IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти

Според тях ниски глоби позволяват да се кара със 160-170 км/ч

Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти

Експерти по пътната безопасност настояват максималната разрешена скорост по магистралите у нас да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч., съобщава "Труд".
Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти
Снимка: Булфото

Повод за повдигането на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в понеделник, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.

Според Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, скоростта от 140 км/ч позволява на всеки шофьор да вдига до 150 км/ч. Това е така, защото на практика КАТ не налага глоби за превишения до 10 км/ч над разрешената скорост.

"Нито възрастта и състоянието на автомобилния парк, нито качеството на магистралите у нас позволяват такива високи скорости", посочи пред вестника Тодоров.

Експертите посочват, че в Закона за движение по пътищата има и друг парадокс - наказанието за движение извън населено място с до 20 км/ч над допустимите е 20 лв., а с до 30 км/ч - 50 лв.

Така шофьорите със скъпи коли си позволяват съвсем спокойно да карат със 160-170 км/ч по магистралите, като са заплашени единствено от евентуална скромна глоба. За сравнение в Гърция за превишение на скоростта с 20 км/ч глобата е 50 евро, а в Румъния - 85 евро.

Както е известно решението за вдигане на максимално разрешената скорост до 140 км/ч стана в началото на 2012 г. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно разрешените 140 км/ч влязоха в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта.

Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #9
    30 rate up comment 3 rate down comment
    6A13TT ( преди 11 години )
    да бе Трифорс е *** пък вие сте от професор нагоре всички. Oт вършилата до разклона за Пазарджик трябва да си мразиш колата и живота че да караш с над 100-110. От Пловдив до Белозем скоро ще стане същото. Един такъв безсмъртен професор като вас се беше усукал на фльонга около една колона до Пазарджик миналата година с една X5ца. И не ми говорете какво е в Германия - там има култура на пътя, тук има 90% *** с комплекси.
  • #8
    10 rate up comment 14 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    а Трифорс говори най-големи глупости в тоя пост....
  • #7
    6 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    всички българи са големи експерти и пишештите тук също. явно са по големи експерти от германците - там хората пеценят и на места няма никакви ограничения. даже слагат светлинни знаци и камери - като няма движение светва знака че няма ограничения, а иначе има. ама какво да си говорим - тука все сте експерти....плпаче ми се.
  • #6
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Всеки разумен човек трябва да се съобразява с пътните условия. Като е разбит асфалта няма да караш с 140км/ч това не е задължителна скроост. Пък и господ е измислил пътните знаци като участъка е лош ще намалят скорост на него не на всички магистрали.
  • #5
    25 rate up comment 12 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    140 километра в час за нашата псевдомагистрала даже са МНОГО! Какво ми пишете глупости, че 170 км/ч не били проблем? Че тя магистрала Тракия от София до Стара Загора има около 50 километра нормален асфалт, а другите 200 за нищо не стават! Това не е магистрала! И има още много но-та, които не са описани в статията.
  • #4
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За какво даваме толкова пари за скъпи гуми и коли? 140 е смешна скорост за нов автомобил. Проблема са тези гробници по пътищата ама никой не иска да се въведе контрол и да се спират коли с 20 годишни гуми, защото е по лесно да свалиш скорост на 130, 120 90 10км/ч.
  • #3
    33 rate up comment 5 rate down comment
    135i_Cobb_Stage1 ( преди 11 години )
    Да много шофиори подържат 170 км/ч защото автомобилите им го позволяват. Лично аз карах с толкова последно като си бях в БГ и не видях абсолутно никакъв проблем в това по отношението на пътната настилка. Това че има несъобразителни шофиори които в лоши атмосферни условия подържат същата скорост няма абсолутно никаква връзка с това какъв трябва да е лимита. Те ще го правят дори тои да е 100км/ч и каквито и глоби да се поставят. Ако шофиорът има нужната култура няма нужда от лимити.....
  • #2
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Автор ( преди 11 години )
    Ми, що 130, да я направят 80 км/ч максималната скорост. *** смотани, вместо да оправят пътищата, намаляват скоростта.
  • #1
    26 rate up comment 9 rate down comment
    малоумна работа ( преди 11 години )
    Каквото и ограничение да сложите пак ще има джигити дето да го превишат.Факт е, че нито автопарка, нито пътищата ни, нито дори културата ни позволяват разрешена скорост като наличната.Колкото и да се заблуждаваме - на дъното сме и копаем за да паднем по-ниско, уви.