Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Американската компания Rezvani Motors официално представи своя първи модел – изработеният от карбон роудстър Beast (б.а. – Звяр). Спортната машина е построена на шасито на Ariel Atom и за нея вече се приемат поръчки..jpg)
Beast е със средноразположен двигател и има сертификат за използване на обществени пътища. Моделът ще се предлага в две версии – Beast 500 и Beast 300.
Първата колата на 2.0-литров турбо-мотор с 4 цилиндъра, чиято мощност е 315 к.с. и 324 Нм въртящ момент. Теглото на роудстъра в този вариант е 667 кг., а ускорението от 0 до 96 км/ч става за 2.9 секунди.
По-мощната версия с е с 4-цилиндров мотор, който е с обем 2.4 литра. Двигателят разполага с механичен компресор и развива 500 к.с. и 579 Нм. С този агрегат теглото на Beast е 704 кг., а ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 2.7 секунди. И двата двигателя работят само с 6-степенна механична трансмисия.
В зависимост от модификацията роудстърът може да бъде оборудван със свалящо се задно стъкло, което пази от вятър, както и с 19-цолови джанти от лека сплав PUR RS05 с гуми Toyo R888 - размер 235/35/19 отпред и 295/30/19 отзад.
Цената на Beast 300 e 119 000 щатски долара, а на Beast 500 – 139 000 долара. Предлага се и ъпгрейт, който превръща Ariel Atom в Звяр-а на Rezvani Motors. Срещу 49 000 долара собствениците на Atom ще получат Beast 300, а по-скъпата версия на колата ще им коства 69 000 долара.
Фирмата-производител е основана в Калифорния от Фардис Резвани, емигрант от Иран. Той е собственик и на компанията RAD, която създаде екстериора на холандската суперкола Vencer Sarthe. Бащата на Резвани е бил пилот на изтребител F4-Phantom II и оттам е предал любовта към високите скорости на си.
Дизайнът на Beast пък е дело на Самир Садиков, който е роден в Азербайджан, но е учил в Италия и Германия. Негово дело е външният вид на купето Bulleta Motors RF22, а също така е участвал в разработката на дизайна на Lamborghini Urus и Aventador J.
Снимки: Rezvani Motors

