IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Kia залага на зелено производство

Заводите на компанията в Корея произвеждат повече, но отделят по-малко вредни емисии

Kia залага на зелено производство

Корейската компания Kia Motors обяви, че глобалното производство на нейните автомобили е по-зелено и по-устойчиво през 2013г. в сравнение с всички предходни години в историята на марката, въпреки ръста в продажбите и производствените нива в международен мащаб.
Kia залага на зелено производство
Снимка: Kia

И трите основни завода на марката в Корея - Hwasung, Sohari и Gwangju – се фокусират върху рециклиране, инициативност на служителите, по-големи инвестиции, редуциране на отпадъците и технологии за запазване на температурата, което резултира в намаляване съдържанието на емисии въглероден диоксид, консумацията на вода и отпадъчните материали. Трите производствени бази произвеждат общо 1.31 млн. автомобила през 2013г. – около 46% от общото производство на марката.

През 2013г. заводите на Kia в Корея увеличават капацитета си с 12 947 автомобила, редуцирайки с 4.7% нивото на вредни емисии СО2 във всеки произведен модел (29.4 кг/ автомобил), с общ спад от 30 507 тона до 788 000 тона. Общото намаляване на CO2 през 2013 г. се равнява на годишния въглероден прием на около 30.44 млн. борови дървета.

Общата консумация на енергия също е понижена с 3.7% (618 тераджаула) до 15 930 тераджаула, което е 596 тераджаула по-ниско за всеки произведен автомобил. Резултатът е постигнат чрез свеждане до минимум на ненужно използваното оборудване във всички заводи на марката.

Kia обяви и намерението си да сертифицира глобално производствените си бази по ISO 50001. Основан през 2011, ISO 50001 е международен стандарт за енергиен мениджмънт. Заводът Gwangju е сертифициран по ISO 50001 през 2012 г., а базите Sohari и Hwasung, както и производствени обекти в целия свят предстои да бъдат сертифицирани, което ще доведе до оптимизиране на консумацията на енергия.

През 2013 г., общото потребление на вода в Hwasung, Sohari и Gwangju е намаляло с 305 000 m3 до 6.17 млн. m3 – 6% спад за единица консумация спрямо същия период на предходната година, и 30% спад от 2003 г. до момента.

През 2013г. се регистрира и 3,6% спад в производството на отпадъци спрямо 2012г. – 8 399 тона по-малко отпадъци. С 8 кг са намалели отпадъците за всеки модел Kia произведен в Корея, което е с 4,6% по-малко спрямо същия период на предходната година.

От 221 937 тона отпадъци, произведени през 2013 г., 93,3% се рециклирани (включително 10 381 тона стомана, които се равняват на 5% ръст на годишна база в рециклирането на стомана). Това е в резултат на рационализирани системи за управление на отпадъците, насочени към идентифициране на по-големи възможности за рециклиране на отпадъчни материали.

Kia Motors отбелязват също така, че са поели ангажимент за осъществяване на подобрения и ефективни иновации и в производствените процеси, с цел намаляване въздействието върху околната среда.

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Германчетата нещастни с техните феодални манифактури са най големия смях на вселената.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наи-важните компоненти и възли на кораба като двигатели, витла, валове и всичко което изисква топ-инжинеринг биват изработвани и доставяни от предимно от Германия. Тъй че хора които могат само да правят топчета от сухи сополи, не би следвало да плюят по техническа и икономическа сила като Германия.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е вие кво си мислите, че само "Кия", работят и мислят в тая посока, това дето го правят те всики големи корпорации го правят и не само в областа на автомобилостроенето. За германците дето толкова ви е яд на тях Киа на където са тръгнали, те от там се връщат. За примрер ще ви дам, че в Корея се сроят едни от най големите транспортни кораби последните години, но архитектите, инжинерите които проектират и началниците които ръководят строитекството в Корея са Германци.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    гого ( преди 11 години )
    всъщност много компании искаха да строят в България но няма как да узаконят рушветите
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Автоентусиасте а ти нещо като защитник на ВАГ ли се изживяваш или си лична секретарка на Винтер Корн-рулетката? Който иска и каквото иска може да си коментира а ти на всеки обръщаш внимание в защита на най скапаната марка. И за това има медицински термин и определено си за освидетелстване.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Браво на Кия!
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Еееей ама VW ви е трън в очите. Ми никой не ви кара да си купувате от тях.Хората пишат за KIA а отдолу единствените 2 коментара са с/у съвсем друга марка.Сигурен съм, че си има медицински термин за това...
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Заводите на КИА са като космически център в сравнение с манифактурите на изпърдяните германчета.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    мале мале а ВАГ се сертифицират за качество на влагания асфалт ... хахаха Сега виждате ли огромната пропаст в мисленето на напредналите нации и мисленето на изостаналите немци. Това е то, компания с 20 годишна история е с по-свежо мислене и по-добри модели и разработки от народната марка подкрепяна от цяла европа. Не ми се мисли, какво ще стане след 15 год. тука в Европа. Дано някоя подобна компания направи заводи в БГ, та да преживеем :)