fallback

Toyota изтегля близо 6,4 млн. автомобила от пазара

Автомобилният производител не разкрива колко ще му коства изтеглянето

Toyota Motor Corp обяви днес, че ще изтегли 6,39 млн. автомобила от глобалния пазар заради дефекти, свързани с различни части – от управлението до седалките, предаде Ройтерс. Това е второто по големина изтегляне на коли в историята на компанията. Снимка: Ройтерс Най-големият производител на автомобили в света заяви, че не са му известни никакви катастрофи или наранявания от резултат от дефектите, установени в 27 модела на Toyota, сред които RAV4 и Yaris. Дефекти са установени също и при моделите Pontiac Vibe и Subaru Trezia, които компанията произвежда за General Motors и Fuji Heavy Industries. Автомобилният производител не разкрива колко ще му коства изтеглянето и не е ясно дали дефектите идват от доставчици на Toyota или са възникнали по време на производствения процес. „Искрено се извиняваме на нашите клиенти за неудобството и притесненията, причинени от това съобщение за изтегляне“, пише в изявлението на Toyota. През последните години зачестиха подобни мащабни кампании за изтегляне на автомобили от пазара. Производителите бързат да разрешат възникнали проблеми, след като по-рано Toyota беше принудена да изтегли над 9 млн. коли заради проблеми, довели до фатални случаи. Въпросното изтегляне нанесе щети на продажбите и репутацията на компанията и принуди президента й Акио Тойода да даде показания пред американския Конгрес. От Toyota обясняват, че около 3,5 млн. автомобила се изтеглят заради подмяна на спирален кабел, който може да бъде повреден при завиване. Това би попречило да се отвори въздушната възглавница в случай на катастрофа. Около половината от тези коли, произведени между април 2004 г. и декември 2010 г., са в Северна Америка. Други 2,32 млн. модела с три врати, произведени между януари 2005 г. и август 2010 г., се изтеглят за проверка на релса, заради която седалката може да се премести напред при сблъсък. Сред останалите причини за изтегляне са мотори за чистачките и стартери на двигателите, поясняват от компанията. Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #48
    Ani ( преди 10 години )
    В България колко автомобила са изтеглени. Не знам за нито един. Карах Айго, на 37000 му смениха съединител, а на два пъти имаше кампании за проверка на дефекти. Сервиза е мнооого слаб. Да ви е честита Тойотата. Пожелавам зврави нерви.Никога повече Тойота.
  • #47
    do tozi pod men ( преди 10 години )
    Ha-ha-ha,vlubval se v Avensis,ako do skoro si karal Klio ili Korsa,normalno da ti se struva super ,mega kola,ama ,pokarai povechko marki I togava se izkazvai pak ,kazval sum go mnogo puti,Toyota imat edin vurhov model i toi ne e lek avtomobil,tova ti go kazva chovek koito e karal mnogo modeli na Toyota ,kakto i mnogo drugi:-)
  • #46
    Анонимен ( преди 10 години )
    Обзалагам се че никога през живота си не си сядал в Авенсис,а сервиза съм убеден че не си го виждал никога.Човек седнал във Авенсис се влюбва и на секундата разбира какъв заблуден *** е бил досега.
  • #45
    Nick ( преди 10 години )
    От опит с Авенсис първо поколение, съединителя сдаде багажа на 60-65к, повечето от което градско. Даже и в сервиза много не им се стори нормално, но факт.
  • #44
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе,каквото и да говорите от сервиза в Тойота са си мизерници, при новите коли ,ако мине номера ти сменят работещи и здрави компоненти ,след това вашите ги слагат на друг .Направете си труда и забележете след сервиз в продължение на няколко дни още колко неща ще дефектират по колата-е не си мислете ,че е случайно,това същото важи и за сервиза на Шкода -Еуратек,там е същата измама,особено като усетят фирма с повече автомобили.Многократно съм забелязвал неработещи неща след взимане на кола от серв
  • #43
    Анонимен ( преди 10 години )
    първо говорете за вашите автомобили,а не аз чух, или еди кои си казаавтомобил втора употреба купен в българия нее критерии за сравнение,ако сте го купели нов е друг въпроснововнесени коли отвън на цена по ниска нормално продажната хаха мислим че сме ударили джакпота хаха обикновенно за сервиза е джакпота
  • #42
    Анонимен ( преди 10 години )
    Каквото и да ми пишете,това си е излагация!
  • #41
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това със смяната на съединителя, нещо понамирисва. Бакшишите с фабиите казаха, че смяна на съединител е между 200-300000км. и това само градско, където скорости се сменят през няколко секунди.
  • #40
    Triforce ( преди 10 години )
    zoom-zoom, ти в час ли си? Или може би тоя техник не е в час? Значи сменяш скоростна кутия на 80 000 км. и се оплакваш от дизайна? Тя и очиларката на Мерцедес е грозна, ама поддръжката и е 3 пъти по-евтина от на моята кола. Чак на моменти се чудя що не си купих очиларка, честно!По твоята логика да си купим всички Голф и да ни се чупи, щото е "красив", така ли? Ти видя ли новите Сивик и Мазда 3?
  • #39
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    ba4kam na pasajerski korab...doide germaniski tehnik za glavnite ma6ini i kaza, 4e imal dizelov golf 6, na 80K kilometra mu smenql skorostna kutiq...popitah go kvo misli za japankite...kaza mi...not bad,but poor design!tolkoz po temata!
fallback
Последни