IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Kia Soul е опит да изпъкнеш

Тествахме нестандартния хечбек на корейския производител

Kia Soul е опит да изпъкнеш

През последните години се забелязва увеличаване на нестандартните, поне на външен вид, автомобили, чиито собственици искат да изпъкват над останалите. Доскоро основната роля за това се падаше на моделите на MINI, които предлагат огромни възможности за персонализация. Постепенно обаче се появиха и други возила, като сред тях бе и Nissan Juke – първият типично градски SUV, който набра огромна популярност най-вече сред дамите и младите хора.
Kia Soul е опит да изпъкнеш
Останалите производители проумяха, че тази ниша носи не толкова печалби, колкото имидж и започнаха да предлагат свои модели. Сред тях е и Kia, която през 2008 г. пусна на пазара първото поколение на нестандартния хечбек Soul. Той бе приет по различен начин – в Европа така и не успя да се наложи, но пък в Северна Америка и Азия бе харесан именно от младите хора с нестандартно мислене.

През миналата година смяната на поколенията стана факт, като бе пусната и специална версия за пазара на Стария континент.  Основното оръжие на корейския производител бе промяната в дизайна, която претърпяха всички негови модели. Неслучайно втората генерация на Soul е разработена под личния надзор на главния дизайнер на Kia и Hyundai – Петер Шрайер, който е и вицепрезидент на компанията.
Kia Soul е опит да изпъкнеш
Имахме възможност да тестваме новото поколение на хечбека, който вече се предлага и в България. Още на пръв поглед се набиват на очи промените във външния вид, които правят Soul по-елегантен и модерен, но в същото време и по-динамичен благодарение на агресивната решетка на радиатора и на вградения в предната броня въздухозаборник.

Като цяло обаче моделът запазва странния си облик, който сигурно няма да се хареса на някои клиенти. Що се отнася до размерите, те са минимално увеличени, но пък вътре пространството е доста по-голямо. Това важи най-вече за мястото на задните седалки, където пътниците ще се настанят далеч по-удобно.
Kia Soul е опит да изпъкнеш
Първият Soul отнесе доста критики за интериора си – както заради нестандартната комбинация от плавни линии и остри ръбове, така и заради не особено качествените материали и изработка. В Kia са си взели бележка и са направили опит да променят това. Дизайнерите са изчистили вътрешността на колата и тя изглежда доста консервативна, но като цяло печели от това. Няма претрупаност, а уредите и пулта за управление са разположени на удобни за шофьора места.

Хечбекът вече разполага с модерна и съответно по-качествена мултимедийната система. Седалките са сравнително удобни, въпреки че все още има какво да се желае от тях. Но пък в крайна сметка този автомобил не е от клас „лукс“, така че подобни недостатъци са си в реда на нещата. Към тях можем да добавим и малкия багажник, който може сериозно да ви затрудни, ако тръгвате на почивка със семейството си. Припомняме обаче, че става дума за типично градски автомобил, така че това си е в реда на нещата.
Kia Soul е опит да изпъкнеш
Имахме възможността да тестваме дизеловата версия на автомобила. Тя е оборудвана с 1.6-литров мотор. Това е редови турбо-дизел с 4 цилиндъра и система Common Rail, който развива мощност 128 к.с. и 260 Нм въртящ момент. Нашата версия разчиташе на 6-степенна механична скоростна кутия, но се предлага и с автомат със същия брой предавки.

На пръв поглед този мотор изглежда доста близък до 1.7-литровия CRDI, който предлага подобни параметри – 134 к.с. и 330 Нм въртящ момент. Вероятно по тази причина сравненията започват почти веднага. При седана Optima, където се предлага малко по-големия агрегат, човек има чувството, че той сякаш не е достатъчен за подобен вид машина. При Soul нещата не са такива – 1.6-литровият агрегат се вписва отлично в идеята на този автомобил. Да, повтаряме се, но това си е типично градска кола и основното и задължение е да не харчи много.
Kia Soul е опит да изпъкнеш
Все пак проверяваме и как се държи на дълъг път. На магистрала поддържането на нормална скорост за движение по такъв път не е никакъв проблем. Влизането в завои не накланя прекалено много автомобила, въпреки странната му форма, а окачването се справя много добре в завоите. В крайна сметка смесения разход, който се изписва на компютъра, е 5.8 л/100 км, което никак не е зле (от Kia твърдят, че той е около 5.0 л/100 км).

Няма как да не се забележи и друго – в Kia са заложили на доста подобрения в системите за сигурност. Втората генерация на Kia Soul разчита на модерни технологии за активна и пасивна безопасност, които трябва да защитят шофьора и пасажерите в автомобила при всякакви ситуации. Сред тях са асистент за потегляне по наклон (HAC), система за контрол на стабилността (VSM), система за контрол налягането в гумите (TPMS), парктроник с вградена камера, система за автоматично паркиране и др. Воланът на хечбека е с три режима на работа - комфортен, нормален и спортен, които могат да се сменят с натискането на бутон.
Kia Soul е опит да изпъкнеш
И накрая стигаме до цените. Вече стана дума, че подобен автомобил няма как да реализира такива продажби, че да донесе сериозни печалби на своя производител. Затова и не е евтин – базовата версия стартира от близо 30 000 лв., но в зависимост от оборудването сумата може да надмине 50 000 лв. Дали някой би платил толкова, е отделен въпрос. В крайна сметка това да изглеждаш различен и атрактивен, си има своята цена.

Снимки: Kia Motors

 

Тагове: Kia Soul
0 от 500