IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият флагман на Great Wall направи фалстарт в Китай

Заради спешното спиране на Haval H8 акциите на компанията паднаха със 17 %

Новият флагман на Great Wall направи фалстарт в Китай

Доста неприятности си навлече компанията Great Wall с пускането на новия си флагман – Haval H8 в Китай, съобщава Bloomberg. Производството на луксозния кросовър бе спряно, след като част от първите му купувачи се оплакаха от шум в скоростната кутия.
Новият флагман на Great Wall направи фалстарт в Китай
Обявяването на спирането на производството на модела доведе до рекордно падане на акциите на Great Wall за последните 6 години – с цели 17 %. Само преди година цената на акциите на компанията се качваше с големи темповете, а шефовете на китайския производител обявиха амбиции да застигнат и задминат по продажби марки като Jeep.
 
Анализаторите обясняват, че в Great Wall са допуснали сериозна грешка, след като са решили да влязат в сегмента на по-скъпите кросовъри, където да се борят с модели като Volkswagen Tiguan и Ford Kuga. В Китай Haval H8 се продава за около 32 100 долара.

Посочва се, че проблемът със скоростната кутия на модела се дължи на „недостатъчния опит на производителя в изследванията и разработките, като и в техническото производство на високотехнологична продукция“. В Great Wall обаче са на мнение, че ще продължат да усъвършенстват Haval H8 и ще подновят производството му, когато автомобилът достигне необходимото високо качество.

Според експертите на агенцията Bernstein проблемът е в калибрирането на 6-степенната автоматична скоростна кутия и неговото отстраняване ще бъде много трудно.

„Случаят с Haval H8 отново доказва, че китайските производители не могат да постигнат необходимите стандарти, за да се мерят с производителите от примиум сегменти“, твърдят от Bernstein.

Припомняме, че през януари Great Wall отложи пускането на модела заради негативните отзиви на китайските журналисти, които имаха възможност да го тестват. Това струва на компанията около 2.4 млрд. долара.

Снимка: Great Wall

Тагове: great wall haval h8
0 от 500
  • #5
    25 rate up comment 3 rate down comment
    EmoXide ( преди 11 години )
    А прегряващите Porsche-та много ли са добре ?Всеки производител си има проблеми в даден момент.Аз исках да кажа съвсем друго!Уважавам това, че китайчетата като не могат, поне си признават, въпреки всичките негативи, които ще понесат.Аз лично не съм фен на никоя марка и съм за толерантността към новопопуляризиращите се марки
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Къде си тръгнал да сравняваш китайчетата с тойотите. Никога не бих си купил Тойота, но да твърдиш, че са пълни с дефекти и да сравняваш сервизните им акции за отстраняване на проблеми, които могат да се появят със скоростна кутия, която никой нормален призводител не би пуснал в производство е доста тъпо и мирише на ваген каскен зомби. А и да ти напомня ли, че и БМВ наскоро започнаха да правят мащабни сервизни акции - и те ли са пълни с дефекти. Сигурно, щото почнаха да вземат технологии от Тойот
  • #3
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе едно е да пуснеш модел имащ проблеми със скоростите, друго е да извикаш модел заради неизправни, евентуално копчета на прозорците. (примерно). Още повече че една друга високотехнологична фирма масово привиква автомобилите си заради проблеми със скоростите .. опа, грешка, собствениците сами си ги прикарват в сервизите, за тяхна сметка :) :) :) :)
  • #2
    13 rate up comment 20 rate down comment
    EmoXide ( преди 11 години )
    Видно е, че все още са недорасли технологично, за да правят качествени и безпроблемни автомобили, но чест им прави, че поне си го признават и дори нещо повече спират производство на "***" модел. За разлика от прехвалената TOYOTA, която бълва автомобили пълни с дефекти и като прибере парите от доста продажби, едва тогава си признава и вика автомобилите в сервизите си. Е, разбира се от TOYOTA, могат и да си позволят подобен ход, понеже имат глобално покритие със сервизната си мрежа.
  • #1
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ау каква изненада !