IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор

Двигателят ще бъде с променлива компресия

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор

Концернът Volkswagen започна разработка на сериен бензинов мотор с електрически компресор и променлива степен на компресия. Германският производител възлага огромни надежди на агрегата, който нарече „революционен“, твърди пред Autocar техническият директор на Audi Улрих Хакенберг.

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор
Именно инженерите на Audi работят основно върху проекта. Хакенберг обаче не уточни как в компанията ще успеят да реализират променливата степен на компресия при мотора. Подобни двигатели вече са се появявали – през 2000 г. Saab показа 5-цилиндров мотор с обем 1.6 литра, чиято компресия може да се променя плавно от 8:1 до 14:1.
 
Първият двигател с електрически турбо-компресор на Audi бе представен през 2012 г. Това бе 6-цилиндров дизел с обем 3.0 литра, при който въздухът се нагнетява благодарение на електричеството, а на не газовете. Електрическият компресор работи съвместно с традиционен компресор и осигурява висока отзивчивост на мотора при ниски обороти. Докато стандартната турбина се включва именно при средни и високи обороти. Тази конструкция, по думите на инженерите, позволява да се избегне турбо-дупката и да се подобри икономичността.

„Постигането на по-високи показатели на икономия на горивото може да се достигне при подобряване на връзката между двигателя и скоростната кутия при движение по инерция“, допълни Хакенберг. 

В Audi вече имат подобна технология за автомобилите, оборудвани със скоростна кутия с двойно сцепление, но това е само първата крачка. Следващата ще бъде пълно изключване на мотора при спускане по инерция или при приближаване на светофар. Ще бъде използвана и технологията за деактивация на част от цилиндрите при ниско натоварване.

Снимка: Volkswagen AG
 

 

Тагове: Volkswagen AG
0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 14 rate down comment
    До Дошо ( преди 11 години )
    Ти да нямаш машина на времето? Или отгоре ти се дава? Извънземните ли ти говорят? Кога успяха световните агенции да тестват този двигател, кога го публикуваха???!?! Пак си объркал реалноста със сънищата си, май трябва да намалиш хапчетата.
  • #11
    15 rate up comment 20 rate down comment
    DEKRA до Дошо ( преди 11 години )
    Нещо ни се разминават данните! Моите данни от годишният преглед на над 15 000 000 авт. показват, че Audi е прекрасен,здрав и надежден ПРЕМИУМ автомобил.Т и американците потвърждават същото в тяхните анализи. А твоите данни от къде са -от един приятел с Ауди или от кварталният"майстор" на тунинговани автомобили.Ти си един неграмотен,злобен и комплексиран тип,живеещ във форума.Излез на вън и помоли някой с Ауди да ти отвори вратата и поне да погледнеш автомобила на живо и отблизо. ***!
  • #10
    13 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам кои световни агенции четеш, но Ауди е най-продаваната премиум марка в Европа и Азия. 4 години подред модели на Ауди печелят наградата за автомобил с най-малко дефекти. В САЩ са избрани за най-изгодния автомобил в премиум класа. Така, че само с четене на платени агенции не става, То и тойота уж са много надеждни, пък клиентите им ги спукаха от дела, задръстиха сервизите им в сервизни акции, глоби за криене на фабрични дефекти, предизвикали десетки смъртни случаи и кой знае колко ивалиди.
  • #9
    15 rate up comment 13 rate down comment
    дилема ( преди 11 години )
    Дошо или Нев - кой е по-големият празноглав дърдорко.Или са един и същ ***?
  • #8
    18 rate up comment 13 rate down comment
    браво ( преди 11 години )
    те хората в другите държави правят ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ И ХИБРИДИ И СТАНЦИИ ЗА ТЯХ ,ВАГЕНЩАЙН ПАК НЕКВИ ТУРБО ТУРБИНИ ДА СЛАГАТ !???ЕМИ НА ТУРБИНИТЕ СЛОЖЕТЕ ДИНАМО ДА ПОНЕ СВЕТЯТ ФАРОВЕТЕ НЕЩАСТНИЦИ
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Нев ( преди 11 години )
    Ако не се лъжа електрическото турбо беше ползвано за първи път от Мазда.Не съм сигурен, а и нямам време да търся сега, но мисля че бяха БМВ и Субару с такива разработки, една от тях дори и патент направи...
  • #6
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Давай Дошо напъни се стисти очички, напрегни гънката и започвай да си представяш каков "***" ще е новия двигател на Ауди. После ела да даваш фактите от сънищата си. Все пак това е винаги твоя единствен опит и източник на информация за Ауди а вероятно и за повечето марки, които разпалено коментираш.
  • #5
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ХаКа,големи революционери.
  • #4
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Пак Аз ( преди 11 години )
    Не компресия , а степен на СГЪСТЯВАНЕ!!!Сайт за плетки и градинарство .....
  • #3
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Нев ( преди 11 години )
    Тъкмо щях да кажа, яе такъв двигател имаше направен вече, но видях, че е споменато. Както и да е, поредното тупане в гърдите на Вагените, за нещо, което не са направили те. Колкото до електрическия компресор, доста преди 2012 година, също имаше някой, не се сещам точно коя компания, които дори бяха го патентовали ако се не лъжа...