IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Двойно по-малко смъртни случаи по пътищата на Европа

Най-безопасно е да се шофира в Швейцария, Холандия, Великобритания и Швеция

Двойно по-малко смъртни случаи по пътищата на Европа

Двойно по-малко смъртни случаи по пътищата на Европа
По-високата безопасност на автомобилите е една от причините за намаляващите пътни инциденти с фатален край. Снимка: Euro NCAP

Повече от двойно са намалели смъртните случаи при пътни инциденти на територията на Европа, става ясно от данните на Европейския съвет за транспортна безопасност. През 2001 година инцидентите с фатален край са били 27 700, докато през 2012 година броят им е намалял до 12 345. Данните се отнасят за хората, пътуващи в колите.

За периода 2001 - 2012 година смъртните случаи по пътищата на ЕС са около 240 000. Приблизително половината от загиналите са били пешеходци или велосипедисти.

Най-голям напредък при намаляването на черната статистика показват Испания и Латвия, където смъртните случаи през 2012 спрямо 2001 година са намалели съответно с 12.1 и 10.7 %. Най-безопасни за шофиране са пътищата на Швейцария, Холандия, Великобритания и Швеция, показва статистиката. Данни за България липсват.

Според специалистите от Европейския съвет за транспортна безопасност основните причини за положителната тенденция са свързани с все по-безопасните автомобили, по-строгите санкции и кампаниите, информиращи за ползата от поставяне на предпазен колан на всички места в колата. Поне 8600 живота са били спасени от предпазните колани само за 2012 година.

От Европейския съвет за транспортна безопасност прогнозират, че смъртните случаи при катастрофи ще стават все по-малко през следващите години. Но само при условие, че страните членки на ЕС продължат да налагат все по-високи стандарти за безопасност и по-сурови глоби за нарушителите.

Още по темата:
България е в центъра на класацията за смъртност на пътя
Черната пътна статистика в България

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    А и бензина поскъпна много изведнъж, а доходите след 2008 година намаляха. И докато тогава всички мои колеги идваха с личните си автомобили на работа, в момента съм само аз и още един в моята смяна. Смятайте за каква защита на човешки животи иде реч при положение, че се кара от Голф четворка надолу.И добре че е така.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Бъркате общите жертви с жертвите, пътуващи в автомобила. А точно за това става въпрос в тая статия. Иначе при общите жертви България има голям напредък. В отрицателна посока разбира се. От над 1000 жертви в началото на това хилядолетие, до около 600 през изминалите две години. Според мен причината е и другаде. старите дараци в кризата след 2008 година, стоят пред блоковете. карат само тия, дето са не им свидят паричките за нещо по-ново.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 11 години )
    "Най-голям напредък при намаляването на черната статистика показват Испания и Латвия, където смъртните случаи през 2012 спрямо 2001 година са намалели съответно с 12.1 и 10.7%."Това изречение нещо няма смисъл много-много...
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    България не е включена, за да не разваля хубавата статистика!
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 11 години )
    В БГ на година умират поне по 1000 човека на пътя. А в ЕС при население от половин милиард са 12000. Сами си правете изводите.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    КиБик ( преди 11 години )
    Нови коли, хубави пътища, нормални шофьори,малко снъртни случаи. Данните за България вероятно се премълчават защото са съизмерими с някоя африканска държава
  • #1
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Данни за България е нормално да липсват. Тук шофьори има много малко, за сметка на камикадзетата. Отделно контролния орган е доста отзивчив към втората категория, радушно раздаващ билети за рая на пътя, срещу съответната индулгенция, разбира се.