобил цари безупречна атмосфера -  изработката е на изключително високо ниво, материалите също. Повечето пластмаси са покрити с естествена кожа, а още в серийното оборудване са налични най-търсените екстри.Салонът на CLS Shooting Brake трудно може да се нарече просторен, тъй като прозорците са сравнително малки. Вътре обаче е достатъчно широко, а инженерите са успели да осигурят повече място на задните седалки в сравнение с E-Class. Багажникът също демонстрира отлични размери - 590 литра, като освен това под прага му е поставена пълноразмерна резервна гума. Той има две нива, като може да бъде "постлан" с дърво.Що се отнася до инфо-развлекателните системи, те отстъпват на тези, които дебютираха с новите поколения на S- и C-Class. Технологиите на борда на CLS Shooting Brake предлагат всичко необходимо, но боравенето с тях не е достатъчно интуитивно.И докато сме на тема екстри, няма как да пропуснем въздушното окачване AIRMATIC - най-впечатляващата технология в CLS Shooting Brake. Въпросното шаси позволява регулиране на просвета, благодарение на което автомобилът може да преодолява лоши терени, бордюри и други често срещани препятствия по пътищата, заради които SUV машините станаха така популярни. Най-ценен обаче е комфортът, който предоставя AIRMATIC. Окачването има два режима - комфортен и спортен. Първият прави колата невероятно прецизна към неравностите по пътя, докато спортният режим втвърдява окачването и свежда до минимум накланянето в завои.AIRMATIC позволява регулиране на просвета Автомобилът, който изпитахме, разполага с най-търсената на европейския пазар задвижващата система - мощен, но икономичен дизел, автоматична трансмисия и задвижване към четирите колела. Агрегатът е 3.0-литров с шест цилиндъра и генерира 265 к.с. и 620 Нм, които са налични още при 1600 об/мин. Ускорението от място до 100 км/час става за само 6.7 секунди, а максималната скорост на движение е електронно ограничена на 250 км/час.Въпреки отличната си динамика CLS Shooting Brake не е особено лаком. Средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км, този в града - около 8 - 9 л/100 км, а при извънградско каране потреблението лесно пада до под 6.5 л/100 км. Все пак всичко зависи от шофьора. При поддържане на магистрална скорост разходът на гориво може да премине 7.5 л/100 км."Има два вида коли - Mercedes-Benz и останалите", обичат да казват феновете на марката. В случая с CLS Shooting Brake това е абсолютната истина. Не са много автомобилите, които са едновременно модерни и аристократични. И които предлагат функционалност, безупречна возия и авангарден външен вид. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake е именно това - явление на пазара, автомобил без конкуренция.Е, всяко хубаво нещо си има и съответната цена. При CLS Shooting Brake 350 CDI 4MATIC сумите стартират от почти 130 000 лв. с ДДС. Екземпляр като този на снимките, който е оборудван с Пакет „Премиум”, излиза около 145 000 лв. с ДДС.Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #33
    винкел мен ( преди 10 години )
    Аутомедиа, като сайт за автомобилни новини, очаквах да обърнете внимание на факта, че този уикенд се състои едно от най-очакваните и най-важните състезания за издръжливост - 24 часа на Le Mans -, но уви това не се случи!
  • #32
    IT ( преди 10 години )
    Страхотна Машина !!! За всички оризови *** които се опитват да тролят този страхотен автомобил мога да кажа само едно- Ее та такова нещо жълтур не може да го направи...ако ще да се съдере от напън и да изкара отзад в гащите си всичкият ориз който е погълнал !!! :))))
  • #31
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Хайде сега оплюхте едно от най красивите комбита. Вижте го на живо как изглежда - страхотно въпреки кичозните задни светлини.Иначе за интериора съм съгласен. При първото поколение беше много различен от този на E-класа. Сега на първо четене ми изглежда 1:1
  • #30
    Захари Василев ( преди 10 години )
    Аз мразя еврейските болшевишки комунистически еврейски ***!Аз мразя англо-саксонските масонски алчни еврейски ***!Аз обичам руският народ, който е независим и държи съдбините си в собствени ръце!Да живее Русия!Да живее България!България и Русия трябва да влезнат във военен и икономически съюз и така да се противопоставят на Новият Световен Ред и икономическият геноцид към славянските народи!
  • #29
    RRE ( преди 10 години )
    A imitaciata na dyrvo i pensionerskoto 4asovni4e v sredata sa absurdni muhahahaha Evtinite beli kilometraji napomniat na Ford Fiesta sport ot 98-ma godina. Exteriora prili4a na dinozavyr.
  • #28
    RRE ( преди 10 години )
    Tazi kola har4i pove4e ot po-mo6ten hibrid na Lexus i Infinity i vyrvi mnogo po-malko.
  • #27
    pow ( преди 10 години )
    Абе балък, какво е като не е фурнир бе?Отделно като ти е пенсионерски така, има опция лайстните да са от въглеродни нишки... на ти модерно.
  • #26
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това е фурнир колкото ти си карал ЦЛС,т.е. не е.Вземи малко се запознай с материалите и не говори глупости!Фурнир може да има на други модели,но точно на този не е.А и фурнир да кежем,че е не го прави по-красиво,а изглежда пенсионерски от всякъде.Отвън виждаш модерен и елегантен автомобил,а като влезеш вътре те лъхва на нафталин.Просто тук има явно несъответствие между интериор и екстериор.
  • #25
    BB ( преди 10 години )
    Moje bi nai grozniq Benz praven nqkoga, CLA neposredstveno sled nego..
  • #24
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това един ИСТИНСКИ бенц, такъв какъвто трябва да бъде, имал съм удоволствието да изпробам нормалния ЦЛС колата е брутална върви като ракета, и всчико в нея е солидно и истинско, от метала, дървото, часовника, всеки детайл е изпипан а не като Джапанските "премиуми" с имитация на шевове, и ПВЦ фурнир, да не говорим за возия, поведение и динамика, разхода на тази кола е като на по голям хибрид, но е много по пъргава и елементарна за обслужване
fallback
Последни