fallback

Toyota изтегля близо 6,4 млн. автомобила от пазара

Автомобилният производител не разкрива колко ще му коства изтеглянето

Toyota Motor Corp обяви днес, че ще изтегли 6,39 млн. автомобила от глобалния пазар заради дефекти, свързани с различни части – от управлението до седалките, предаде Ройтерс. Това е второто по големина изтегляне на коли в историята на компанията. Снимка: Ройтерс Най-големият производител на автомобили в света заяви, че не са му известни никакви катастрофи или наранявания от резултат от дефектите, установени в 27 модела на Toyota, сред които RAV4 и Yaris. Дефекти са установени също и при моделите Pontiac Vibe и Subaru Trezia, които компанията произвежда за General Motors и Fuji Heavy Industries. Автомобилният производител не разкрива колко ще му коства изтеглянето и не е ясно дали дефектите идват от доставчици на Toyota или са възникнали по време на производствения процес. „Искрено се извиняваме на нашите клиенти за неудобството и притесненията, причинени от това съобщение за изтегляне“, пише в изявлението на Toyota. През последните години зачестиха подобни мащабни кампании за изтегляне на автомобили от пазара. Производителите бързат да разрешат възникнали проблеми, след като по-рано Toyota беше принудена да изтегли над 9 млн. коли заради проблеми, довели до фатални случаи. Въпросното изтегляне нанесе щети на продажбите и репутацията на компанията и принуди президента й Акио Тойода да даде показания пред американския Конгрес. От Toyota обясняват, че около 3,5 млн. автомобила се изтеглят заради подмяна на спирален кабел, който може да бъде повреден при завиване. Това би попречило да се отвори въздушната възглавница в случай на катастрофа. Около половината от тези коли, произведени между април 2004 г. и декември 2010 г., са в Северна Америка. Други 2,32 млн. модела с три врати, произведени между януари 2005 г. и август 2010 г., се изтеглят за проверка на релса, заради която седалката може да се премести напред при сблъсък. Сред останалите причини за изтегляне са мотори за чистачките и стартери на двигателите, поясняват от компанията. Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #28
    Анонимен ( преди 10 години )
    другото дето не е ясно на чалга-*** с гоуфовете е че на Тойота хич не й дреме за частите дето сменя - всичко се покрива от производителя на дадения агрегат. Само дето трябва 2гр мозък да имаш да се сетиш че примерно дефект в спирачна помпа на Brembo например изобщо не се плаща от Toyota...
  • #27
    Анонимен ( преди 10 години )
    На *** Балкански се покъсах да му обяснявам по на простичко за рекламния трик със сервизните акции.И че по този начин си удвояват клиентите.Но за съжаление Бай *** е просто чалгарско парче.
  • #26
    Анонимен ( преди 10 години )
    Супер,единствената марка за която клиента е като господ.Да му мислят ВАГИНАЛИТЕ там всичко е консуматив и се плаща здраво.С тази двегодишна гаранция няма да има чалгаджия с два лева в джоба след време.Клиент на ВАГ всяка седмица в сервиза накрая механиците свикнали да го виждат го попитали да не е новият им колега.
  • #25
    до "до Дифорс.. ( преди 10 години )
    ти си от тия форумните милиардери нали? Скривай се че си смешен просото... Само внимавай да не оревеш другия път VW форума как ти се е счупило DSG-то или нещо от тоя род...споко те вагонетките сервизни акции не правят...
  • #24
    Дифорс Валвматиков ( преди 10 години )
    Де да можеше...
  • #23
    до Дифорс... ( преди 10 години )
    "Аз, както и всички останали нормални хора бих се радвал да ми сменят някоя част с нова и то безплатно" - помоли се на лекарите да ти сменят чипа.От това имаш нужда.
  • #22
    в битката за ( преди 10 години )
    рекорди, явно са решили произведенте полуфабрикати да си ги довършват по сервизите.Жалко е само,че от това страдат клиентите. Но като се има в предвид кои са им клиентите/поне в Европа/,няма трагедия - те и без това са хора които не разбират от автомобили,не се интересуват от спорт и се влияят силно от рекламите.Поне така казва едно скорошно проучване.Има и добра страна - докато легена е в сервиза, някой може да прочете до края "Винету"
  • #21
    Хенри - Бай Форд ( преди 10 години )
    Това е с 2 милиона повече от производството им :D
  • #20
    Дифорс Валвматиков ( преди 10 години )
    Аз, както и всички останали нормални хора бих се радвал да ми сменят някоя част с нова и то безплатно. Това са сервизните акции на Тойота. Аз самия съм се възползвал от подобна услуга за личната си кола и вярвам, че това е правилния път за всички марки, а не просто да се премълчава за даден проблем и като не се пише в медиите всичко е наред - марката е качествена.
  • #19
    :) ( преди 10 години )
    Дошооооо, скапа ли се кошооо
fallback
Последни