Засега Opel има мощности само в Полша от новите страни членки на ЕС. Неотдавна фирмата се отказа от закупуването на съществуващ автомобилен завод в Румъния.
През тази година GM се представя добре в Европа, като планира да повиши продажбите от 350 хиляди автомобили, колкото бяха през миналата година, на половин милион.
Дали и какви шансове има България в тази надпревара е трудно да се каже. За съжаление България е страната с най-малък опит и най-лоши традиции в производството на автомобили сред всички останали кандидати. Макар страната ни да бе сред първите държави от тогавашния социалистически блок, която започна да произвежда автомобили на западни фирми още през 70-те години на миналия век, (Renault, включително и култовия спортен Alpin, Fiat ) много скоро всичките споразумения бяха развалени.
Поради различни нарушения от българска страна инвеститорите бяха практически изгонени и Renault се премести в Румъния, където е и до днес, а Fiat в Полша, където също произвежда и днес свои модели.
След промените в началото на 90-те години в България за кратко бе и Rover, но отново поради различия с българските власти фирмата напусна само след по-малко от две години. Днес България единствена от всички нови страни в ЕС, бивши социалистически страни, не произвежда автомобили.
Нужни са значителни усилия на българското правителство за да се привлече толкова мощен инвеститор като GM. Нужни са облекчения, данъчни, административни и всякакви други, за да може въпреки натрупаните негативи и лош опит, един от гигантите на автомобилостроенето да избере България.
Самият факт, че страната ни е спомената от ръководството на GM за възможно място за строителство на техен нов завод е нещо добро. Дали ще стане реалност зависи главно и основно от българското правителство.