fallback

Автомобил без конкуренция

Изпробвахме Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz определено умее да се доказва като новатор, все пак на сметката на производителя е записан патента за първия автомобил с двигател с вътрешно горене. Днес обаче не става дума за Motorwagen, а за друг новатор на марката - CLS Shooting Brake. Това е автомобил, който с появата си отвори напълно нова ниша на пазара.Mercedes-Benz CLS Shooting Brake трудно може да се определи като нещо различно от Shooting Brake. Той не е комби, не е и купе, седан също не е. Но може да бъде отличен заместител на всеки един от изборните автомобили, дори на популярните SUV возила.CLS Shooting Brake е изграден на базата на купето с четири врати CLS, което с появата си също откри съвсем нова пазарна ниша. Вместо съчетание между седан и купе обаче CLS Shooting Brake предлага симбиоза между комби и купе. Преди години подобен микс би бил сметнат за странен, но дизайнерите на Mercedes-Benz са успели да направят нещо наистина оригинално и запомнящо се - да съчетаят динамичния силует на спортните купета с практичността на скучните комбита.Под авангардната кожа на CLS се крие платформата на E-Class. Размерите на двата модела са почти аналогични, като CLS Shooting Brake демонстрира малко по-големи надвеси, дължина и широчина.Същото се отнася и за интериорите на двата модела. Това обаче съвсем не означава, че салонът на CLS Shooting Brake е посредствен. Точно обратното, в кокпита на германския автомобил цари безупречна атмосфера -  изработката е на изключително високо ниво, материалите също. Повечето пластмаси са покрити с естествена кожа, а още в серийното оборудване са налични най-търсените екстри.Салонът на CLS Shooting Brake трудно може да се нарече просторен, тъй като прозорците са сравнително малки. Вътре обаче е достатъчно широко, а инженерите са успели да осигурят повече място на задните седалки в сравнение с E-Class. Багажникът също демонстрира отлични размери - 590 литра, като освен това под прага му е поставена пълноразмерна резервна гума. Той има две нива, като може да бъде "постлан" с дърво.Що се отнася до инфо-развлекателните системи, те отстъпват на тези, които дебютираха с новите поколения на S- и C-Class. Технологиите на борда на CLS Shooting Brake предлагат всичко необходимо, но боравенето с тях не е достатъчно интуитивно.И докато сме на тема екстри, няма как да пропуснем въздушното окачване AIRMATIC - най-впечатляващата технология в CLS Shooting Brake. Въпросното шаси позволява регулиране на просвета, благодарение на което автомобилът може да преодолява лоши терени, бордюри и други често срещани препятствия по пътищата, заради които SUV машините станаха така популярни. Най-ценен обаче е комфортът, който предоставя AIRMATIC. Окачването има два режима - комфортен и спортен. Първият прави колата невероятно прецизна към неравностите по пътя, докато спортният режим втвърдява окачването и свежда до минимум накланянето в завои.AIRMATIC позволява регулиране на просвета Автомобилът, който изпитахме, разполага с най-търсената на европейския пазар задвижващата система - мощен, но икономичен дизел, автоматична трансмисия и задвижване към четирите колела. Агрегатът е 3.0-литров с шест цилиндъра и генерира 265 к.с. и 620 Нм, които са налични още при 1600 об/мин. Ускорението от място до 100 км/час става за само 6.7 секунди, а максималната скорост на движение е електронно ограничена на 250 км/час.Въпреки отличната си динамика CLS Shooting Brake не е особено лаком. Средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км, този в града - около 8 - 9 л/100 км, а при извънградско каране потреблението лесно пада до под 6.5 л/100 км. Все пак всичко зависи от шофьора. При поддържане на магистрална скорост разходът на гориво може да премине 7.5 л/100 км."Има два вида коли - Mercedes-Benz и останалите", обичат да казват феновете на марката. В случая с CLS Shooting Brake това е абсолютната истина. Не са много автомобилите, които са едновременно модерни и аристократични. И които предлагат функционалност, безупречна возия и авангарден външен вид. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake е именно това - явление на пазара, автомобил без конкуренция.Е, всяко хубаво нещо си има и съответната цена. При CLS Shooting Brake 350 CDI 4MATIC сумите стартират от почти 130 000 лв. с ДДС. Екземпляр като този на снимките, който е оборудван с Пакет „Премиум”, излиза около 145 000 лв. с ДДС.Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 10 години )
    pow: Този Мерцедес е shooting brake колкото обикновения CLS е "купе". Класическия боди стайл shooting brake е за кола с 2 врати и много издължена задница, като дори не е задължително отзад да има седалки. Виж как изглеждат Jaguar XJS Shooting Brake или Aston Martin DB6. Това че има скосена задница по никакъв начин не го прави shooting brake. В момента маркетолозите на немските марки омешват всички понятия безобразно.
  • #22
    pow ( преди 10 години )
    гледам няколко човека пишат, че лайстните били пластмасови... сверете си часовниците и не пишете глупости, това е фурнир.после shooting brake не е никакъв маркетингов термин. изразът съществува от над 100 години насам и още от тогава се ползва за high-end 'товарни' автомобили. Такъв ли е въпросния мерцедес? Да мн ясно. Макар да поплзва базата на е-клас, вида му, цената му и това, че можеш да си поръчаш дървен под на багажника го правят точно shooting brake ;)
  • #21
    Уличен дрифтър ( преди 10 години )
    Една реклама на вниманието на погребалните фирми.И немските покойници ще бъдат доволни от този модел катафалка:)
  • #20
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аааа, сега се сетих има Tрабант -Shooting Brake. Спомнете си двувратото им комби :D
  • #19
    Анонимен ( преди 10 години )
    Shooting brake го измислиха маркетолозите им, подобно на начина по който ауди си кръщават тяхните такива Аvant. Тук пак е силно скосена задницата, различното е че вратите нямат рамки. Субаро имат комби наречено Outback, което е без рамки на вратите, само че не е толкова скосено. Общо взето една трактовка, различни вариации.
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    Иване, лифтбек е търговско понятие. Лифтбек и хечбек са едно и също и са доста практични автомобили за града. Имат почти възможностите на комбито, но като размери са по-малки. Хечбека е най-разпространената кола в Европа.Въпросното комби на МБ не мога да го разбера.Като размер си е като нормално комби,но на това са се мъчили да правят спортна визия.Еми не се е получило според мен.
  • #17
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    aide vadete AMG versiq i sma4kvaite RS6...go, MB, go!
  • #16
    иван ( преди 10 години )
    другата подобна щуротия е лифт бек а бе правиме голяма кола с хеч багажник ама как ще кажем че е хечбек
  • #15
    иван ( преди 10 години )
    не знам от къде е тръгнало но в момента shooting brake се използва само от фирми които не искат да си признаят че правят комбита. В момента това е само маркетингов термин как ще кажеш че ферари прави комби но виж ферари прави shooting brake е къде къде по-звучно
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    явно си прочел инфото за модела в сайта на мерцедес ;)
fallback
Последни