Автомобилната компания Ford и производителят на електроника Samsung разработват съвместно нов вид акумулатор, който редуцира потреблението на гориво при нехибридните автомобили, съобщават от американската компания.
Снимка: Ford
Новата технология е предназначена за автомобили от висок клас, като съчетава литиево-йонна батерия със стандартен 12-волтов оловно-киселинен акумулатор. Благодарение на работещите заедно батерии нехибридните коли ще могат да бъдат оборудвани със система за регенерация на енергия при спиране и технология старт/стоп, обясняват производителите. Машините с подобна система попадат в категорията микро хибрид.
"В момента около 70% от нашите модели предлагат система старт/стоп. Искаме да увеличим този процент и смятаме да използване разработваният в момента акумулатор. Това е достъпна и ефективна батерия, благодарение на която потреблението на гориво и отделяните в атмосферата вредни СО2 емисии ще бъдат редуцирани", обяснява Тед Милър, старши мениджър в отдела на Ford за научни изследвания.
Двете компании работят и върху ултралека литиево-йонна батерия, която да бъде заместител на познатите в момента акумулатори в колите. Тя е с около 5.4 кг. по-лека от стандартен оловно-киселинен акумулатор и дава допълнителни възможности за намаляване потреблението на гориво.
И двете разработки трябва да бъдат въведени на пазара съвсем скоро.


1