IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор

Двигателят ще бъде с променлива компресия

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор

Концернът Volkswagen започна разработка на сериен бензинов мотор с електрически компресор и променлива степен на компресия. Германският производител възлага огромни надежди на агрегата, който нарече „революционен“, твърди пред Autocar техническият директор на Audi Улрих Хакенберг.

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор
Именно инженерите на Audi работят основно върху проекта. Хакенберг обаче не уточни как в компанията ще успеят да реализират променливата степен на компресия при мотора. Подобни двигатели вече са се появявали – през 2000 г. Saab показа 5-цилиндров мотор с обем 1.6 литра, чиято компресия може да се променя плавно от 8:1 до 14:1.
 
Първият двигател с електрически турбо-компресор на Audi бе представен през 2012 г. Това бе 6-цилиндров дизел с обем 3.0 литра, при който въздухът се нагнетява благодарение на електричеството, а на не газовете. Електрическият компресор работи съвместно с традиционен компресор и осигурява висока отзивчивост на мотора при ниски обороти. Докато стандартната турбина се включва именно при средни и високи обороти. Тази конструкция, по думите на инженерите, позволява да се избегне турбо-дупката и да се подобри икономичността.

„Постигането на по-високи показатели на икономия на горивото може да се достигне при подобряване на връзката между двигателя и скоростната кутия при движение по инерция“, допълни Хакенберг. 

В Audi вече имат подобна технология за автомобилите, оборудвани със скоростна кутия с двойно сцепление, но това е само първата крачка. Следващата ще бъде пълно изключване на мотора при спускане по инерция или при приближаване на светофар. Ще бъде използвана и технологията за деактивация на част от цилиндрите при ниско натоварване.

Снимка: Volkswagen AG
 

 

Тагове: Volkswagen AG
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Passatora ( преди 11 години )
    Sry 4e pi6a taka,ma se taq ! Az ot 2-3 godini znam 4e BMW razrabotvat engine s 3 turbini:malka ,golqma i elektri4eska .VW tree da stegat Audi ,4e ne6to po4naxa da se izlagat otam dizain i texnika.Slabo!
  • #31
    6 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Постигането на по-високи показатели на икономия на горивото може да се достигне при подобряване на връзката между двигателя и скоростната кутия при движение по инерция- Тия се сетиха, че колите им харчат малко, само когато се движат по инерция.
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ще видим коя технология ще е по-добра, тази или на Хюндай. Нали корейците от януари тестват бензинов двигател без запалителни свещи и компресия 14,9/1.
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубава новина, но този двигател ще харчи много.
  • #28
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до пича с офертата ( преди 11 години )
    Без да се замисля взимам Акорда, приятел :) Иначе не бих се включил в хора, който оплюва нон-стоп Ауди.
  • #27
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много ясен е отговора,Хонда е в космоса а селското Алуди в гъбите.Все едно да сравняваш Виталии Кличко с Митю Пищова.
  • #26
    14 rate up comment 5 rate down comment
    ! ( преди 11 години )
    Много ясно че Хондата ще си взема!
  • #25
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е такава хумореска и в жълтите вестници не можеш да намериш.Колко кинти ви дадоха да публикувате тази пародия?Или да става лафа.
  • #24
    7 rate up comment 6 rate down comment
    gas ( преди 11 години )
    абе пичове, я си сложете ръкана сърцето и кажете ако примерно Хонда Акорд и Ауди А4 и нанатъка струват на една цена, кое ще си вземете... говоря за кола от магазина разбира се :-)
  • #23
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Алди съвсем наскоро се отказаха от електрическо турбо в болида си за Льо Ман, така че тая новина тук явно е поредната пропагандна партенка за това какво щели да направят, ама след това решили че няма смисъл да го правят, щото нямало било смисъл, ама всъщност май не можели.