Концернът Volkswagen започна разработка на сериен бензинов мотор с електрически компресор и променлива степен на компресия. Германският производител възлага огромни надежди на агрегата, който нарече „революционен“, твърди пред Autocar техническият директор на Audi Улрих Хакенберг.
.jpg)
Именно инженерите на Audi работят основно върху проекта. Хакенберг обаче не уточни как в компанията ще успеят да реализират променливата степен на компресия при мотора. Подобни двигатели вече са се появявали – през 2000 г. Saab показа 5-цилиндров мотор с обем 1.6 литра, чиято компресия може да се променя плавно от 8:1 до 14:1.
Първият двигател с електрически турбо-компресор на Audi бе представен през 2012 г. Това бе 6-цилиндров дизел с обем 3.0 литра, при който въздухът се нагнетява благодарение на електричеството, а на не газовете. Електрическият компресор работи съвместно с традиционен компресор и осигурява висока отзивчивост на мотора при ниски обороти. Докато стандартната турбина се включва именно при средни и високи обороти. Тази конструкция, по думите на инженерите, позволява да се избегне турбо-дупката и да се подобри икономичността.
„Постигането на по-високи показатели на икономия на горивото може да се достигне при подобряване на връзката между двигателя и скоростната кутия при движение по инерция“, допълни Хакенберг.
В Audi вече имат подобна технология за автомобилите, оборудвани със скоростна кутия с двойно сцепление, но това е само първата крачка. Следващата ще бъде пълно изключване на мотора при спускане по инерция или при приближаване на светофар. Ще бъде използвана и технологията за деактивация на част от цилиндрите при ниско натоварване.
Снимка: Volkswagen AG


0