IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти

Според тях ниски глоби позволяват да се кара със 160-170 км/ч

Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти

Експерти по пътната безопасност настояват максималната разрешена скорост по магистралите у нас да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч., съобщава "Труд".
Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти
Снимка: Булфото

Повод за повдигането на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в понеделник, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.

Според Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, скоростта от 140 км/ч позволява на всеки шофьор да вдига до 150 км/ч. Това е така, защото на практика КАТ не налага глоби за превишения до 10 км/ч над разрешената скорост.

"Нито възрастта и състоянието на автомобилния парк, нито качеството на магистралите у нас позволяват такива високи скорости", посочи пред вестника Тодоров.

Експертите посочват, че в Закона за движение по пътищата има и друг парадокс - наказанието за движение извън населено място с до 20 км/ч над допустимите е 20 лв., а с до 30 км/ч - 50 лв.

Така шофьорите със скъпи коли си позволяват съвсем спокойно да карат със 160-170 км/ч по магистралите, като са заплашени единствено от евентуална скромна глоба. За сравнение в Гърция за превишение на скоростта с 20 км/ч глобата е 50 евро, а в Румъния - 85 евро.

Както е известно решението за вдигане на максимално разрешената скорост до 140 км/ч стана в началото на 2012 г. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно разрешените 140 км/ч влязоха в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта.

Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    не разбрах какво е пречил бойко на фирмите да работят. все се оплакват некой ама какво - да не би той да им купува продукцията. и сега станишев им я купува? да не би това да са фирмидето работят по некви измислени държавни поръчки дето всички останали ги плащат? а Трифорсе?
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Иначе за скоростта...аз не съм съгласен да бъде намалявана. Не, че карам с толкова, защото това означава и голям разход на бензин, но който иска да кара, нека кара. Нали за това са магистралите? То който иска да се трепи, ще се трепи и при ограничение 90 на магистралата. Никой не може да го спре.
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Е тук малко не съм съгласен, макар да има нещо вярно. Работата замря още при Станишевото правителство, 6 месеца преди изборите, които спечели Герб. Това много хора забравиха. За последно работите бяха добре есента на 2008 година, а изборите бяха лятото на 2009. След идване на служебното правителство, наистина нещата тръгнаха, но в момента пак са в застой според мен. какъв е извода? Ами извода е, че нио трябва служебно правителство.
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Ся кво го обърнахте на политика? Аз съм най-недоволен от правителството на Бойко! Не знам кои са по-добри, ама от 1 месец във фирмата има работа! Такава работа имаше през 2008-*** година! Сега сме 2014. Малко, след като Герб не са на власт. Вярно, може в друг бизнес да спъват комунистите, но са някак си социално настроение. Не казвам, че са готини, просто виждам, как служителите ми се радват, че има работа и им се плаща за нея. Хората се раздвижиха, работата също. Кво ви пука за 10 км/ч? :)
  • #35
    4 rate up comment 1 rate down comment
    драйвър ( преди 11 години )
    Или може би си и ти един от онези,които се облажват от кражбите,за да си доволен от сегашните мошеници и крадци!Така е пролича си бъчварче глупаво...Простотията ти прозира във всяка твоя дума.
  • #34
    5 rate up comment 1 rate down comment
    драйвър ( преди 11 години )
    Само заучените фразички,думички и манипулации излезнали от медиите и устите на *** те издадоха,че и ти си такъв.Е няма да се оправим,докато има глуп******,които гласуват за сегашните и им е кеф да ги управляват турско-комунистическо-националистическо правителство.А нещо да кажеш за заемите?Колко заем взеха предните и колко сегашните при условие,че им бяха оставени няколко млрд.резерв?Кой ще ги плаща тези заеми?Кой?Толкова ли си пярост,че не виждаш на къде остиват нещата и всички ни заробиха!
  • #33
    5 rate up comment 1 rate down comment
    драйвър ( преди 11 години )
    То от кои беше?От сегашните платени ли? Понеже аз не съм и не съм за никой,но виждам как стоят реално нещата.Предната тройна коалиция нищо не направи,а допострои започнатото от НДСВ.Баси колко си зле честно и как само манипулираш,като ***.Само един факт ще ти кажа.При тройната коалиция и предната и сегашната спряха всички еврофондове.А при ГЕРБ ги пускат.Нещо да кажеш по въпроса?В Европа дали са глупави да го правят,а?И как и с какви средства предните са строили?С държавна пара ли...
  • #32
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до драйвър ( преди 11 години )
    Пич разбирам, че си от платените герберчета на които се плаща да агитират по форумите, същите такива имат и тройната коалиция и реформаторите и дори Бареков си е пуснал интернет фенчета да му дигат акциите. Малко преди ГЕРБ да паднат от власт бе изнесен доклада за прословутите пътища на ГЕРБ, на които всяка седмица пред журналисти се режеха лентички. Та на доклада се видя че точно 2 километра повече пътища са построени при ГЕРБ. Б.Б. бил построил магистралата! Ами хубаво ама магистралата не е само Нова Загора-Карнобат! Че и Карнобатската отсечка е довършваха сегашните 4 месеца. Тройната коалиция преди ГЕРБ построиха Чирпан-Стара Загора и половината участък до Нова Загора, както и отсечката Бургас Карнобат. Както и целия проход Хаймбоаз. И не знам още колко километра от магистралата Благоевград. Така, че евтиния пиар с лентичките не мина. Той направил магистралата другите построили 0км. Да ама не. Не ми ги хвали, помним Мишо Бирата, Цецо и Кумецо с изцепките на Дюни, подслушванията, тефтерчето кой да се удари и кой да се остави, апартаментите на Цветанов с пенсиите на тъста и тъщата и т.н.. Моля,моля ГЕРБ с нищо не са по-добри от Тройната коалиция, всичките са един дол дренки, маскари и всичките са за затвор.
  • #31
    7 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Малки били глобите и хора с възможности предпочитали да ги плащат. Я да го спрат от София до Бургас 4 пъти да плати по 50 лв. и на връщане така и да видим още колко пъти ще кара с 200! А пък ако продължи поне бюджета ще е пълен - от едно пътуване ето ти 4 стотака снесени! Всички ще са доволни. Изрядните водачи няма да ги тормозят с безсмислени ограничения, неизрядните ще си плащат, а бюджета ще е пълен. Честито! Всички са печеливши.
  • #30
    9 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    За пореден път нашите управници са готови да накажат стотици хиляди прилежни шофьори за сметка на няколко неразумни.Не е проблема в размера на глобите,а в това,че не се налагат.В България всеки знае,че каквото и да направи ще му се размине.Затова и манталитета ни е такъв. Но като излезем навън и знаем,че няма да ни се размине същите тези *** стават най-прилежните шофьори на пътя. Затова и сегашните глоби да се налагат при всяко нарушение и нещата ще се подобрят много.А където 130 там и 140