IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

21 милиона повече нови коли до 2021 г.

Солидният ръст ще бъде подпомогнат от развиващите се пазари и оздравителните процеси след кризата

21 милиона повече нови коли до 2021 г.
До 2021 г. световното автомобилно производство ще нарасне с 21 милиона единици годишно, прогнозират анализаторите на IHS Automotive. Според доклада на експертите от 2009 г. до момента индустрията е започнала да произвежда 21 милиона автомобила повече, което е следствие на възстановителните процеди от световната икономическа криза.
Производството ще се увеличи с 21 милиона автомобила до 2021 г.
Направените проучвания показват, че Китай ще доминира, Северна Америка ще продължи да се възстановява, привличайки чужди инвестиции, а автомобилната индустрия в Европа ще възвърне нивата си от преди кризата. Според IHS производството в Япония и Южна Корея ще намалее до 2021 г., тъй като местните производители на компоненти за първоначално вграждане ще се ориентират към чуждите пазари.
 
Намаляващото търсене на автомобили в Русия и Турция ще ограничи ръста на европейското производство до едва 1% през тази година, смятат анализаторите. Въпреки това, от 2015 до 2017 г. от фабриките на Стария континент ще излязат 4% повече нови автомобили, което ще бъде резултат от възстановяващите се местни пазари и устойчивия ръст на износа, главно за САЩ и Китай.
В момента 70% от произведените на Стария континент коли се продават на западноевропейските пазари. IHS очаква това да се промени до 2021 г., когато се очаква процентът да намалеее до 50%. Най-голям ръст се очаква в Испания и Италия, които бяха засегнати най-сериозно от икономическата рецесия.
 
“Европейските автомобилни производители ще трябва да се справят с по-различна пазарна ситуация от тази, с която свикнаха през последните години,” казва Денис Шимоул, който е мениджър на отдела на IHS Automotive, който отговаря за европейското производство на автомобили.
 
“Сегментите се променят в световен мащаб понеже развиващите се пазари наклоняват везната, а останалата част от света е принудена да се справя с все по-строги екологични норми,” допълва Марк Фулторп, директор на екипа, който следи световното автомобилостроене в IHS Automotive.

Снимка: Reuters
 
0 от 500