IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi показа дизелово RS5

Купето разполага с 385 к.с. и 750 Нм

Audi показа дизелово RS5

Компанията Audi представи концептуален вариант на купето RS5, което е снабдено с нов 6-цилиндров дизелов мотор с обем 3.0 литра. Моделът е създаден, за да отбележи 25-годишнината на двигателите TDI.
Audi показа дизелово RS5
За първи път моторът, който задвижва RS5 TDI бе показан от германския производител през 2012 г., но едва сега е поставен на прототип. Двигателят тежи 192 кг., а мощността му е 385 к.с. Максималният въртящ момент, който се достига, е 750 Нм.

Агрегатът разполага с електрически задвижван компресор и стандартна турбина. Така нареченият "e-boost" се използва, за да може да осигури тяга при работа на ниски обороти, като сработва още при 1250 об/мин. и работи до 3000 об/мин., когато се активира традиционната турбина. Подобна система позволява да се избегне турбо-ямата, като освен това се подобрява икономията на гориво.

Прототипът Audi RS5, снабден с новия турбо-дизел, ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди (по думите на създателите му). Максималната скорост на купето е ограничена по електронен път на 280 км/ч.

За сравнение, серийното купе с 4.2-литров бензинов мотор ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди. Освен това стандартното RS5 разчита на 7-степенна роботизирана трансмисия, докато новият прототип е оборудван с 8-степенен автомат.

Очаква се новата версия да се превърне в предвестник на първото серийно Audi RS с дизелов мотор. Най-вероятно тя ще се появи на пазара през следващата година, но засега няма официална информация за това.

Снимки: Audi

Тагове: tdi audi rs5 tdi
0 от 500
  • #21
    37 rate up comment 9 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    ами значи изненадвай се - вече има метан за нафтови печки :D май само при камиони и автобуси
  • #20
    36 rate up comment 13 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Така е концепцията е нищо ново или особенно...дизела няма вече с какво да ни изненада освен ако не му сложат метанова уредба примерно...но докато не се развият достатъчно новите технологии като водород с горивни клетки примерно , дизела остава добра алтернатива...макар и канцерогеннен
  • #19
    37 rate up comment 10 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    мисълта ми беше че някои хора приветстват концепцията все едно е нещо уникално. Иначе спор няма че автомобила изглежда добре и е със завидни за дизел ходови качества ако се съди по статията.
  • #18
    36 rate up comment 14 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Иване само не разбрах защо търсим топлата вода...важното в случаят е че автомобила е красив солиден и много ефективен...но ако кажеш ще търсим топлата вода като неефективни атмосферки или хибриди или квото искаш там...
  • #17
    34 rate up comment 12 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    да сложиш 2 турбини не е като да откриеш топлата вода, хората вече и по 3 слагат само на ланча не вярвам да е била електрическа и все пак тук говорим за нафта
  • #16
    40 rate up comment 11 rate down comment
    до ФИЛ ( преди 10 години )
    Що ли си мисля, че VW не слагат DSG на ауди, а мултитроник? 8-степеннен автоматик нямат от ВАГ, така че най-вероятно е ZF. Но то цялата статия е по данни на някой си, така че можем да гъдаем само дали от 0-100 ще са 4 сек или по-малко/повече, дали е с ZF или не е .. Ако е с ZF ще е добър ход, тъй като всички знаем колко много проблеми имат със скоростните кутии от ВАГ.
  • #15
    35 rate up comment 14 rate down comment
    Lancia!? ( преди 10 години )
    Това какво беше?
  • #14
    39 rate up comment 14 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    Фил, дали е VW или Ауди каква е разликата, ако ще и на Шкода да беше пак е ВАГ, както на скоро видяхме дори и на Ламботата пише Ауди :D
  • #13
    38 rate up comment 11 rate down comment
    Фил ( преди 10 години )
    7-степенната DSG автоматична скоростна кутия, която Ауди монтират на 3.0 дизел е разработка на VW. Някой знае ли 8-степенния автомат пак ли е собствено производство или е на ZF?
  • #12
    44 rate up comment 13 rate down comment
    до autoenthusiast ( преди 10 години )
    Комбинацията на компресор с турбокомпресор е измислена и внедрена от LANCIA през 80-те години на миналия век. Предимствата са повече от недостатъците, но не ми се обяснява ...