Яри-Мати Латвала (Фин, VW Polo R) спечели рали „Аржентина“ и по този начин отборът на Volkswagen Motorsport прекъсна серията от 9 поредни победи на автомобили на Citroen в състезанието, кръг от световния рали-шампионат (WRC)..jpg)
Южноамериканският кръг от първенството най-сетне има своя нов победител, след като преди това бе печелен 8 пъти поред от Себастиан Льоб (Фр). Изключение прави състезанието от 2010 г. Тогава ралито бе част от шампионата IRC и победител в него стана Юхо Ханинен (Фин, Skoda).
Латвала записа втората си победа за сезона, след като води битка със своя съотборник и настоящ световен шампион Себастиан Ожие (Фр). Двамата пилоти на Volkswagen се „захапаха“ още след старта, но след 5-ия етап финландецът излезе начело и финишира с 1.37:05 минути преди шампиона. Това бе 9-ият пореден успех на германския тим във WRC, което също е рекорд.
Трети финишира Крис Мийк със Citroen DS3. Британският пилот се възползва по най-добрия начин от проблемите на конкурентите си и успя за втори път през сезона да се качи на почетната стълбичка. По този начин френският тим за 11-и пореден път има свой представител в първата тройка на рали „Аржентина“.
В първата шестица успяха да се наредят още третият пилот на Volkswagen Motorsport – Андреас Микелсен (Нор), следван от Тиери Нювил (Бел, Huyndai i20) и Роберт Кубица (Пол, Citroen DS3). За разлика от тях до финала не успяха да стигнат двама от фаворитите за добро представяне – Мадс Остберг (Нор, Citroen DS3), който катастрофира малко преди финала, и Дани Сордо (Исп, Huyndai i20), чийто двигател не издържа в края на втория ден.
В генералното класиране начело е Ожие със 110 т., пред Латвала - 86, Остберг и Микелсен – по 48, Мико Хирвонен (Фин, Ford) – 40, Нювил – 31, и др.
Следващото състезание е рали „Полша“ (26-29 юни).
Снимка: WRC


0