IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford и Samsung правят нов акумулатор

Целта е намаляване разхода на гориво при нехибридните коли

Ford и Samsung правят нов акумулатор

Автомобилната компания Ford и производителят на електроника Samsung разработват съвместно нов вид акумулатор, който редуцира потреблението на гориво при нехибридните автомобили, съобщават от американската компания.
Ford и Samsung правят нов акумулатор
Снимка: Ford

Новата технология е предназначена за автомобили от висок клас, като съчетава литиево-йонна батерия със стандартен 12-волтов оловно-киселинен акумулатор. Благодарение на работещите заедно батерии нехибридните коли ще могат да бъдат оборудвани със система за регенерация на енергия при спиране и технология старт/стоп, обясняват производителите. Машините с подобна система попадат в категорията микро хибрид.

"В момента около 70% от нашите модели предлагат система старт/стоп. Искаме да увеличим този процент и смятаме да използване разработваният в момента акумулатор. Това е достъпна и ефективна батерия, благодарение на която потреблението на гориво и отделяните в атмосферата вредни СО2 емисии ще бъдат редуцирани", обяснява Тед Милър, старши мениджър в отдела на Ford за научни изследвания.

Двете компании работят и върху ултралека литиево-йонна батерия, която да бъде заместител на познатите в момента акумулатори в колите. Тя е с около 5.4 кг. по-лека от стандартен оловно-киселинен акумулатор и дава допълнителни възможности за намаляване потреблението на гориво.

И двете разработки трябва да бъдат въведени на пазара съвсем скоро.

Тагове: Samsung
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    bmw e60, *** си като буфер на вагон. И понеже си голям буфер, сигурно ще кажеш кое поема пиковия ток при хибридите с НЕлитиевойонни батерии? Ти ли го поемаш? Целият ли? Няма да те питам дали гълташ, ти си знаеш...
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Литиево йонната батерия може да поеме голям пиков ток който идва от регенерация при спиране. Нормалния акумулатор няма тази възможност. След като литиево йонната батерия поеме заряда бавно ще зарежда стандартния акумулатор докато се разреди и така. Използва се за нещо като буфер. Сега ясно ли ти е?
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От какъв зор 2 акумулатора само не разбрах?!Пак искат да клатят клиентите с разни велики идеи от които няма почти никакъв ефект.Примерно старт-стоп системата.Еми ползвам е и е изключвам,за да видя има ли разлика.БК не ми отчита такава или ако е има е толкова минимална,че не може да е засече.Регенеративното зареждане има файда,ако имаш голяма батерия да ти се зарежда и електромотор,т.е. да е хибрид,а не глупости,като тези с 2 акумулатора.А що не сложат ЛЕД светлини с малка консумация,а?Познайте!
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    аз не виждам особен ефект от фаровете когато е хубаво времето. когато вали съм 100% за фаровете. А за бесмъртните в насрещното и двете страни са виновни - всеки ден минавам по улица със задръстване и много "тарикати" минават през насрещното но хората отсреща карат без да намаляват до последния възможен момент въпреки че виждат летящия към тях гоуф
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Наско ( преди 11 години )
    Това, че половината шофьори при нас нямат акъл в главата няма нищо общо с тия акумулатори. Предпочитам да сменя крушките 1 път в годината и да давам по 1 литър годишно гориво отгоре на година, ама да остана жив. То си е въпрос на оцеляване с тия безсмъртните по пътя.